kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

بی‌بی‌سی فارسی رسانه‌ای که بیش از حد انگلیسی است!(اخبار ادبی و هنری)

 

BBC فارسی در حالی کوچک‌ترین اتفاق در دورافتاده‌ترین نقاط ایران را برجسته می‌کند که حملات و اتفاقات ورزشگاه ویمبلی لندن در فاصله
۳۰ دقیقه‌ای خودشان را سانسور کرد!
به گزارش فارس، این رسانه وابسته به ملکه انگلیس بامداد دوشنبه نتیجه برتری انگلیس در نیمه اول را بلافاصله پس از سوت داور در خروجی‌های خود منتشر کرد. اما در اقدامی بسیار عجیب، نتیجه نهایی که با برتری نهایی لاجوردی‌پوشان در ضربات پنالتی به پایان رسید(۰۲:۱۵)، را حدود ۳ ساعت پس از سوت داور در اینستاگرام و تلگرام منتشر کرد(۰۴:۵۸).
در واقع بی‌بی‌سی فارسی پس از چند ساعت، اصلا شکست و ناکامی ‌۵۶ ساله انگلیس را تیتر و حتی به آن‌ اشاره نکرد و به تیتر «ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد» بسنده کرد، در حالی که در مواقع شکست تیم‌های ورزشی ایران همواره از چاشنی تحقیر استفاده می‌کند تا مردم ایران را سرخورده کند.
همچنین در حالی که تیتر یک بسیاری از رسانه‌های مطرح جهان خشونت هواداران انگلیسی و حضور قلدرانه و غیرقانونی آنان (بدون بلیط، بدون رعایت پروتکل‌ها) در ورزشگاه ویمبلی بود این رسانه انگلیسی اما تا ساعت‌ها هیچ خبری از این حوادث منتشر نکرد. حتی عکس‌العمل نژادپرستانه مردم انگلیس علیه سه بازیکن سیاه‌پوست تیم ملی این کشور (که پنالتی را از دست دادند) هم مورد سانسور بی‌بی‌سی قرار گرفت. همه اینها در شرایطی است که فاصله دفتر بی‌بی‌سی فارسی تا ورزشگاه ویمبلی ۱۷ کیلومتر ‏(۱۱ مایل) و با خودروی سواری کمتر از ۳۰ دقیقه فاصله دارد. البته پس از مدتی با فشار افکار عمومی و افزایش انتقادها به سانسور این اخبار، یک ویدئوی کوتاه از خشونت‌ها در بی‌بی‌سی منتشر شد که مدیران این رسانه پس از چند دقیقه آن را هم حذف کردند. ریختن زباله‌ها و محیط کثیف و آلوده‌ای که این تماشاگران در اطراف ورزشگاه به‌وجود آوردند، موضوع دیگری بود که مورد انتقاد رسانه‌های مطرح جهان قرار گرفت اما بی‌بی‌سی فارسی کمترین‌ اشاره‌ای به آن نکرد.
این سانسور توسط بی‌بی‌سی فارسی در حالی صورت می‌گیرد که در زمان اربعین همین رسانه انگلیسی بارها زباله‌های بخشی از مسیر پیاده‌روی اربعین را سوژه خود کرده بود.