kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۴۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

خوش خدمتی المپیک به غرب؛ اسرائیل را تحریم نمی‌کنیم (خبر ویژه)

کمیته بین‌المللی المپیک، در حالی که روسیه را تحریم و از حضور در المپیک امسال پاریس محروم کرده بود، اعلام کرد اسرائیل را تحریم نمی‌کند!
 
 
 
در حالی که رژیم صهیونیستی ظرف پنج ماه گذشته بیش از 31 هزار شهروند فلسطینی را قتل عام کرده و ضمن انهدام ده‌ها هزار مجتمع مسکونی و بیمارستان، دو میلیون شهروند فلسطینی را آوراه کرده، کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد کاروان ورزشی اسرائیل از حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحریم نخواهد شد.
پیر اولیویه بکرس-ویژانت، رئیس کمیته امور هماهنگی در کمیته بین‌المللی المپیک با اشاره به بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس گفت: تحریم اسرائیل در حال حاضر، غیرقابل تصور است.
او با وقاحت تمام و تحت فشار سیاست‌های غرب مدعی شد: درگیری‌های فعلی در خاورمیانه و جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، دو مسئله متفاوت هستند.
بکرس-ویژانت افزود: روسیه و کمیته المپیک روسیه، بخش‌های اساسی منشور المپیک را رعایت نکرده‌اند. اما این نکته در مورد کمیته المپیک فلسطینی و کمیته المپیک اسرائیل که در صلح هم‌زیستی دارند، صدق نمی‌کند(!)
 کمیته المپیک اکتبر سال گذشته، شرکت روسیه در بازی‌های المپیک را مورد تعلیق قرار داد. شکایت و درخواست تجدید نظر روسیه در پایان ماه فوریه سال جاری نیز توسط دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش رد شد. بر اساس این شرایط، ورزشکاران روسیه و بلاروس فقط تحت شرایط خاصی و به عنوان ورزشکاران «بیطرف» امکان حضور در بازی‌های المپیک پاریس را دارند.
یادآور می‌شود پیش از این، شماری از نمایندگان پارلمان فرانسه، خواستار محرومیت رژیم صهیونیستی از شرکت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند. همچنین کمپینی اروپایی با 70 هزار امضا که خود را جنبش دموکراسی می‌نامند، خواهان تعلیق فوری ورزش اسرائیل از حضور در تمامی رقابت‌های بین‌المللی به خاطر جنایت جنگی علیه مردم غزه شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
0
1
رئیس کمیته المپیک گفته رژیم جعلی را تحریم نمی‌کنیم! خوش خدمتی به رژیمی که دستش تا مرفق به خون هزاران کودک و زن فلسطینی و غزه‌ای آلوده است، تحریم نمی‌شود ولی اگر یک کشور اسلامی و شرقی با بسیار کمتر از این جنایت مرتکب می‌شد از حیز انتفاع اورا می‌انداختند.