kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* به آن دسته از مسئولانی که در مقابل رفتار غیرانسانی آمریکا، برخوردی در شأن مردم ایران بروز نمی‌دهند عرض می‌کنم که صدای مردم ایران این است: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.» این گفته آن مرد خدایی 38 سال است که اثبات شده است. اما اینکه چرا برخی از مسئولان در این زمینه با مردم همصدا نیستند واقعا معلوم نیست!
3866---041
* روزنامه‌های زنجیره‌ای و دولتمردان بارها از  ثمرات برجام حذف گزینه نظامی از روی میز آمریکا را می‌دانستند، در حالی که درک نکردند که گزینه نظامی همواره یک بلوف در استراتژی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی بوده و این قدرت نظامی ایران اسلامی است که بازدارنده و ضامن امنیت کشور است.
3767---0919
* چهار سال تمام وقت برای بهبود روابط با کشورهای غربی صرف شد که اگر همان را در جهت شناخت ظرفیت‌های کشور و اجرایی کردن پروژه‌ها صرف می‌کردیم دستاوردهای بزرگی عاید مردم می‌شد. نه  این که آمریکایی‌ها احساس کنند که تشدید تهدید و تحریم‌ها نتیجه می‌دهد.
0052---0913
* آقای روحانی اگر به وعده‌های انتخاباتی عمل می‌‌کردید و به جای صرف هزینه‌ و وقت در مورد برجام بی‌حاصل به معیشت مردم رسیدگی می‌کردید این روزها خبر تلخ کول‌برها مردم را متاسف نمی‌کرد. بلای جان اقتصاد و معیشت مردم چند مورد بیشتر نیست که در دولت شما رشد بسیاری داشته است. 1) کالای قاچاق، 2) رانت‌خواری‌ها و فسادهای اقتصادی و بانکی، 3) عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی، 4) اعتماد به دشمنان و 5) نقدپذیر نبودن.
2914---0912
* اقدام آمریکا در فروش سلاح به کشورهای متجاوز منطقه و اینکه در نقض حقوق بشر در هر نقطه‌ای از جهان ردی از آمریکا مشاهده می‌شود، تاکیدی بر این ضرورت است که کشورهای مستقل باید از آمادگی بالایی برخوردار باشند. بنابراین برنامه موشکی کشورمان حکم بازدارندگی را داراست و تضعیف آن خیانت محسوب می‌شود.
شیرازی
* انتقاد‌های اغلب محتاطانه مدعیان اصلاحات از رفتار ترامپ بیشتر به دلیل ممنوعیت ورود آقایانی است که گرین‌کارت دارند و حتی به عنوان دوتابعیتی به این کشور رفت و آمد می‌‌کنند. اگر با حضور این افراد مانعی ایجاد نمی‌شد این مقدار اعتراض هم به گوش نمی‌رسید. متاسفانه مواضع دولت هم در برابر اقدام ضدایرانی آمریکا درحدی از ملایمت بود که از عزت به دور بود.
3885---021
* آمریکا حیوان درنده‌ای است که فقط نعره می‌کشد تا با ترساندن طعمه‌هایش شکم خود را سیر کند وگرنه در واقع توان شکار کردن ندارد. این ببر کاغذی جایی در معادلات منطقه ندارد ولی برخی فقط انتقال‌دهنده نعره‌های شیطان بزرگ در کشور ما هستند، کاش مقداری اعتماد به نفس و ایمان و هدف در برنامه کشور جای بگیرد باید باور کنیم که ایران اسلامی پرچم‌دار مقاومت در جهان است.
کردبچه
* خنده‌دار است که در آمریکا یک کودک 5 ساله ایرانی احتمال داده شد که عامل تروریستی باشد در حالی که آمارها نشان می‌دهد که حتی یک ایرانی در ترور آمریکایی‌ها نقش نداشته است. رفتارهای غیرانسانی آمریکا در ممنوعیت ورود اتباع ایرانی فقط در ادامه برنامه‌های کهنه شده پروژه ایران‌هراسی است که در همه دوره‌های پس از انقلاب اسلامی وجود داشته است.
6929---021
* احترام به پاسپورت ایرانی یکی از شعارهای انتخاباتی دولت بود و قرار شد برجام تکمیل‌کننده آن باشد اما ممنوع‌الورودی ایرانیان به خاک آمریکا، سندی شد بر ناکامی دولت در تمام وعده‌های انتخاباتی. خلاف تمام وعده‌های انتخاباتی را، آن هم به طور یکجا در این دولت دیدیم.
3476---0115
* آقای روحانی، بنده از کسبه بازار تهران هستم، قرار بود درخت برجام قبل از شب سال نو میوه دهد و رونقی به بازار مرده کشور دهد! چرا دولت برنامه‌ای برای اقتصاد ندارد؟
8257---0919
* کار تولید و توزیع سوخت در سراسر کشور توسط شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد وزارت نفت و کارکنان قراردادی صورت می‌گیرد ولی متأسفانه این نیروها فراموش شده هستند و حقوق آنها به طور کامل ادا نمی‌شود. از مسئولان امر تقاضای رسیدگی داریم.
