kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال


دایی: نمی‌توانم بازیکنان را تهدید کنم
سرمربی نفت تهران می‌گوید تا امروز بازیکنان با خواهش و تمنای او در تمرینات حاضر شدند اما این بار تصمیم به اعتصاب و شرکت نکردن در تمرینات گرفتند. علی دایی که دیروز به همراه شاگردانش در فدراسیون فوتبال حاضر شده بود و جلسه‌ای را با مهدی تاج برگزار کرد، گفت: پس از قول و قرارهایی که مسئولان باشگاه برای پرداخت مطالبات بازیکنان داده بودند وعده آنها عملی نشد و برخلاف میل باطنی من، بازیکنان در تمرینات شرکت نکردند. پیش از این بازیکنان با خواهش و تمنا به تمرینات می‌آمدند اما این بار تصمیم به اعتصاب گرفتند. سرمربی نفت تهران با بیان اینکه پس از شش روز اعتصاب، از حضور در تمرینات هیچ نتیجه‌ای نگرفتند، افزود: امروز (دیروز) تصمیم گرفتیم در فدراسیون فوتبال حاضر شویم و با تاج درد و دل کنیم. تیم نفت وضعیت خوبی در جدول دارد و شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داریم. تاکنون هیچ جواب قانع‌کننده‌ای از مدیر یا مالک نفت دریافت نکردیم. او با اشاره به وضعیت تیمش، گفت: نفت تنها تیمی است که امسال توانسته آبرومند باشد. بازیکنان با مشکلات ساختند و کار را پیش بردند اما صبر آنها به سر آمده است. ما جزو دو تیمی هستیم که کمترین هزینه را تاکنون داشته‌ایم اما نتایج‌مان بهتر از تیم‌های دیگر است. حق‌مان است در کنار خدماتی که ارائه می‌دهیم حق و حقوق‌مان را بگیریم. من قادر به تهدید بازیکنان نیستم اما از امروز(دیروز) تمرینات‌مان را شروع می‌کنیم.‌ ان‌شاءالله فدراسیون و سازمان لیگ مشکلات ما را حل کند. دایی در پایان درباره حضور سجاد شهباززاده در دیدار با پرسپولیس، گفت: او بازیکن بزرگی است و می‌تواند به نفت کمک کند اما باید مشکلاتش حل شود تا بتواند برای ما بازی کند. اطلاع دقیقی از وضعیت او ندارم و باشگاه باید پیگیر این مشکل شود.
منصوریان: استقلال در اولین بازی با شوک روبرو شد
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال در اولین بازی با شوکی روبرو شد و جوانان ما نیاز به یک شوک داشتند ولی التعاون عربستان را کامل می‌شناسیم. علیرضا منصوریان در نشست خبری اظهار داشت: استقلال در اولین بازی با شوکی روبرو شد و جوانان ما نیاز به یک شوک داشتند ولی التعاون عربستان را کامل می‌شناسیم و می‌خواهیم در این بازی امتیاز بگیریم و فکر می‌کنم جوانان استقلال از یک خواب عمیق با شکست بازی اول بیدار شدند.وی افزود: نه ما نه التعاون شرایط بازی اول را نداریم و ما می‌خواهیم از میزبانی‌مان استفاده کنیم. هر چند می‌توانستیم با 100 هزار نفر از حریف پذیرایی کنیم. منصوریان ادامه داد:‌ تیم ما بازیکنان جوانی دارد و ما امیدواریم با اتکا به جوانان‌مان بتوانیم به برتری برسیم. وی در پاسخ به این سؤال که چه شناختی از التعاون دارد، گفت: ‌ما فوتبال عربستان را با الهلال، الشباب و الاتحاد می‌شناسیم. ولی تیمی که توانسته سهمیه آسیا بگیرد قطع به یقین شانس بهتری داشته است. وقتی ما اسم التعاون را شنیدیم تیمی گمنام بود اما وقتی تیمی می‌تواند در آسیا حضور داشته باشد قطعا حریف قدرتمندی است.
