kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
سرپرست کاروان پارالمپیک با پیش بینی کسب 28 مدال و حضور در جایگاه دهمی توکیو تاکید کرد

بدترین حرف‌ها را از مسئولان شنیدیم ولی مدال را از مردم می‌گیریم

سرپرست کاروان پارالمپیک ایران در توکیو ضمن تشریح آخرین وضعیت این کاروان، از سیاست کیفی گرایی برای این رقابت‌ها دفاع کرد و گفت: بدترین حرف‌ها را شنیدیم ولی ما مدالمان را از مردم می‌گیریم.

 

سرویس ورزشی-

نشست خبری ‌هادی رضایی سرپرست کاروان ورزش ایران در پارالمپیک توکیو صبح دیروز در کمیته پارالمپیک برگزار شد و وی آخرین وضعیت کاروان کشورمان را تشریح کرد که گزیده‌ای از صحبت‌های رضایی در ادامه می‌آید:
*حدود دو سال است که ورزشکاران در حال تلاش هستند تا در پارالمپیک افتخارآفرینی کنند. کاروان ایران به صورت کیفی اعزام می‌شوند و انتظار داریم دو سوم افراد(28 ورزشکار) مدال بگیرند.
شانس کسب۱۱ طلا، ۱۱ نقره و ۶ برنز
* تعداد ۶۳ نفر تا الان در لیست اعزام هستند. در تیراندازی یک طلا و یک نقره، در پارا‌وزنه‌برداری سه طلا، یک نقره و یک برنز، در والیبال نشسته یک طلا، در بسکتبال با ویلچر تلاش قرار گرفتن در جایگاه هشتم، در پارا‌دوومیدانی دو طلا، دو نقره نزدیک به طلا، سه نقره و چهار برنز، در جودو دو نقره، در پارا‌تکواندو یک طلا و یک نقره، در تیروکمان سه طلا، یک نقره و دو برنز پیش‌بینی کرده‌ایم. در مجموع تاکنون ۶۲ ورزشکار و ۲۰ همراه اعزام می‌شوند که پیش‌بینی ما شانس کسب۱۱ طلا، ۱۱ نقره و ۶ برنز است. ما در پارالمپیک ریو پانزدهم شدیم و الان باید از این جایگاه بالاتر برویم. بهترین جایگاه می‌تواند برای ما دهم باشد.
* برای پرچم‌داری ابتدا ۱۲ نفر نامزد بودند و هر کدام ویژگی خاصی داشتند که به ۶ نفر کاهش یافت و در نهایت با قرعه‌کشی، پرچمدار معرفی شد. پرچم‌داری پارالمپیک خیلی سخت‌تر از پرچم‌داری المپیک است و این به دلیل ویژگی‌های خاص ورزشکاران این حوزه است.
ما امسال توریست و گردشگر نداریم
* در این دوره تمام کاروان به جز دو نفر و رسانه‌ها داخل دهکده هستند. اگر کسی یک نفر خارج از دهکده دید می‌تواند به ما بگوید و جایزه بگیرد. ما امسال توریست گردشگر نداریم. درباره کت و شلوار و سایر هزینه‌ها هم حاضر هستیم لیستمان را منتشر کنیم که بگوییم بر اساس کدام استراتژی انتخاب خود را انجام داده‌ایم.
* مراسم رژه شامل ورزشکارانی است که در زمان افتتاحیه در توکیو حضور دارند. در آن زمان ما ۵۳ ورزشکار داریم. پنج نفر از آنها معلولیت شدید دارند که می‌توانند پنج همراه با خود داشته باشند. ۶ نفر کادر سرپرستی هم برای کمک حاضر خواهند بود. به این ترتیب ۶۴ نفر در مراسم رژه حضور دارند و سایرین روی سکوها تماشاگر هستند. به همین دلیل فقط برای ۶۴ نفر که در رژه حضور دارند کت و شلوار گرفته‌ایم.
*درخصوص همراهان نیز پنج نفر اعزام می‌شوند که شامل خسروی وفا، تابع، من، نوروزی و علی فرجی به عنوان معاون کاروان می‌شوند و تعداد روزهای حضورشان نیز مشخص است. البته ۲۴ نفر دیگر شامل رؤسای برخی فدراسیون‌ها و دیگر مسئولان نیز هستند که نام آنها مشخص شده است. همچنین در حال رایزنی هستیم تا یک نفر را به عنوان سفیر دو نفر را به عنوان مهمان ویژه در توکیو داشته باشیم. در کل کاروان ایران ۱۳۰ نفر خواهند بود.
سقف پاداش المپیک را در نظر گرفته ایم
*سقف پاداش‌ها را سقف پاداش المپیک گرفته‌ایم و مجوز آن صادر شده است. برای طلا معادل ۱۰ هزار یورو به ریال پرداخت می‌کنیم و به قیمت کف بازار خواهد بود. همچنین برای نقره ۴ هزار یورو و برای برنز هم معادل ۲۵۰۰ یورو در نظر گرفته شده است. همچنین به کادر فنی هم در پای سکو پاداش خواهیم داد.
*ورزشکاران ۵ تا ۷ روز قبل از مسابقات وارد توکیو می‌شوند و ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از پایان مسابقه باید آنجا را ترک کنند. اولین گروه ورزشکاران ما ۲۵ مرداد اعزام می‌شوند و اولین گروه هم ۹ شهریور از ژاپن برمی‌گردند.
* ما می‌توانستیم حتی 100 نفر با خودمان ببریم و با افتخار این را اعلام کنیم. می‌توانستیم برای ورزشکاران سهمیه وایلد کارت بگیریم و بگوییم کاروانمان بزرگتر است ولی ما آینده‌نگری کردیم. مدالمان را از مردم می‌گیریم نه مسئولان. از نهادهای نظارتی می‌خواهم مطالبه‌گری کنند اگر یک نفر کم یا زیاد می‌شود چه اتفاقی می‌افتد. با این اوضاع اقتصادی مردم نیاز بود کاروان کیفی اعزام کنیم، نه کاروانی برای تماشاگر و توریست بودن.
به جای حمایت می‌گویند چرا همه را اعزام نمی‌کنید!
* دوست داشتم حتی کاروان ایران ۱۲۰ نفر باشند ولی به جای آن بودجه تعیین شده را به فدراسیون‌ها می‌دهیم. نهادهای نظارتی و نمایندگان مجلس به جای اینکه بگویند دستتان درد نکند می‌گویند چرا ورزشکاران را به مسابقات نمی‌برید. فلان نماینده مجلس می‌گوید چرا این ورزشکار را به پارالمپیک می‌برید و آن ورزشکار را نمی‌برید. اگر سیاست ما غلط است باید مورد خطاب قرار بگیریم و اگر درست است باید الگو باشیم. پارالمپیک جای کسب تجربه و گردش نیست.
* از فوتبال نابینایان، دوومیدانی و والیبال نشسته بانوان عذرخواهی می‌کنم ولی کیفی‌گرایی، سیاست من یا آقای خسروی وفا نیست، بلکه سیاست کمیته پارالمپیک بود. ما بدترین حرف‌ها را شنیدیم ولی مدال و افتخارمان را از مردم می‌گیریم. ما سهمیه وایلد کارت نداریم که بخواهیم جشن بگیریم. ورزشکاران ما دو سال تلاش کرده‌اند و کسانی که خط خورده‌اند برای سال‌های بعد تلاش خود را ادامه می‌دهند.