kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

خطر آسیب دیدن آثار هنری درجه یک موزه هنرهای معاصر تهران(اخبار ادبی و هنری)

آثار هنری درجه یک موزه هنرهای معاصر درحالی قرار است به نمایش در بیایند که شرایط لازم برای به تماشا گذاشتن این آثار مهیا نیست.


به گزارش خبرنگار کیهان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد امانت سپاری 60 أثر هنری درجه یک گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را در برلین و رم داشت. اما این طرح، با انتقاد هنرمندان و رسانه‌هایی چون کیهان، مبنی بر احتمال عدم بازگشت آثار و ورود سازمان بازرسی کل کشور و همچنین مخالفت وزیر ارشاد جدید، به نتیجه نرسید.اکنون موزه هنرهای معاصر تهران قصد دارد تا همین آثار را در معرض دید عموم قرار دهد. اما با توجه به شرایط محیطی و ساختاری غیر استاندارد موزه، ازجمله رطوبت و دمای نامناسب احتمال آسیب دیدن این آثار وجود دارد. ضمن اینکه موزه هنرهای معاصر درحال حاضر فاقد مراقب و راهنمای لازم برای هدایت بازدیدکنندگان و حفاظت از این آثار در یک نمایشگاه است و این، تهدید آثار گنجینه را افزایش می‌دهد.
از طرفی برخی از این آثار نیزشاخصه‌های هنر متعالی مدنظر جمهوری اسلامی ایران را ندارند و ماجرای نمایش آنها در برلین نیز از طرف وابستگان فرح دیبا به منظور زنده کردن خاندان پهلوی و تطهیر چهره آنها پیگیری می‌شد حال باید دید مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد نیز چنین قصدی دارند؟!