برگزاری تورنمنت چهارجانبه فوتسال
با حضور ۴ تیم برتر دنیا در ایران
 رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال از برگزاری یک تورنمنت چهارجانبه با حضور ۴ تیم برتر مسابقات جام جهانی یعنی آرژانتین، روسیه، ایران و پرتغال در تهران خبر داد. عباس ترابیان درباره برنامه‌های سال آینده تیم ملی فوتبال ایران گفت: یک خبر بسیار مهم و ارزنده این است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ چهار تیم برتر مسابقات جام جهانی با همدیگر در تهران بازی خواهند کرد. وی افزود: بر این اساس تیم‌های آرژانتین، روسیه، ایران و پرتغال که عناوین اول تا چهارم مسابقات جام جهانی را کسب کردند، برگزار‌کننده این تورنمنت در تهران خواهند بود.رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال درباره اینکه برگزاری این تورنمنت تا چه حد قطعی شده و مذاکره با سایر کشورها در چه مرحله‌ای است؟ تاکید کرد: مذاکرات اولیه انجام شده و قرار است ادامه داشته باشد. به هر حال هدفمان این است که هر سال این تورنمنت را برگزار کنیم و هر بار هم یک کشور میزبان باشد. ترابیان یادآور شد: قصد داریم اولین دوره این بازی‌ها را میزبانی کنیم و این می‌طلبد که در بخش اسپانسر قوی عمل کنیم. این مسابقات در صورت نهایی شدن، در ورزشگاه دوازده هزارنفری آزادی برگزار می‌شود و امیدواریم که همه عوامل مربوط کمک کنند تا این رویداد بزرگ برگزار شود.
کی‌روش:  امیدوارم فدراسیون جوابی بدهد
تا هدفم را بشناسم
سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید که تیم ملی ایران تمریناتش را در زمینی به مساحت 60 متر برگزار می‌کند و می‌خواهد برای هدفگذاری هر چه زودتر فدراسیون فوتبال به او جواب بدهد. کارلوس کی‌روش، این روزها در اروپا به سر می‌برد. سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان به وضعیت لژیونرهای ایرانی رسیدگی کرده و بازی‌های آنها  را زیر نظر دارد. البته در این فرصت از مصاحبه‌کردن هم غافل نمانده است.وی در جدید‌ترین گفت‌وگوی خود با سایت سی‌ام ژورنال دسپرتو کشورش شرکت کرده و در مورد یک‌سری مسائل حرف زده است. وی در ابتدای این مصاحبه در پاسخ به پرسش گزارشگر رسانه پرتغالی که وضعیت همکاری‌اش با فدراسیون را بدون ثبات خوانده، اظهار داشت: تعهدات انجام گرفته اما این تعهدات ماه به ماه به تمرینات وارد نمی‌شوند. آلترناتیوی وجود ندارد که جا و فضا را ممکن سازد. ما در مرحله انتخابی جام جهانی هستیم. ما تمرینات را در یک زمین فوتبال که 60 متر است، ادامه می‌دهیم. امیدوارم فدراسیون فوتبال ایران جوابی دهد که هدفم را بشناسم.مربی 6 سال اخیر تیم ملی ایران در مورد دعوت‌نامه‌هایش که این روزها در رسانه‌ها زیاد منتشر می‌شوند، نیز عنوان کرد: نمی‌توانم چیزی بگویم. شماره تلفن موبایلم در اختیار تیم‌های ملی و باشگاهی است. در ادامه این مصاحبه گزارشگر دسپرتو نگاهی هم به دوران گذشته کاری کی‌روش دارد. مقاطعی که مربیگری تیم‌های رئال و منچستر را داشته است. از این رو از کی‌روش سئوال کرده آیا به خاطر مربیگری رئال مادرید و منچستریونایتد، یعنی دو تیم از بهترین باشگاه‌های دنیا، ازبابت توجه رسانه‌ها خسته است؟ در پاسخ به این سئوال، کی‌روش نظرش را اینگونه بیان کرد: نه. در ایران جمعیتی تقریبا 80 میلیونی زندگی می‌کنند. فقط خود تهران 14 میلیون نفر جمعیت دارد.در آنجا 17 روزنامه ورزشی وجود دارد. اگر جایی باشد که بحث توجه رسانه‌ها به من باشد، آنجا ایران است.
ذوب‌آهن به مسقط رفت
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان برای دیدار مقابل الاهلی عربستان عازم مسقط عمان شد. تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان بعدازظهر دیروز از اصفهان راهی کشور عمان شد تا خود را برای میزبانی از الاهلی عربستان آماده کند. ذوب‌آهن ساعت 13:45 دیروز از اصفهان راهی شارجه امارات شد و سپس از این شهر به کشور عمان پرواز ‌کرد. کاروان ذوب‌آهن ساعت 19 دیروز به مسقط ‌رسید. دیدار تیم‌های ذوب‌آهن ایران و الاهلی عربستان از گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 18:45 فردا در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط عمان برگزار می‌شود.