9739---0917
* بازنشستگان قبل از سال 88 در انتظار اقدام دولت در یکسان‌سازی پرداخت‌ها و اجرای عدالت در بین این قشر مظلوم جامعه هستند. امید است قبل از پایان عمر دولت یازدهم شاهد اجرایی شدن این موضوع باشیم.
یک هم‌وطن بازنشسته
* تنها مرکز تشخیص و درمان بیماری دیابت شهر اصفهان به نام مرکز تحقیقات پزشکی غدد و متابولیسم صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها) تعطیل  و بیماران صاحب پرونده در این مرکز همگی سرگردان و بلاتکلیف شده‌اند. چرا مسئولان امر برای عواقب سوء تصمیمات غلط خود احساس مسئولیت نمی‌کنند و مردم را به دردسر و زحمت می‌اندازند؟
921‍4---0913
* به دلیل عیالواری قادر به پرداخت بهای برق مصرفی منزل نیستم و از تاریخ 95/11/11 برق منزلم از طرف شرکت برق صومعه‌سرا قطع گردیده و شبها را با زن و بچه‌ در تاریکی به سر می‌برم. دولت می‌بایست برای قشر ضعیف و آسیب‌پذیر مثل من مساعدت داشته باشد و ما را فراموش نکند. خواهش می‌کنم صدای مرا به گوش مسئولین برسانید.
شهروندی از صومعه‌سرا
* سال گذشته آقای نوبخت از همسان‌سازی حقوق بازنشستگانی گفت که کمتر از یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می‌کنند با توجه به گذر یک سال از آن ماجرا، وعده آقای نوبخت در همان حد و اندازه وعده باقی ماند و حالا مجددا وعده دادند که دریافت‌کنندگان زیر 2 میلیون تومان مشمول این طرح جدید همسان‌سازی هستند. گویا دادن وعده‌های نسیه برای دولت امری معمول شده است.
0932---0916
* در ماه آذر دولت حق اولاد و عائله‌مندی بسیاری از معلمان بازنشسته را به علت ادعای مخدوش بودن اطلاعات قطع کرد و مسئولین امر بارها از طریق رسانه‌ ملی به آنان اعلام کردند نگران نباشند. چرا که با حقوق‌ دی ماه پرداخت می‌شود. ولی متأسفانه نه تنها پرداخت نشد بلکه باز عده دیگری به سرنوشت ما دچار شدند. نکند مشکل حقوقی برای نجومی‌ها پیش آمده است یا برای انتخابات نیاز دارند؟!
6912---0914
* وزارت راه و شهرسازی به جای خرید هواپیما برای یک درصد جامعه به دنبال مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده به کمک شهرداری‌ها باشد. خانه‌های بسیاری فقط در تهرانسر غربی فرسوده‌اند و نیاز به مقاوم‌سازی دارند ولی متأسفانه کارشکنی می‌شود.
4624---0937
* شش سال است پدرم فوت کرده است و همان ماه اول یارانه‌اش را قطع کردند ولی شش سال است که بیمه آتیه‌سازان حق بیمه‌اش را کم می‌کند. می‌گوییم چرا، پاسخ می‌دهند که خودتان مقصرید!
4507---0912
* سینمای پیروزی واقع در خیابان پیروزی در منطقه 13 شهرداری تهران پس از نوسازی درحالی قصد افتتاح دارد که فاقد هرگونه پارکینگ است. متأسفانه 90 واحد پارکینگ آن طبق نقشه اولیه به واحدهای تجاری تبدیل شدند. اگر شهرداری یکی از سهامداران این ملک است آیا می‌تواند بدون ضابطه هرگونه خلافی را مرتکب شود؟ انتظار این است که مسئولین امر قبل از وقوع حادثه و مشکلات رسیدگی نمایند.
یکی از ساکنین محل
* متأسفانه در برخی مراسم عروسی و فاتحه‌خوانی در حاشیه بهمنشیر آبادان به صورت تفریحی از سلاح گرم استفاده می‌کنند و موجب سلب آسایش مردم را فراهم می‌نمایند. برخی اراذل و اوباش نیز از این فرصت استفاده می‌کنند و هر شب شاهد تیراندازی و فضای ناامنی توسط این عده هستیم. چرا برخورد جدی با این تجاوز آشکار به حقوق شهروندی نمی‌شود؟
1837---0938
پاسخ روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون کیهان و خوانندگان به تاریخ سوم بهمن ماه سال 95 در خصوص انتقاد از عدم پرداخت مبلغ افزایش مستمری بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، به اطلاع می‌رساند، این صندوق به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره به دنبال خدمت بیشتر به کشاورزان، روستائیان و عشایر به عنوان مولد اصلی اقتصاد و تولید جامعه بوده و در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کند. بر همین اساس افزایش سالانه مستمری بیمه‌شدگان این صندوق در سال 95 لحاظ و همراه با حقوق دی ماه به حساب مستمری‌بگیران محترم پرداخت شده است.»