kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
در سفر به امارات

ظریف خواستار گسترش روابط ایران با کشورهای منطقه شد

وزیر امور خارجه کشورمان دیروز (سه‌شنبه) در سفری یک روزه به امارات با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و درباره گسترش مناسبات دوجانبه رایزنی کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست‌وزیر امارات متحده عربی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط دو کشور، آمادگی ایران را برای تقویت این روابط و همکاری‌ها در بخش‌های مختلف اعلام کرد.
وزیر امور خارجه ایران در این دیدار که در دوبی انجام شد، بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط با کشورهای همسایه به ویژه امارات متحده عربی تاکید کرد.
ظریف که برای شرکت در کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات به این کشور سفر کرده بود در این نشست نیز گفت: امنیت در حوزه خلیج فارس جدایی‌ناپذیر و یکپارچه است و کشورهای منطقه تنها از طریق توسعه همکاری‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و تبادلات گسترده مردمی که با مشارکت سازنده و هماهنگ دولت، بخش خصوصی و نهادهای جامعه مدنی شکل می‌گیرد می‌توانند آینده‌ای آرام، صلح‌آمیز، با ثبات، پیشرفته و افتخارآمیز برای مردمان خود و نسل‌های آینده رقم بزنند.
به گزارش ایرنا رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بار دیگر اطمینان داد که در این مسیر جمهوری اسلامی ایران شریکی ثابت قدم و قابل اعتماد برای همه کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد ماند.
وی یادآور شد که ما همچون گذشته بر اصل گفت‌وگو و تعامل سازنده با همسایگان و گسترش روابط و تلاش‌های مشترک و دسته‌جمعی برای حل و فصل مسائل در منطقه تاکید داریم.
سفرای جدید سه کشور
 استوارنامه خود را تقدیم ظریف کردند
سفرای جدید مالزی، قرقیزستان و برونئی در جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کشورمان کردند.
«راجا نوشیروان زین‌العابدین» سفیر جدید مالزی در جمهوری اسلامی ایران (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.
«آسان بیک عثمان علی‌اف» و «حاجی ملوک بن حاجی جومات» سفرای جدید قرقیزستان و برونئی در جمهوری اسلامی ایران نیز در دیدارهای جداگانه با وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ظریف کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدارها بر گسترش مناسبات فی‌مابین با کشورهای برونئی و قرقیزستان و افزایش سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.