kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
پایان جنگ زرگری آمریکا و رژیم صهیونیستی

نتانیاهو هم به جمع حامیان برجام پیوست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پیش از این، در موضع‌گیری‌های متعدد مدعی مخالفت با توافق هسته‌ای بود، با پایان جنگ زرگری میان آمریکا و اسرائیل، از برجام حمایت کرد و به جمع حامیان توافق هسته‌ای پیوست.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پیش از این مدعی مخالفت با برجام بود، در پایان جنگ زرگری آمریکا و اسرائیل گفت: باید توافق هسته‌ای را پذیرفت و برای اجرای درست آن تلاش کرد.
نتانیاهو در مصاحبه با شبکه‌ خبری سی‌ان‌ان گفت: حاضرم مخالفت خود با توافق هسته‌ای را کنار بگذارم و برای ترمیم روابط مخدوش شده با ایالات‌متحده و همچنین کمک به آمریکایی‌ها در اجرای مفاد برجام، همکاری کنم.
وی افزود: نمی‌خواهم مطالب قبلی را باز تکرار کنم. حالا که توافق انجام شده، بیایید نگاهمان به آینده پیش‌رو باشد.
به گزارش فارس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: بیایید مطمئن شویم که ایران به همه تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای پایبند می‌ماند.
گفتنی است روزنامه کیهان پیش از این در گزارش‌ها و یادداشت‌های مختلف به ترفند جنگ زرگری آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوع هسته‌ای اشاره کرده بود.
کارشناسان مسائل بین الملل معتقدند که مخالفت‌های ادعایی نتانیاهو با توافق هسته ای، با هدف کسب امتیازات بیشتر از سوی آمریکا و ایجاد اختلال محاسباتی در ایران و همچنین دریافت کمک‌های مالی و تسلیحاتی بیشتر اسرائیل از آمریکا صورت می‌گرفته است.
 نتانیاهو: مبارزه من علیه توافق هسته‌ای
به پایان رسیده
در همین رابطه نتانیاهو در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: مبارزه من علیه توافق هسته‌ای به پایان رسیده و من آماده شروع گفتگو در رابطه با تفاهمات لازم امنیتی با دولت اوباما برای ارتقای قابلیت‌های تهاجمی و دفاعی ارتش اسرائیل هستم.
تایمز اسرائیل در گزارشی نوشت: نتانیاهو در یک سری مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی در سفر یک هفته‌ای خود به آمریکا خواستار اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی و انجام بازرسی‌های تمام عیار برای اطمینان از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای شد.
در ادامه گزارش آمده است: نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که باید ایران را نزدیک آتش نگه داریم و مطمئن شویم که ایران به تعهداتش در رابطه با توافق هسته‌ای پایبند است.
 هجمه روزنامه‌های زنجیره‌ای به منتقدان توافق
با ادعای همصدایی با اسرائیل
روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های حامی دولت با به راه انداختن هیاهوی رسانه‌ای، مخالفت شدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی را دلیلی محکم بر خوب بودن توافق عنوان می‌کردند و تلاش می‌کردند تا هرگونه انتقاد از برجام در داخل کشور را با تهمت همصدایی با اسرائیل، به حاشیه بکشانند.
این در حالی است که پیش از این، تعداد زیادی از مقامات ارشد و تاثیرگذار رژیم صهیونیستی بار‌ها بر حمایت از برجام تاکید کرده‌اند.
«آموس یدلین» مدیر مرکز مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی،«افرائم هالوی» رئیس پیشین موساد، «امی آیالون» رئیس سابق آژانس امنیت رژیم صهیونیستی، «ایهود باراک» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و «آیزاک هرتزوگ» رهبر حزب کار رژیم صهیونیستی از جمله این مقامات هستند.
پایگاه خبری تحلیلی «موندوویس» در گزارشی نوشت: اگر آمریکا تعیین کند که ایران از اقدامات تروریستی علیه متحدان ایالات متحده حمایت می‌کند، کنگره به سرعت تحریم‌های جدیدی را وضع خواهد کرد و کمک‌های نظامی بسیار بیشتری به اسرائیل سرازیر می‌شود.
 بازرسی‌های بی‌سابقه برابر با
اشغال نظامی است
نشریه «ویک» نیز در گزارشی اعلام کرد: برجام به صورت رسمی از تاریخ 19 اکتبر (27 مهر) در دستور کار قرار می‌گیرد ولی «روز اجرا» زمانی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کند که ایران به الزامات خود متعهد است.
در ادامه گزارش آمده است: همه مراحل زنجیره تولید سوخت هسته‌ای ایران تحت نظارت شدید و بی‌سابقه قرار خواهد گرفت.
ویک تاکید کرد: 150 بازرس از آژانس اتمی، دوربین‌های مدار بسته‌ و سنسورهای های‌تک که به زودی نصب خواهند شد، کار نظارت بی‌سابقه از معادن و کارخانه‌های اورانیوم، تاسیسات غنی‌سازی و کارخانجات سانتریفیوژها را بر عهده خواهند داشت.
در ادامه گزارش آمده است: بازرسی‌های بی‌سابقه همواره برابر با اشغال نظامی یک کشور است.
اگر ایران اعتراض کند و تعداد پنج از هشت کشور عضو هیئت سازمان ملل رای به حمایت از اعتراض ایران ندهد، تحریم‌ها بازخواهند گشت.
اوباما امیدوار است که بازه 15 ساله توافق، موجب کاهش تسلط تندروهای ایران بر قدرت شود!
 تحریم‌های ادعایی حقوق بشر
و تروریسم باقی می‌ماند
به گزارش جام نیوز، روزنامه لبنانی «النشره» در گزارشی اعلام کرد: «ناتان تک» معاون عربی زبان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و مدیر دفتر تماس رسانه‌ای منطقه‌ای گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران در زمینه حقوق بشر و «حمایت از تروریسم» به قوت خود باقی خواهد ماند.
تک افزود: توافق هسته‌ای بر مبنای  اعتماد به ایران نیست بلکه این توافقنامه براساس راستی آزمایی و سنجش میزان پایبندی ایران بر شروط این توافق است.