kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

اخبار کوتاه از فوتبال



استقلالی‌ها راهی عمان شدند
اعضای تیم فوتبال استقلال پس از برگزاری اردوی چند روزه در دبی، راهی مسقط شدند. تیم فوتبال استقلال که پس از بازی با الاهلی امارات اردوی خود را در دبی برپا کرده بود، پیش‌از ظهر دیروز راهی مسقط پایتخت عمان شد. استقلال در دومین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روز دوشنبه با التعاون عربستان روبه‌رو می‌شود که این دیدار به میزبانی استقلال در عمان برگزار خواهد شد. دیدار استقلال - التعاون از ساعت 19 به وقت ایران برگزار خواهد شد.
توضیح کی‌روش درباره ۸۰۰ هزار دلاری
 که از حسابش برداشت شد
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره ماجرای برداشت غیرمنتظره مبلغی قابل توجه از حسابش در یکی از بانک‌های امارات شفاف‌سازی کرد. چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رقمی معادل 800 هزار دلار از حساب بانکی کارلوس کی‌روش در بانک BES‌ دبی که ورشکسته شده بود، برداشته شده است. کی‌روش حالا در مصاحبه‌ای با شبکه SIC که قرار است هفته آینده منتشر شود، درباره این ماجرا توضیحاتی ارائه کرده است. کی‌روش در این مصاحبه با بیان اینکه برخی اتفاقات شرم‌آور برای او رخ داده است، به این موضوع اشاره می‌کند که گم شدن پول او در بانک اماراتی به دلیل انتقال بدون مجوز آن به حساب یکی از شرکت‌های تابع این بانک در آنگولا بوده است.از قرار معلوم کی‌روش توانسته ثابت کند که هرگز درخواستی مبنی بر انتقال پول خود به این شرکت‌‌ ارائه نکرده است.
عزت‌اللهی با روستوف تمدیدکرد و به آنژی رفت
باشگاه روستوف روسیه از تمدید 2/5 ساله قرارداد ملی‌پوش ایرانی‌اش خبر داد. سایت رسمی باشگاه روستوف با انتشار خبری قرارداد جدید 2/5 ساله سعید عزت‌اللهی، ملی‌پوش ایرانی‌اش را رسانه‌ای کرد. سران این باشگاه روسی پیش از این با همتایان خود در آنژی برای انتقال قرضی عزت‌اللهی به توافق رسیده بودند. سعید عزت‌اللهی به صورت قرضی تا پایان فصل جاری لیگ برتر روسیه برای تیم آنژی به میدان می‌رود و سپس به تیم روستوف بازخواهد گشت. روستوف هم‌اکنون سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی و رضا شکاری، سه ملی‌پوش جوان ایرانی را در اختیار دارد.
ستاره فوتبال یونان از انصاری‌فرد تمجید کرد
نیکوس آلفانتوس، پیشکسوت ۷۷ ساله فوتبال یونان و سرمربی پیشین المپیاکوس به ستایش عملکرد مهاجم ایرانی این تیم پرداخت. بازتاب‌ درخشش کریم انصاری‌فرد در لیگ اروپا و نقش کلیدی او  در صعود  المپیاکوس به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها همچنان در رسانه‌های یونانی ادامه دارد. در این میان نیکوس آلفانتوس، بازیکن و سرمربی پیشین تیم المپیاکوس آتن درباره درخشش کریم انصاری‌فرد گفت: این بازیکن پیام‌های خوشایندی برای المپیاکوس و بنتو در خط حمله خواهد داشت. برای من او بهتر از براون ایدیه، مهاجم نیجریه‌ای است که از المپیاکوس جدا شد. براون فقط قابلیت فروش به سوپر لیگ چین را داشت و نمی‌توانست جایگاهی در تیم‌های اروپایی به دست آورد. آلفانتوس در خاتمه تصریح کرد: پا‌ئولو بنتو، سرمربی المپیاکوس کریم انصاری‌فرد را متناسب با اهدافش به نمایش گذاشته است. این بازیکن نیز در زمین بازی جایی که باید بازیکنان حرف‌های خود را بزنند خودش را نشان خواهد داد. تیم المپیاکوس در دیدار برگشت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا برابر عثمانلی اسپور ترکیه با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید که کریم انصاری‌فرد زننده 2 گل تیمش بود. انصاری‌فرد روز جمعه گذشته نیز از سوی کاربران فیفا به عنوان بازیکن برتر هفته لیگ اروپا برگزیده شد.
