kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
شورای شهر: شهرداری به توزیع غیرعادلانه آرم طرح ترافیک خبرنگاران خاتمه دهد

شهرداری: مقصر اصلی رسانه‌ها هستند

اعضای شورای اسلامی شهر تهران از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری خواستار رفع تبعیض و تخصیص آرم طرح ترافیک به اقشار خاص و افراد دارای سهمیه شدند.

در جلسه علنی دیروز شورا پس از ارائه گزارش جعفر تشکری‌هاشمی درباره نحوه صدور آرم طرح ترافیک اعضای شورا به بیان نظرات خود پرداختند.
در این خصوص الهه راستگو گفت: ارائه طرح سالانه به خبرنگاران حداقل امکانی است که شهر و شهرداری تهران می‌تواند به این عزیزان ارائه دهد و به رغم محدودیت‌ها باید ضوابط این کار به صورت شفاف اعلام شود تا با ارجاع موضوع به شورای شهر بتوانیم در این رابطه تصمیم‌گیری کنیم.
وی افزود: اگر محدودیتی در صدور آرم طرح ترافیک است چرا به عده‌ای از خبرنگاران طرح با تعرفه 40 هزار تومانی و به عده‌ای با قیمت 800 هزار تومان ارائه شده است؟ این تبعیض‌ها سؤال برانگیز است.
چرا طرح به همه خبرنگاران داده نشده است؟
در همین حال احمد مسجدجامعی رئيس شورای شهر تهران هم از نحوه توزیع آرم‌های طرح ترافیک توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: چرا آرم ترافیک به تمامی خبرنگاران داده نشده است.
وی با اشاره به صحبت‌های سید جعفر تشکری‌هاشمی در خصوص توزیع آرم‌های طرح ترافیک گفت: متاسفانه در توزیع آرم‌ها و کارت‌های طرح ترافیک شاهد تبعیض هستیم.
وی تصریح کرد: بنده در ابتدای صبح از چند نفر از خبرنگاران سؤال کردم که آیا طرح ترافیک دریافت کرده‌اند یا خیر که پاسخ اکثریت آنها خیر بود.
عبدالحسین مختاباد نیز گفت: ‌ظلم علی‌الصبیه عدل است در نتیجه اگر قرار است سهمیه خبرنگاران کاهش یابد این کاهش باید به صورت مساوی درباره همه روزنامه‌ها و رسانه‌ها اعمال شود.
در این رابطه معصومه‌آباد گفت: در سال 1350 زمانی که محدوده طرح ترافیک مطرح شد فلسفه آن این بود که گروه‌هایی مانند پزشکان که ترددشان در سطح شهر ضروری است بتوانند به راحتی با خودروی خود تردد کنند. امروز به‌رغم اینکه اولویت‌بندی‌ها در نظام پزشکی رعایت می‌شود اما سهمیه پزشکان از طرح ترافیک به صورت اسمی 6 هزار و در عمل 4808 آرم بوده است. بنابراین تقاضا دارم سهمیه 8 هزار تایی پزشکان کم نشود زیرا این عزیزان گفته‌اند چنانچه سهمیه اصلاح نشود ما به صورت هماهنگ یک روز به سر کار نخواهیم رفت.
اسماعیل دوستی نیز درباره تخصیص آرم طرح ترافیک گفت: به شخصه شاهد بوده‌ام که اشخاصی آرم دریافت می‌کنند که خبرنگار نیستند در حالی که باید به این موضوع به صورت کلان نگاه کرد، جامعه رسانه یک صنف است و اتحادیه دارد و باید از این طریق به این موضوع رسیدگی شود.
سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به صدور پنج هزار طرح ترافیک برای خبرنگاران رسانه‌ها مقصر اصلی این‌گونه تبعیض‌ها دانست و گفت: متاسفانه برخی از رسانه‌ها به جای این که طرح ترافیک را به خبرنگار شاغل اختصاص دهند ابتدا به مدیر مسئول، سردبیر، دبیر و گاها نزدیکان خویش اختصاص می‌دهند و در نهایت اگر چیزی باقی ماند به خبرنگاران اختصاص می‌دهند.وی تصریح کرد: با هماهنگی وزارت ارشاد این سهمیه‌ها داده می‌شود که بر این اساس در تهران کمتر از 2 هزار خبرنگار وجود دارد و حال آنکه ما تاکنون چند برابر این آمار یعنی بیش از 5 هزار طرح ترافیک داده‌ایم اما متاسفانه مشاهده می‌شود که هنوز خبرنگارانی هستند که طرح دریافت نکرده‌اند.
وی در مورد تبعیض‌‌های به وجود آمده در ارتباط با ارائه طرح ترافیک به خبرنگاران گفت: طرحی برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم تا این‌گونه تبعیض‌ها و مداخلات کاهش یابد.
وی تاکید کرد: البته این موضوع تنها شامل رسانه‌ها نمی‌شود، بلکه به سایر دستگاه‌ها نیز مربوط می شود.
تشکری‌هاشمی در عین حال تاکید کرد: ما تنها در این سال تعهد می‌کنیم که تمامی خبرنگارانی که رسانه‌هایشان آنها را معرفی یا برای ما محرز شود که خبرنگار هستند آرم به آنها می‌دهیم اما در سال آینده این موضوع تکرار نخواهد شد.