kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
گزارش مستند کیهان

فاز جدید جنگ ترکیبی غرب و پادوهای داخلی با اسم رمز «مسمومیت‌های سریالی»

 
 
 
 
سرویس سیاسی- 
غرب و پادوهای داخلی با اسم رمز «مسمومیت‌های سریالی» فاز جدیدی از جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران را کلید زده‌اند تا از رهگذر آن، اغتشاشات اخیر در کشور را احیا کنند.
پشت‌پرده ماجرای مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر در برخی مدارس کشور که همچنان ابعاد
و کم و کیف آن در ‌هاله‌ای از ابهام است، آرام‌آرام در حال رو شدن است.
این ماجرای سمی بعد از شکست دشمن در اغتشاشات اخیر آغاز شد. 9 آذرماه سال جاری بود که برخی پایگاه‌های خبری از مسمومیت دانش‌آموزان در یکی از مدارس قم که بر اثر انتشار گاز سمی در مدرسه رخ داده بود، خبر دادند و بعد از آن تا به امروز هرازگاهی خبر مسمومیت در یکی دو دانشگاه و خوابگاه دانشجویی و مسمومیت دانش‌آموزان چندین مدرسه و دبیرستان در شهرهای قم، البرز، بروجرد و.... و تهران.
 اغلب گزارش‌ها حاکی از انتشار عمدی گازی سمی در محیط است که باعث شده افراد حاضر در محیط با علائم سرگیجه، تنگی نفس و تهوع به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.
براساس گزارش‌های منتشرشده، حال عمومی همه دانش‌آموزان و دانشجویانی که در معرض و درگیر این مسمومیت‌ها بودند، خوب بوده و تاکنون مشکل حادی برای آنها ایجاد نشده است، اما گویا ماجرا به همین‌جا ختم نشده و سناریوهای دیگری در حال شکل‌گیری است.
گفتنی است از همان ابتدا دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به ماجرا ورود کرده و پلیس و مراجع امدادی، آتش‌نشانی و اورژانس در آماده‌باش کامل قرار گرفتند و همچنین دادستان کل کشور در نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب قم از «احتمال اقدامات مجرمانه عمدی» خبر داد و خواستار بررسی و شناسایی عوامل این حوادث شد، اما هنوز پشت‌پرده و عوامل این اتفاقات، نامشخص بوده و بررسی و شناسایی متهمان این ماجرا در دست اقدام است.
فاز جدیدی از جنگ ترکیبی غرب 
و پادوهای داخلی آنها علیه مردم ایران
با این ‌حال، یک فرضیه، بسیار روشن و مبرهن است؛ «پروژه جنگ ترکیبی غرب و پادوهای داخلی آنها علیه مردم ایران».
پس از فروکش کردن اغتشاشات اخیر در کشور، تلاش دشمنان نظام و شبکه نیابتی آنها در داخل برای احیای آشوب‌ها و ویران‌‌سازی ایران، وارد مرحله جدیدی شد.
آمریکا و اروپا به بهانه‌های حقوق بشری از یک‌سو به تشدید تهدیدات و تحریم‌های سریالی روی آوردند و از سوی دیگر به حمایت تمام‌قد از ضدانقلاب و اپوزیسیون.
مدعیان اصلاحات هم که در طول اغتشاشات هم قمه اوباش را تیز می‌کردند هم چاقوی تحریم، به تلاش‌ها برای احیای اغتشاشات ادامه دادند.
6 آبان و 13 آبان؛
شکست دشمن و پادوهای داخلی آنان در اغتشاشات
6 آبان ماه بود که ‌ مردم تهران و سراسر کشور بعد از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی، جنایت تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد ابن‌موسی(علیه‌السلام) را با شعار «آشوبگر، داعشی پیوندتان مبارک» محکوم کردند.
13 آبان ماه سال جاری، حضور حماسی و معنادار مردم ایران در راهپیمایی عظیم با محتوای استکبارستیزی و خروش علیه استبداد جهانی، حجت را تمام و دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کرد تا جایی که سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: «ما هیچ نشانه‌ای از تغییر در ایران نداریم.»
این دو رویداد و حضور معنادار مردم در مراسم‌های تشییع شهدای مدافعان امنیت و عدم توجه افکار عمومی به فراخوان‌های ضدانقلاب که با سانسور وقیحانه مدعیان اصلاحات مواجه می‌شد، مفهوم کامل و دقیقی از «شکست» را برای دشمنان و شیپورچی‌های داخلی آنان ترسیم کرد.
گرچه سیمای این شکست و فضاحت دشمن از همان اواسط پاییز برگ‌ریزان پیدا بود اما با «یکشنبه تاریخی» و رقم خوردن شکوهمند‌ترین و پرشمار‌ترین راهپیمایی ۲۲ بهمن، مسجل‌تر و آشکارتر از همیشه شد و تیر آمریکا، اروپا و شبکه نیابتی آنان بار دیگر به سنگ خورد.
