kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
خطیب جمعه تهران:

رژیم اسرائيل بداند در خانه عنکبوت است

امام جمعه موقت تهران گفت: مقاومت فریب نخورد و در دامی که به دست دشمن در مقابل آنان قرار گرفته بود، نیفتاد، فریب پیشنهاد مذاکره و امتیاز گرفتن و امثال آنها را نخورد و ایستاد و گفت ما باید کل فلسطین را آزاد کنیم.



به گزارش فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه مسئله فلسطین مسئله «اسلامی» است، افزود: برخی می‌گویند شما چه کاری به فلسطین دارید، خب! شما صریحاً بگویید چه کاری به اسلام دارید؛ مسئله فلسطین مسئله اسلام است، این اسلام است که می‌گوید حرام است بیگانگان و کفار بر اراضی اسلامی سلطه داشته باشند، این اسلام است که می‌گوید حرام است کفار بر کشور فلسطین سلطه داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم از مسئله فلسطین بگذریم، بدانیم و دنیا بداند مسئله «فلسطین» در رأس مسائل جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: البته منافع ملی، منطقه‌ای و سیاسی ما هم به مسئله فلسطین گره خورده است، رژیم اشغالگر قدس جنایتی مرتکب شد که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و هیچ انسان خرمندی نمی‌تواند این فاجعه را تحمل کند، آنان نقشه‌ای ریختند و مردمی را از کشورشان خارج کردند، از خانه و کاشانه‌شان بیرون و آواره کردند و آنان را یا کشتند یا سوزاندند و خود جای آنها نشستند، بنابراین مگر می‌شود نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر این حرکت خطرناک، زشت، ‌غصب، ‌دزدی، ‌جنایت و خیانت بی‌تفاوت باشد؟
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: این طرح شیطانی (اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها) که مبتکرش انگلیسی‌ها بودند و سپس مدیریت آن را به آمریکایی‌ها سپردند، بیش از یک قرن پیش طراحی شد و بیش از نیم قرن یک نظام جعلی و غیرمشروع به وجود آمد، آنان اهدافی دارند، باید اهداف این نظام غیرمشروع را شناخت و در مقام علاج و مقابله برآمد، هم‌اکنون در جبهه دشمن، تمام دشمنان، تمام جبهه کفر و استکبار و نفاق دست به دست هم دادند تا چنین فاجعه‌ای را به وجود آوردند، بنابراین ما هم همه باید دست به دست هم دهیم.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی تضعیف اسلام، تضعیف حکومت‌های اسلامی و تضعیف جامعه اسلامی را از اهداف تشکیل رژیم صهیونیستی دانست و گفت: دشمنان اسلام تا دیدند ربع جمعیت دنیا «مسلمان» هستند، تا عظمت اسلام را فهمیدند و متوجه شدند در صدر اسلام مسلمین بر شرق و غرب جهان حاکم شدند، قدرت مراجع دینی و علمای ربانی را به خوبی شناختند، نوشته دو خطی مرجع عالیقدر آیت‌الله میرزای ‌شیرازی دولت انگلیس را به زانو درآورد، لذا در صدد برآمدند هر طور شده اسلام، علما و مسلمین را تضعیف و منزوی کنند.
وی اظهار داشت: هدف دوم دشمنان اسلام از تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی «تسلط بر منابع عظیم انرژی و نفت و تسلط بر منطقه سوق‌الجیشی» بود، لذا تصمیم گرفتند در دل کشورهای اسلامی ماده سرطانی کاشته شود که از طریق آن و تقویت آن به اهداف شیطانی خود برسند.
امام جمعه موقت تهران متذکر شد: آنها پیش‌بینی کردند در یک مرحله کوتاه‌مدت دولت غاصب اسرائیل تشکیل شود، اما در مرحله میان‌مدت سلطه بر خاورمیانه و تحقق آرزوی حکومت از نیل تا فرات و سلطه بر کشورهای منطقه را پیش‌بینی کردند و در دراز مدت سلطه بر جهان که ما قوم برتریم را پیش‌بینی کردند، بدین منظور تلفیقی از صهیونیسم یهود و صهیونیسم مسیحی صورت گرفت و قسمت عمده اروپا و آمریکا را فرا گرفت.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی تأکید کرد: کنگره آمریکا زیر سلطه صهیونیست‌هاست، رئیس‌جمهور مطیع کنگره است، لذا می‌بینید رئیس‌جمهور آمریکا چه از حزب دموکرات آمریکا باشد چه از حزب جمهوری‌خواه آمریکا باشد، حامی سرسخت اسرائیل است.