kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
واکنش سخنگوی دولت به کناره‌گیری برخی وزرا

صلاح کار خویش وزرا دانند/ شاید خسته شده اند!

سخنگوی دولت در واکنش به سؤالی در رابطه با اظهارات وزرای اقتصاد و بهداشت که در دولت آینده نخواهند بود گفت : شاید خسته شده‌اند، صلاح کار خویش وزرا دانند!




به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح دیروز در نشست‌ هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که برخی از جمله آقایان طیب‌نیا و قاضی‌زاده هاشمی وزرای اقتصاد و بهداشت گفته‌اند در دولت آینده نخواهند بود؛ آیا اختلافی بین وزراست؟ گفت: این سؤال را از خودشان بپرسید که هستند یا خیر! شاید خسته شده باشند؛ صلاح کار خویش را وزرا می‌دانند. این‌گونه سؤالات را از خودشان بپرسید؛ دولت مشکل زیاد دارد، اما ما همه را دعوت به همکاری می‌کنیم.
گفتنی است طیب نیا وزیر اقتصاد در گفت‌و‌گو با شرق که در شماره دوشنبه این روزنامه منتشر شد گفته است : در دولت بعدی نخواهم ماند. امکان نداردبمانم که چه؟ می‌روم دانشگاه درسم را می‌دهم، انتقادم را می‌کنم، کارهای پژوهشی‌ام را پیش می‌گیرم، حقوقم هم بیشتر است، فحش هم کمتر می‌خورم.
نوبخت در بخش دیگری از این کنفرانس خبری اظهار داشت : گزارش امیدوارکننده از اصلاح نظام بانکی که آئین‌نامه اجرایی آن در هیئت دولت تصویب شده، ارائه می‌کنیم ، با اصلاح تبصره قانون بودجه سال 95، 45 هزار میلیارد تومان برای تادیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه 6 بانک دولتی از سوی دولت فراهم شد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: با این 45 هزار میلیارد تومان، صورت‌های مالی بانک‌های دولتی اصلاح خواهد شد و قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.
نوبخت ادامه داد: لذا با عنایت به این اصلاحیه به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود به بخشودگی جرائم کسانی که زیر 100 میلیون تومان وام گرفتند اقدام کنند و دولت نیز تا سقف 10 هزار میلیارد تومان نسبت به بخشودگی سود این تسهیلات زیر 100 میلیون تومان وام گیرنده متقبل می‌شود.
سخنگوی دولت تاکید کرد: اگر افرادی که زیر 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند اصل پول خود را به بانک بپردازند، بانک‌ها جریمه و دولت سود آن را پرداخت خواهد کرد.
وی درباره درآمدهای دولت از فروش نفت و اینکه آیا این پول‌ها وارد اقتصاد کشور می‌شود؟ گفت: همه درآمدهای نفتی را بدون مشکل می‌توانیم وارد اقتصاد خود کنیم و برای سال جاری 68 هزار و 500 میلیارد تومان از درآمد نفتی تا پایان سال در اختیارمان قرار می‌گیرد.
سخنگوی دولت افزود: خوشبختانه میزان فروش نفت بیشتر از پیش‌بینی ما برای امسال بوده است.