kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

برگزاری مراسم تجلیل از مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسیح شاهچراغی در دامغان

آیین تجلیل و تکریم از فقید سعید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسیح شاهچراغی عالم وارسته و پدر شهید سیدحسن شاهچراغی نماینده اسبق مردم دامغان در مجلس و سرپرست اسبق روزنامه کیهان، در مسجد جامع دامغان برگزار شد.

 دامغان- خبرنگار کیهان:

در این مراسم رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: بدون شک ابعاد مختلف شخصیتی و سیره زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسیح شاهچراغی مملو از الگوهای ناب برای ایجاد تحول‌های مثبت در جامعه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی با بیان اینکه عالمان بزرگ دینی کشور نقش هویت‌سازی را برای جامعه اسلامی ما بر دوش کشیده‌اند؛ بر ضرورت برگزاری آیین‌های نکوداشت آنان در جامعه تاکید کرد.
وی با اشاره به برخی ابعاد بارز شخصیتی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسیح شاهچراغی، مردم‌محوری را از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی این عالم وارسته دامغانی عنوان و تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسیح شاهچراغی گلستان کم‌نظیری از نیکی‌ها بود.
تقوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسیح شاهچراغی را عالمی مردمی، بدون حاشیه و بادانش دانست و با اشاره به مجاهدات این عالم وارسته در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکید کرد: اخلاق نیکو و حسن خلق سیدمسیح شاهچراغی سبب شده بود تا علاقه‌مندان زیادی در دامغان شیفته شخصیت ممتاز و نمونه این عالم وارسته شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدمسیح شاهچراغی از علمای برجسته شهرستان دامغان و پدر شهید سیدحسن شاهچراغی نماینده مردم دامغان در دوره اول و دوم مجلس شورای اسلامی و سرپرست موسسه کیهان، عصر روز یکشنبه بیست و چهارم دی‌ماه سال 1391 دار فانی را وداع گفت.
این عالم و عارف ربانی عمر خود را صرف تعلم و تعلیم علوم دینی و معارف اهل بیت(ع) کرد و سال‌های متمادی در حوزه علمیه شهرستان دامغان به تعلیم و تربیت طلاب اهتمام ورزید و شاگردان بسیاری را در عرصه دین و فرهنگ تربیت کرد.
از وی آثار و تالیفات متعددی من‌جمله دیوان اشعار و کتاب کیمیای حکمت به یادگار مانده است.