kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد

عبور موشک‌های انصارالله از سامانه پیشرفته پاتریوت عربستان

شبکه یمنی المسیره طی گزارشی به نقل از کارشناسان نظامی اعلام کرده موشک‌های بالستیک یمن اکنون این قابلیت را دارند تا از پیشرفته‌ترین سامانه دفاعی موشکی «پاتریوت» که در اختیار عربستان است عبور کنند.



موشک‌هایی که ارتش یمن و انصارالله به سمت اهداف نظامی عربستان شلیک می‌کنند، از دقت بالایی در هدف قرار دادن برخوردارند و تاکنون هم شهر جده و هم 40 کیلومتری ریاض را هدف قرار داده‌اند.
این در حالی است که عربستان با هزینه‌های گزاف پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی را خریداری و نصب کرده است.
 فارس در همین رابطه به نقل از شبکه خبری«المسیره» نوشته تجهیز موشک‌های بالستیک ارتش یمن و انصارالله به‌گونه‎ای است که نسل سوم سامانه موشکی «پاتریوت» به نام «باک3» نمی‌تواند آنها را رهگیری کند. بر اساس این گزارش، «پاتریوت» از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی موشکی آمریکا است که پنتاگون در سال 2016 عربستان را به آن مجهز کرد. منابع یمنی می‌گویند بی‌اثر شدن این سامانه دفاعی موشکی یک دستاورد بزرگ برای ارتش یمن و انصارالله در جنگ با ائتلاف سعودی محسوب می‌شود. یگان موشکی ارتش یمن در مدتی کوتاه و در شرایطی بسیار پیچیده و با تکیه بر توان نیروهای ملی موفق به اصلاح میزان بازدارندگی به نفع خود شده است.
حملات جدید
از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک سامانه نظامی عربستان را در استان جیزان هدف قرار داده و همچنین موفق شدند یک سامانه متعلق به مزدوران سعودی‌ها در شمال منطقه بیابانی «میری» در یمن را منهدم سازند. اخیرا نیز موشک دوربرد انصارالله موفق شد پایگاهی نظامی در 40 کیلومتری ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار دهد که انتشار خبر آن سر و صدای زیادی به پا کرد. همچنین موشک‌های یمنی موفق به عبور از سامانه دفاعی ناو «المدینه» متعلق به عربستان شدند و توانستند آن را منهدم سازند. یک «منبع نظامی» در یمن اخیرا اعلام کرده بود یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی با طراحی و ارتقای سیستم موشکی خود قادر خواهد بود «هر هدف نظامی» در عربستان را با دقت و کارایی بالایی مورد اصابت و حمله قرار دهد.
خبر دیگر اینکه، «ابراهیم السراجی»، یک فرمانده نظامی یمنی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که «ائتلاف سعودی ظرف 2 ماه گذشته با همه توان خود به دنبال اشغال شهر نهم دروازه صنعا بود اما در پی مقاومت جانانه رزمندگان یمنی عملیات را متوقف و عقب‌نشینی کرد.» این فرمانده بر آمادگی نیروهای یمنی برای خنثی و منهدم کردن «هرگونه» حرکتی که صنعا را تهدید کند، تاکید کرد و گفت: «یگان موشکی یمن موشک‌های دست‌ساز و پیشرفته‌ای را ساخته که طی روزهای آینده شاهد شلیک و اصابت آنها به مواضع سعودی و اماراتی در جنوب و شمال یمن خواهیم بود.»  این مسئول یمنی با اشاره به «نقشه آمریکا برای تجزیه خاک یمن» هم گفت: «دولت آمریکا با دعوت رسمی از رهبران و فرماندهان سعودی و اماراتی در مناسبت‌های رسمی و محرمانه به دنبال تجزیه خاک یمن است.» السراجی مقامات سیاسی عربستان و امارات را در «رأس مجریان توطئه تجزیه یمن» خواند و گفت: «آمریکا با پشتیبانی کشورهای عربی حاضر در یمن به دنبال تقسیم جغرافیا و مردم در یمن هستند.»