تلاش غرب و پادوهای داخلی آنها برای احیای اغتشاش؛
انتقام از شکست با هدف قرار دادن دختران ایران
گرچه مقامات آمریکایی و رسانه‌های خارجی بارها به شکست و بن‌بست پروژه ویران‌‌سازی ایران اعتراف کردند اما بازهم شبکه‌های داخلی آنان هرازگاهی کورسویی از امید را برای آنان ایجاد می‌کردند. هم‌نشینی و جلسات مقامات خارجی (به‌ویژه کانادا و فرانسه) با عناصر معلوم‌الحال ضدانقلاب، تلاش برای اخلال ارزی و دلار 60 هزارتومانی و تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در بستری از تلاش‌های مدعیان اصلاحات برای احیای اغتشاشات شکل گرفت.
حجم گسترده مطالب مدعیان اصلاحات در حمایت از اغتشاشگران به‌ویژه دو خبرنگار اصلاح‌طلب روزنامه‌های زنجیره‌ای، مخالفت با مجازات آشوبگران و اعتبارزدایی از حکم اعدام محسن شکاری، بزرگنمایی رادیکال برخی گرانی‌ها، برجسته‌‌سازی کلیدواژه‌های «جنبش»، «انقلاب» و «اعتراض» و... و حتی وارونه‌نمایی کتک خوردن یک دانش‌آموز دختر از یکی از والدین هم‌کلاسی‌هایش و گره زدن آن با ماجرای مهسا امینی و... بخشی از اقدامات آنان در تیز کردن قمه اراذل و چاقوی تحریم بوده است.
ضد انقلاب: 
«نام مهسای بعدی، فاطمه رضایی است»!
پروژه مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور که «دختران ایران» را نشانه گرفته و از 9 آذرماه آغاز شده، در همین بستر ارزیابی می‌شود. نوع مانور رسانه‌ای غرب و طیف رادیکال اصلاح‌طلبان حاکی از اراده مشترک آنان در انتقام از شکست، احیای اغتشاشات و اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی است.
آنها در جریان مسمومیت‌های سریالی سعی کردند با دستورکار قراردادن مقصرنمایی نظام و از بین بردن امنیت روانی جامعه، به کشته‌‌سازی هم روی بیاورند؛ همان تاکتیکی که در فتنه‌های 78، 88، 98 و تابستان اخیر به آن متوسل شدند.
بااینکه تاکنون هیچ‌یک از مسمومیت‌ها به فوت منجر نشده، اما ضدانقلاب سعی کرد فوت شدن دختری در قم را بهانه کرده و تشویش اذهان عمومی را در ابعاد بزرگ‌تری کلید بزند. در همین رابطه، اینترنشنال سعودی در مطلبی به نقل از علی کریمی نوشت: «نام مهسای بعدی، فاطمه رضایی است.» رسانه‌های معاند و فعالین ضدانقلاب در خارج از کشور مدعی شده‌اند که خانم فاطمه رضایی، دختر 11 ساله قمی در جریان مسمومیت‌های سریالی در مدارس فوت کرده است. این در حالی است که مرحومه خانم فاطمه رضایی سه هفته بوده که مدرسه نرفته است و از سوی دیگر هیچ حادثه مشکوک به مسمومیت در مدرسه محل تحصیل وی گزارش نشده است.
مصی علینژاد ضدانقلاب فراری که از عناصر ورشکسته جریانات اپوزیسیون است نیز در مطلبی نوشت: «مسمومیت دختران مدرسه‌ای، انتقام رژیم تروریست ایران از زنان شجاعی است که حجاب اجباری را پرچم کردند... می‌خواهند انقلاب #زن_زندگی_آزادی را متوقف کنند. در سراسر جهان صدای قربانیان مسمومیت‌های عمدی باشیم. اگر سکوت کنیم از مسمومیت زنجیره‌ای به قتل‌های زنجیره‌ای زنان روی می‌آورند.»
این تلاش‌های مذبوحانه در حالی است که بنا به نوشته فارس، پدر مرحومه فاطمه رضایی دختر ۱۱ ساله قمی با رد ادعاهای مطرح‌شده درخصوص علت مرگ دختر خود گفت: «درد و عفونت دخترم، از حدود یک هفته قبل از فوت آغاز شد و ایشان حتی تا قبل از شروع درد، مجموعاً سه هفته به‌صورت حضوری به مدرسه نرفته بود. دخترم وقتی مدرسه می‌رفت هیچ‌وقت دچار مسمومیت نشده بود و در زمان حضور وی در مدرسه هیچ مشکلی یا اعلام حادثه‌ای به وجود نیامده بود.»