فیفا با محکومیت العربی مشکل دژاگه را حل کرد
فدراسیون جهانی فوتبال در خصوص مناقشه بین کاپیتان تیم ملی و باشگاه قطری رأی خود را به نفع کاپیتان تیم ملی صادر کرد. اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بعد از مشکلاتی که در باشگاه العربی قطر برای وی به وجود آمد سرانجام قرارداد خود را در حالی که حدود نیمی از آن به پایان رسیده بود، با این باشگاه فسخ کرده و به تیم سابق خود در آلمان بازگشت. بر همین اساس و به دنبال مشکلات عدیده‌ای که العربی برای دژاگه ایجاد کرد، این بازیکن کارت بازی‌اش صادر نشده و اجازه همراهی تیمش را در بوندس‌لیگا پیدا نکرد، هرچند که بدشانسی‌های اشکان امسال با مصدومیت این بازیکن و پاره شدن کشاله‌اش در تمرینات وولفسبورگ تکمیل شد. در همین راستا دژاگه برای گرفتن حقش و اجازه همراهی تیم آلمانی دست به دامن فیفا شد تا فدراسیون جهانی فوتبال با بررسی شرایط و اعتراض طرفین (دژاگه و باشگاه العربی) در این خصوص رأی خود را اعلام کند. این در حالی است که سایت وولفسبورگ جمعه شب گذشته از حل شدن مشکل دژاگه خبر داده بود، اما نکته قابل توجه جایی است که فیفا در این مناقشه حق را به کاپیتان تیم ملی ایران داده و باشگاه العربی را محکوم کرد. به این ترتیب کارت بازی اشکان صادر شده و این بازیکن بعد از رفع مصدومیتش می‌تواند وولفسبورگ را در لیگ برتر آلمان همراهی کند.
نامه بازیکنان و مربیان نفت به تاج
بازیکنان و مربیان تیم فوتبال نفت تهران برای رئیس ‌فدراسیون نامه نوشتند. بازیکنان نفت تهران بعد از اینکه دیدند اعتصاب‌هایشان نتیجه نمی‌دهد دیروز تصمیم گرفتند برای مهدی تاج نامه‌ای ارسال کنند تا بلکه فدراسیون فوتبال در این زمینه به کمک آنها بیاید. نفتی‌ها دیروز برای پنجمین روز متوالی در تمرین تیم‌شان شرکت نکردند و بعد از آن نامه‌ای را تنظیم و همه نفرات زیر آن را امضا کردند تا آن را تحویل مهدی تاج دهند. این در حالی است که علی دایی دیروز نشستی با حسین شهریاری سرپرست باشگاه نفت داشت و بعد از این نشست به شاگردانش گفت فردا (امروز) را هم به مسئولان باشگاه مهلت دهند و اگر خبری نشد آن وقت نامه خود را به تاج بدهند.
میثاقیان رسما سرمربی سیاه‌ جامگان شد
پس از ادامه نتایج ضعیف سیاه‌جامگان مشهد با خداداد عزیزی و زمزمه‌های استعفای او، مسئولان این باشگاه مشهدی مذاکرات خود را با اکبر میثاقیان انجام دادند و در نهایت با او به توافق رسیدند. در توافقی که مسئولان باشگاه سیاه‌جامگان با میثاقیان داشتند، این مربی مشهدی تا پایان فصل هدایت این تیم را به‌عهده خواهد داشت.