kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

اخبار ورش جهان



افشای اطلاعات جدید درباره مربی محمد فرح
گزارش‌های یک منبع آگاه نشان می‌دهد آلبرتو سالازار، مربی محمد فرح به احتمال زیاد قوانین ضد دوپینگ را زیر پا گذاشته و توانایی ورزشکاران خود را با داروهای دوپینگ افزایش داده است. آلبرتو سالازار مدتی است که از سوی آژانس ضد دوپینگ آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است. چندی پیش مستندی در شبکه BBC پخش شد که او را متهم به دست داشتن در دوپینگ می‌کرد. سالازار و محمد فرح، هر دو زیر پا گذاشتن قوانین ضد دوپینگ را تکذیب کردند. گزارش‌های افشا شده نشان می‌دهد سالازار برای محمد فرح و دیگر ورزشکاران، دارویی تجویز کرده است که توصیه پزشکی نداشته و حتی مضراتی نیز داشته است. آژانس ضد دوپینگ آمریکا اعلام کرده است به اتهامات جدید رسیدگی می‌کند. طبق گزارش ساندی تایمز، سالازار از یک ماده قانونی به نام L-carnitine به ورزشکاران خود داده است که سلامت آنها را به خطر می‌اندازد. فرح نیز از این ماده استفاده کرده است. این ماده نیز تستسترون را افزایش می‌دهد و ریکاوری را سرعت می‌بخشد. اطلاعات جدید فشار بیشتری به محمد فرح وارد می‌کنند تا به کار خود با مربی‌اش پایان بدهد.
ستاره فوتبال ژاپن در ۵۰ سالگی هم
خیال بازنشستگی ندارد!
مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ژاپن در ۵۰ سالگی خیال بازنشستگی ندارد و فوتبال خودش را ادامه می‌دهد.کازویوشی میورا جشن تولد ۵۰ سالگی خود را به تنها روشی که می‌داند بر پا کرد؛ یعنی فوتبال بازی کردن. این بازیکن ژاپنی در سال ۱۹۹۳ به عنوان بهترین بازیکن قاره آسیا انتخاب شد. او ۱۷ سال پیش از تیم ملی کشورش با یک کارنامه خوب خداحافظی کرد و توانست در ۸۹ بازی ۵۵ گل به ثمر برساند.میورا فوتبال خود را از سال ۱۹۸۶ شروع کرد و در حالی که می‌توان گفت تمام بازیکنان هم‌دوره او بازنشسته شدند، او همچنان به بازی کردن ادامه می‌دهد. میورا در تیم‌هایی چون سانتوس، پالمیراس، جنوا، دیناموزاگرب و سیدنی نیز بازی کرده است. این بازیکن در ماه ژوئن سال گذشته توانست با گلزنی برای تیمش، تبدیل به مسن‌ترین گلزن تاریخ فوتبال جهان انتخاب شود. او فصل گذشته در یوکوهاما طی ۲۰ بازی توانست دو گل به ثمر برساند.
امیدواری ورزشکاران روس برای بخشیده شدن
آژانس ضد دوپینگ جهانی (وادا) اعلام کرد شواهد کافی برای محروم کردن تمامی ورزشکاران روس وجود ندارد. با توجه به شواهد به دست آمده از گزارش مک لارن، وادا اعلام کرد اطلاعات کافی برای محروم کردن همه ورزشکاران روس در دست نیست. اوایل این هفته‌ جلسه‌ای بین فدراسیون‌های ورزش‌های زمستانی با وادا انجام شد و در رابطه با شواهد به دست آمده در مورد دوپینگ روسیه بحث شد. دبیر کل IOC بعد از این جلسه اعلام کرد وادا معتقد است شواهد برای محروم شدن تمامی ورزشکاران روس کافی نیست. وادا در بیانیه‌ای نیز اعلام کرد: بسیاری از نمونه‌های دوپینگ از بین رفتند و قابل آنالیز دوباره نیستند. مسئولان روس نیز پاسخی به بسیاری از پرسش‌های ما نمی‌دهند. بنابراین ما شواهد کافی نداریم تا تمامی ورزشکاران را محروم کنیم یا به پرونده آنها رسیدگی کنیم. وزیر ورزش روسیه نیز اظهار امیدواری کرده است این کشور بتواند نظر IOC و وادا را جلب کند و از محرومیت خارج شود.
مثلث جابجایی
 در نیمکت‌ تیم‌های یوونتوس، بارسلونا و رم
به نظر می‌رسد در فصل جابه‌جایی تابستانی شاهد تغییرات بزرگی در نیمکت چند تیم سرشناس اروپایی خواهیم بود. به نظر می‌رسد سه تیم بزرگ اروپا در تابستان پیش‌رو تغییراتی در کادر مربیگری خواهند داشت.این روزنامه اسپانیایی در این زمینه نوشت: بارسلونا، رم و یوونتوس سه تیمی هستند که در تابستان به احتمال خیلی زیاد نیمکت خود را تغییر خواهند داد. سران باشگاه یوونتوس بعد از اختلاف ماسیمیلیانو آلگری (سرمربی) با لئوناردو بونوچی و پائولو دیبالا، به عنوان جایگزین شایسته‌ای برای او هستند. به نظر می‌رسد لوچانو اسپالتی (سرمربی رم) گزینه مورد نظر آنهاست.در ادامه‌ خبر اسپورت آمده است که آلگری هم با توجه به عملکرد درخشانی که در یوونتوس داشته است، یکی از گزینه‌های مربیگری در بارسلونا به شمار می‌آید. بارسلونا با هدایت لوییس انریکه عملکرد خوبی در فصل جاری نداشته است و شکست سنگین برابر پاری ‌سن‌ ژرمن در دیدار رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باعث شده است انتقادها از انریکه زیاد شود.قرارداد این مربی باتجربه با بارسلونا با پایان فصل جاری به پایان خواهد رسید و بسیار بعید است که سران تیم آبی‌اناری‌ قرارداد او را تمدید کنند.