برادر مرحومه فاطمه رضایی نیز خطاب به فضا‌سازی رسانه‌های معاند تأکید کرد که خواهر وی در اثر مسمومیت فوت نکرده و نوشت: «با خون خواهر من بازی نکنید.»
عقده‌گشایی علیه جامعه مذهبی ایران
یکی دیگر از محورهای مشترک ضدانقلاب و طیف رادیکال اصلاحات انتقام از جامعه مذهبی ایران است. چند روز پیش شبکه شرق (سایت روزنامه شرق در مصاحبه‌ای با «محمدتقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب به ماجرای «مسمومیت دانش‌آموزان» در قم و بروجرد پرداخت و به نقل از وی نوشت: پشت این ماجرا «یک جریان مذهبی و ضدمدرنیته است.»
با اینکه مقامات و متصدیان حوزه قضایی و امنیتی کشور بر «عمدی» و «نامشخص» بودن عوامل مسمومیت‌ها تأکید و اعلام کرده‌اند که پیگیر ماجرا هستند اما مدعیان اصلاحات برای انتقام به‌راحتی مدعی شدند که پشت این ماجرا «یک جریان مذهبی و ضدمدرنیته است»؛ ادعایی که به مذاق رسانه‌های ضدانقلاب و معاند فارسی‌زبان ازجمله صدای آمریکا، رادیو فردا، اینترنشنال، صدای آمریکا، العربیه و ایندیپندنت خوش آمد و در تیترهای خود جریانات مذهبی را عامل این مسمومیت‌ها معرفی کردند.
جالب آنکه همین شبکه شرق در جریان اغتشاشات اخیر در کشور با انتشار عکس یکی از بیماران اهداکننده اعضا در بیمارستان امام خمینی(ره) که پرسنل بیمارستان او را با گل بدرقه می‌کردند، تیتر زد «وداع پرسنل بیمارستان کسری با پیکر مهسا امینی»!
علاوه‌بر این در اغتشاشات اخیر، براساس بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه که هفته اول آبان‌ماه امسال منتشر شد، برخی خبرنگاران شاغل در رسانه‌های زنجیره‌ای مانند «ن.ح» خبرنگار روزنامه شرق در دوره‌هایی با عنوان «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برگزارشده بود، شرکت کرده بودند.
در مطالب دیگری از فعالان رادیکال اصلاحات درخصوص مسمومیت‌های دانش‌آموزان، همین خط عقده‌گشایی علیه جریان مذهبی و نظام حکمرانی دیده می‌شود.
معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور دولت‌های اصلاح‌طلب در پیامی توئیتری نوشت: «یک‌بار برای همیشه حجت را بر متحجران ضدزن تمام کنید.» عباس آخوندی فعال اصلاح‌طلب هم در صفحه توئیترش با هشتک مدارس نظامیه نوشت: «مسمومیت دانش‌آموزان دختر بی‌گمان یک جنایت انسانی و فاجعه حکمرانی است. ضمن ضرورت شناسایی عوامل این جنایت باید ریشه‌های تفکر آن خشک شود. دریغ از بزرگ‌‌ترین دستاورد ج.ا.ا. آموزش عمومی دختران که این‌گونه پایمال شود.»
محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات هم در پیامی نوشت: «مسموم کردن عمدی دختران در قم و بروجرد اتفاق مهمی است. اگر مسئولان این پرونده را پیگیری موردقبول جامعه نکنند، و مراجع تقلید موضع نگیرند، افکار عمومی خود حکومت و مراجع دینی را مسئول می‌شناسند.»
گره زدن مسمومیت‌ها 
به شعار «زن، زندگی، آزادی»
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در مطلبی در روزنامه اعتماد با ادعای اینکه «ماجرا از همان روز اول روشن بوده و هیچ عقل سلیمی باور نمی‌کند که دستگاه‌های انتظامی و امنیتی ما آن‌هم در شهری چون قم نتوانسته باشند ماجرا را کشف کنند یا حداقل سرنخی از آن به دست آورده باشند» نوشت: «اینها نشانه آخرین تلاش‌های مذبوحانه این جماعت در برابر خواست مردم است و به‌طور قطع شعار زن، زندگی، آزادی اثرات خود را بر جامعه رو به رشد ایران بر جای گذاشته است و مقاومت بی‌فایده است»
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در نماز جمعه دیروز هم به این ماجرا اشاره کرد و گفت، بسیاری معتقدند که این هم نوعی سرکوب اعتراضات است و همان دخترانی که در مدرسه‌هایشان اعتراض کردند را حالا این‌طور با آنها برخورد می‌شود.