وی گفت: دو مقاومت قبلا به وجود آمده بود، یک «مقاومت ملی» بود که شهید «عزالدین قسّام» روحانی شجاع در آن نقش مؤثری داشت و بالاخره این مقاومت به دلیل فشار غربی‌ها و خیانت برخی کشورهای عربی و بعضی گروه‌های داخلی شکست خورد، مقاومت دوم «مقاومت عربی» بود که جمال عبدالناصر پرچم‌دارش بود که نهایتا‌ در جنگ 6 روزه منجر به شکست شد، اما «مقاومت اسلامی» که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران الهام گرفت و انتفاضه‌ها را پی‌درپی به دنبال داشت. این مقاومت اسرائیل را به شدت مضطرب ساخت که هنوز هم به دلیل این اضطراب طرح سازش را مطرح می‌کند که البته دامی خطرناک است.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: این مقاومت بر خلاف دو مقاومت قبلی پیروزی‌هایی به دست آورد، توانست غزه و جنوب لبنان را آزاد کند، پیروزی‌های معجزه‌آسا در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه و 8 روزه به دنبال داشت، مقاومت فریب نخورد و در دامی که به دست دشمن در مقابل آنان قرار گرفته بود، نیفتاد، فریب پیشنهاد مذاکره و امتیاز گرفتن و امثال آنها را نخورد و ایستاد و گفت ما باید کل فلسطین را آزاد کنیم.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی خاطرنشان کرد: دشمن هم بداند در خانه عنکبوتی است که به خواست خدا روزی با همکاری نیروهای مخلص مومن انقلابی «اسرائیل» را از صحنه روزگار محو خواهد کرد. صهیونیست‌ها رژیمی هستند که در فاجعه صبرا و شتیلا مردان مسلمان فلسطین را از خانه‌های‌شان بیرون کشید و در میدانی جمع کردند و آنها را آتش زدند و زنان‌شان را برهنه در ماشین‌های سرباز در شهر چرخاندند و در معرض دید قرار دادند، رژیم صهیونیستی سرنوشتی جز ذلت، خواری، نکبت، نابودی در دنیا و عذاب جهنم در آخرت نخواهد داشت، این سرنوشت را حامیان آنان، آمریکا، اسرائیل و انگلیس خواهند داشت، بیخود نیست مردم ما با تمام وجود و از عمق دل می‌گویند «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس».
چرا خبرنگاران از کاندیداهای ریاست جمهوری نمی‌پرسند برنامه‌شان برای احیا و ترویج دین چیست
به گزارش رسا، حسن بنیانیان، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه براساس محتوای آمار، متأسفانه هرچقدر به شهرهای بزرگ و مناطق مرفه نشین نزدیک تر می شویم، نسبت طلاق بیشتر می‌شود و هرچه افراد تحصیلکرده تر می شوند آسیب های درون خانواده ها هم بیشتر می شود، این وضعیت را  نگران کننده خواند.وی با اشاره به فرایند جهانی شدن، جهانی سازی، تهاجم فرهنگی  و کارکرد رسانه های نوین، گفت: متأسفانه از اول انقلاب گرایشات و علائق اقتصادی محور شده است و کمتر تحولات فرهنگی در مطالبات مردمی منعکس می شود و تنها مقام معظم رهبری و برخی از دلسوزان عرصه فرهنگ مرتبا درباره مسائل فرهنگی هشدار می دهند.بنیانیان با بیان اینکه مسؤولان تنها مشکلات اقتصادی را مطرح می کنند، در حالی که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ریشه فرهنگی دارد، این شعار که اگر مشکلات اقتصادی حل شد، بسیاری از مشکلات فرهنگی حل می شود را ناقص و غیر علمی خواند که برای انقلاب اسلامی ایران بحران ایجاد می کند.رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر می بینید امروز دانشجو از استاد خود مطالبه ندارد که چرا به ما درسی نمی دهی که بتوانم با آن درس مشکلی از جامعه حل کنم، حاصل یک معضل فرهنگی تاریخی است که صد سال است در این کشور افرادی درس می خوانند تا مدرک بگیرند، میزی پیدا کنند، کار نکنند و حقوق بگیرند.
بنیانیان با بیان اینکه چرا مردم از نمایندگان مجلس درباره عدم اجرای این فرمان از سوی دولت ها سؤال نمی‌کنند، تصریح کرد: ریشه مشکلات اقتصادی ما در تنبلی ملی است که در بسیاری از افراد وجود دارد، هر کسی برای استخدام دنبال پارتی است و بعد از استخدام نیز دنبال حل مشکلات مردم نیست.
به گزارش تسنیم، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: والدین اگر فرزندانشان یک سرماخوردگی ساده می‌گیرد، آن را نزد بهترین متخصص‌ها می‌برند؛ اما نمی‌دانند جوان 18 ساله‌شان را که نماز نمی‌خواند نزد چه کسی ببرند. خبرنگار صداوسیما رو به روی کاندیدای ریاست جمهوری درباره همه مسائل سخن به میان می‌آورد؛ اما چرا نمی‌گوید آقای کاندیدا برنامه شما برای احیای و ترویج دین اسلام چیست. فرصت نشد بیشتر به مسائل فرهنگی بپردازیم ولی موضوعات بسیاری برای اشاره وجود دارد.