kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
با حضور مقامات كشوری و لشكری

مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه با حضور مقامات كشوری و لشكری در محل همايش‌هاى بين المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.



محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در این مراسم گفت: شهادت نه تنها یکی از استوارترین آموزه‌های مکتب اسلام است، بلکه از محکم‌ترین پایه‌های اقتدار ملی ما چه در صحنه جنگ و چه در صحنه فناوری است.
ظریف با بیان اینکه در زمانی که کشور مورد تهاجم قرار گرفت همه تلاش کردند مردم ما را از ابزار مقاومت و دفاع محروم کنند، اظهارداشت: می‌خواستند با شکستن مقاومت مردم حقوق این ملت را زیر پا بگذارند؛ اما در سایه ایثار و مقاومت مردم ما بر همه جنگ‌ها، تحمیل‌ها و تحریم‌ها فائق آمدند. وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان کشوری پیشرفته و نیرومند و تاثیر گذار مطرح است که هم در عرصه دفاع و هم در عرصه علم و فناوری درون‌گراست و به واقع آنچه شهدا برای ما آوردند قدرت و اقتدار بود. به همین دلیل ما همواره مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و میزان وامداری ما به آنان قابل شمارش نیست. به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزیر امور خارجه با بیان اینکه تمام دیپلماسی‌ ما با فرهنگ شهدا رقم می‌خورد، اضافه کرد: این برای وزارت خارجه افتخار است که ۴۰ درصد از  کارمندانش جزو شهدا هستند. ما افتخار می‌کنیم که دیپلمات‌های ما جانبازانی هستند که در عرصه بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند و این پیام را به دشمنان مردم ایران می‌رسانند که وضعیت جسمانی ما ثمره جنایت و نامردی‌های شماست و می‌گویند ما طعم سلاح‌های شیمیایی شما را چشیدیم. اما هیچ وقت پاسخ شما را با سلاح شیمیایی نداده‌ایم.