 امام‌جمعه اهل سنت زاهدان افزود: «آنهایی که اطلاع دارند و جلوی این جریان را نمی‌گیرند،‌ شایسته کشور ما نیستند و تأکید کرد این جریان در هر صورت باید به پایان برسد.»
وی در توئیتر خود نوشت: «مسموم کردن دانش‌آموزان دختر در قم و بروجرد»، «دشمنی با تحصیل و آموزش زنان، و انتقام از خیزش اخیر آنان است».
آمریکا هم به لفاظی علیه ایران روی آورد؛
احتمال ارتباط مسمومیت‌ها با شرکت در تظاهرات!
بعد از آنکه اپوزیسیون و طیف رادیکال اصلاحات پیرامون مسمومیت‌های سریالی، زمینه مقصرنمایی نظام و اتهام‌پراکنی علیه جامعه مذهبی ایران پرداختند، غربی‌ها هم وارد گود شده و به لفاظی و مداخله‌گری در امور داخلی ایران روی آوردند.
 ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر اینکه واشنگتن تحصیل را حق دختران و زنان می‌داند! اعلام کرد، عاملان مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران باید پاسخگو شوند!
آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد «گزارش‌های مربوط به مسمومیت گسترده دختران مدرسه‌ای در ایران و احتمال ارتباط آنها با شرکت در تظاهرات بسیار نگران‌کننده است.»
در این راستا، پایگاه روزنامه انگلیسی گاردین هم در مطلبی مدعی شد ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان دختر قمی، انتقام‌گیری حاکمیت در برابر اعتراضات ضدحجاب در ایران است!
«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان هم با وجود تحقیقات جاری درباره علت مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران طی اظهارات مداخله‌جویانه به ابراز نگرانی ساختگی پرداخت و خواستار تحقیقات کامل در این خصوص شد.
وی در توئیتر نوشت: «دختران باید بتوانند بدون ترس به مدرسه بروند. این چیزی کمتر از حقوق انسانی آنها نیست. همه پرونده‌ها باید به‌طور کامل بررسی شوند.»
کنایه کنعانی به توئیت وزیر خارجه آلمان
درباره مسمومیت برخی دانش‌آموزان
بر همین اساس بود که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در صفحه توئیتر خود در واکنش به توئیت مداخله‌آمیز وزیر خارجه آلمان درباره مسمومیت دختران دانش‌آموز نوشت: ازجمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف‌‌سازی دارند، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی در دوره جنگ تحمیلی صدام است که دولت آلمان مسئول آن است.
وی افزود: خانم وزیر، این اقدام مخرب و ضدامنیتی در حال بررسی است. دولت ایران در شناسایی مجرمان و ریشه‌کن کردن این بدخواهی بسیار جدی است. اجازه ایجاد ناامنی برای دختران دانش‌آموز ایرانی با انگیزه‌های سیاسی را نخواهیم داد.
کنعانی تأکید کرد: اما ازجمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف‌‌سازی دارند، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی است که دولت آلمان مسئول آن است و هنوز تلفات می‌گیرد. ابراز نگرانی‌تان در این مورد، ریاکارانه و مداخله‌جویانه است.
امیرعبداللهیان: ملت ایران اشک تمساح غربی‌ها
 برای دختران ایرانی را به‌خوبی می‌شناسد
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران دیروز (جمعه) ۱۲ اسفندماه در واکنش به مداخله‌جویی‌های برخی مقامات غربی درباره مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان دختر ایرانی در توئیتر نوشت: «واکنش مداخله‌آمیز برخی مقامات غربی به موضوع مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان عزیز دختر ایرانی، تداوم جنگ ترکیبی دشمن است».
وی افزود: «دستگاه‌های ذی‌ربط کشور در حال پیگیری جدی و بررسی دقیق ابعاد آن هستند. ملت بزرگ ایران اشک تمساح را به خوبی می‌شناسد!»
گفتنی است رئیس‌جمهور هم دراین‌باره در اظهاراتی گفت: «دشمن با جنگ ترکیبی خود به‌دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم بود و به‌تازگی در جنگ رسانه‌ای به‌دنبال ایجاد استرس و دلهره میان دانش‌آموزان و والدین هستند تا آشوب شکل بگیرد.»
ضرورت هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور
اکنون‌که غرب و پادوهای داخلی با اسم رمز «مسمومیت‌های سریالی» فاز جدیدی از جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران را کلید زده و برای احیای اغتشاشات اخیر در کشور «تجمع اعتراضی در خیابان‌ها» را در دستورکار خود قرار داده‌اند، انتظار می‌رود دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور با هوشیاری و بررسی تحرکات ضدانقلاب و شبکه نیابتی دشمن اجازه ندهند امنیت روانی جامعه به‌ویژه دختران این سرزمین، آماج نیرنگ و شیطنت دشمنان قسم‌خورده این نظام قرار گیرد.