kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
آیت‌الله خاتمی در نشست خبری:

معیشت مردم و فضای مجازی در اجلاس خبرگان بررسی می‌شود

آیت‌الله خاتمی گفت در اجلاس مجلس خبرگان مسئله معیشت مردم و مسائل اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی و همچنین فرصت‌ها و بحران‌های فضای مجازی مورد بررسی قرار می‌گیرند.


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر دیروز در نشستی رسانه‌ای با خبرنگاران که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، جزئیات و برنامه‌های دومین اجلاسیه رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را تشریح کرد.این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: در نخستین دستور اجلاس کمیته تدوین بیانیه پایانی مجلس خبرگان شکل می‌گیرد  و پیش‌نویسی در اختیار عزیزان خبرگان قرار خواهد گرفت که آن‌ها نظرات خود را در حاشیه پیش‌نویس بیان می‌کنند و کمیته به تدوین بیانیه می‌پردازد. سخنگوی  هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کمیسیون سیاسی اجتماعی در این دوره چند موضوع را مطرح کردند، گفت: یکی مسئله معیشت مردم و مسائل اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی است که در هفته‌های پایانی سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل قرار داریم.وی افزود: موضوع دیگر مسئله فرصت‌ها و بحران‌های فضای مجازی است، موضوعات دیگری هم پیشنهاد شده بود اما این دو موضوع مورد توجه هیئت رئیسه قرار گرفت.
سخنگوی هیئت رئیسه خبرگان در پاسخ سؤالی مبنی بر این که با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعلام موضع خبرگان در مسائل کشور آیا در این اجلاس چنین رویه‌ای وجود دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب این مطلب را در دیدار با اعضای خبرگان فرمودند که علاوه بر بیانیه قطعنامه هم داشته باشید و از مسئولان حتی از رهبری طلب کنید.
وی افزود: پیش‌نویس بیانیه تهیه شده اما مسئله قطعنامه و مواد آن در جلسه هیئت رئیسه که قبل از تشکیل اجلاس خواهند داشت در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود. امام جمعه موقت تهران در پاسخ به این که آیا مجلس خبرگان برای روز مبادا از الان بررسی‌ها را آغاز کرده است یا همان زمان بررسی می‌کند، اضافه کرد: در یکی از دیدارهای اعضای خبرگان که تقریبا 15 سال پیش با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان فرمودند باید در آستین خود 10 رهبر داشته باشید و بر اساس این تدبیر رهبری کمیته‌ای کاملا محرمانه تشکیل شد، به صورت کاملا محرمانه اشخاصی که می‌توانند در مظان این جایگاه باشند بحث و بررسی می‌شوند. این مسائل کاملا محرمانه بوده و فقط اگر رهبر معظم انقلاب بخواهند در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.