kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳

اخبار ورش جهان

واکنش قاطعانه سیمئونه به جدایی‌گریزمان
سرمربی آرژانتینی اتلتیکو مادرید واکنش جالبی به احتمال جدایی آنتوان‌گریزمن از تیمش داشت.
یکی از بازیکنانی که خبرهای زیادی درباره جدایی او از اتلتیکومادرید به گوش می‌رسد، آنتوان‌گریزمان است.این بازیکن فرانسوی که جزو سه نامزد نهایی کسب توپ طلا بود، از منچستریونایتد پیشنهاد دارد و رسانه‌های انگلیسی از توافق نهایی او با شیاطین سرخ سخن به میان آوردند. دیگو سیمئونه در این زمینه گفت: به هیچ بازیکن وابسته نیستم. وظیفه من این است که یک تیم خوب بسازم و مهارت‌های فردی بازیکنان را پرورش بدهم.او ادامه داد:‌ گریزمان بازیکنی بزرگی است. او به روند گلزنی خود برگشته است. طبیعی است که باشگاه‌های بزرگ اروپایی به دنبال جذب چنین بازیکنی باشند. از توجه تیم‌های بزرگ به‌گریزمان تعجب نمی‌کنم. به عنوان سرمربی اتلتیکومادرید به هیچ بازیکنی وابسته نیستم و کسی را به زور نگه نمی‌دارم.اتلتیکومادرید در فصل جاری لالیگا عملکرد خوبی از خود نشان نداده است و سیمئونه بدترین فصل حضور خود در این تیم اسپانیایی را پشت‌سر می‌گذارد.
اعتراف‌های زیدان
بعد از دو شکست پیاپی رئال مادرید
سرمربی رئال مادرید بعد از شکست برابر سلتاویگو در مورد شرایط تیمش به صحبت پرداخت.رئال مادرید در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری در سانتیاگو برنابئو از سلتاویگو پذیرایی کرد و با نتیجه دو بر یک تن به شکست داد تا کار این تیم برای صعود به دور بعد سخت شود. این دومین شکست پیاپی رئال مادرید بعد از ۴۰ بازی بدون شکست بود.زین الدین زیدان در نشست خبری بعد از بازی گفت: برابر تیمی بازی کردیم که بسیار پرتلاش و جنگنده بود. نتوانستیم بازی را به خوبی اداره کنیم. همین باعث شد حریف به پیروزی برسد. به خوبی می‌دانیم در دیدار برگشت کار بسیار سختی پیش‌رو داریم اما به صعود امیدوار هستیم.او ادامه داد: باید شرایط روحی خود را تغییر بدهیم و هرچه سریعتر چنین وضعیتی را تغییر بدهیم. در لحظات بدی به سر می‌بریم و نیاز به تغییر داریم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. با روحیه خوبی پا به این دیدار گذاشتیم و انگیزه بالایی هم داشتیم اما به یکباره تمرکزمان را از دست دادیم. بازی بدی را به نمایش گذاشتیم اما این فوتبال است و احتمال هر چیزی وجود دارد. شکست در خانه من را ناراحت کرده است. اینکه گل مساوی را به ثمر برسانی و تنها یک دقیقه بعد دوباره گل دریافت کنید، بسیار تلخ است.سرمربی فرانسوی رئال مادرید در ادامه سخنانش نیز گفت: با این شکست، شرایط تیم سخت شد. سرمربی تیم هستم و مسئولیت شکست را برعهده می‌گیرم. باید راه حلی پیدا کنم تا تیم را از چنین شرایطی خارج کنم. شکست برابر سویا باعث شد در این دیدار هم با انگیزه زیاد بازی نکنیم.
منچسترسیتی نابغه ۱۳ ساله انگلیسی را خرید
باشگاه منچسترسیتی با یک بازیکن نابغه ۱۳ ساله انگلیسی قرارداد بست. قرارداد 175 هزار پوندی باشگاه منچستر سیتی با «فینلی بورنس» بیشترین مبلغی است که تاکنون در دنیا برای یک فوتبالیست 13 ساله پرداخت شده است. قرارداد این نابغه 13 ساله انگلیسی به نحوی است که در بازه‌های زمانی مختلف 250 هزار یورو از باشگاه منچستر سیتی دریافت خواهد کرد.فینلی بورنس پیش از این در تیم فوتبال جوانان ساتند یونایتد در لیگ دسته اول انگلیس بازی می‌کرد و تیم‌های لیورپول، چلسی و آرسنال نیز تلاش‌هایی برای جذب این بازیکن صورت دادند. در این میان برای فینلی بورنس و خانواده‌اش انتخاب یک تیم از میان پیشنهادهای تیم‌های بزرگ انگلیسی کار بسیار سختی بود اما آکادمی باشگاه منچسترسیتی نقش تاثیرگذاری در انتخاب نهایی آنها داشت.
حرکت دومین قطار نمادین
جام کنفدراسیون‌ها در سن‌پترزبورگ
دومین قطار نمادین رقابت‌های فوتبال جام کنفدراسیون‌ها پس از مسکو در شهر سن‌پترزبورگ به راه افتاد.قطاری با طرح جام کنفدراسیون‌های سال 2017 میلادی دیروز در حضور ویتالی موتکو (معاون نخست وزیر و رئیس‌فدراسیون فوتبال روسیه)، آلکسی سوروخین (رئیس‌کمیته سازماندهی جام‌جهانی 2018)، گئورگی پولتافچنکو (فرماندار سن‌پترزبورگ)، مالاچف (دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال روسیه) و سفیر جام جهانی 2018 در متروی سن‌پترزبورگ حرکت کرد.پیش از این اولین قطار نمادین جام‌ کنفدراسیون‌ها ماه گذشته میلادی در متروی مسکو راه‌اندازی شد. این رقابت‌ها در روزهای 27 خرداد تا 11 تیرماه سال 1396 در شهرهای مسکو، سن‌پترزبورگ، سوچی و کازان روسیه با شرکت هشت تیم برگزار خواهد شد.
جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر یک قربانی انگلیسی گرفت
یک متخصص انگلیسی در یکی از ورزشگاه‌های در حال ساخت جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر کشته شد. فرد کشته شده در ورزشگاه در حال ساخت برای جام‌جهانی 2022 قطر تابعیت انگلیسی دارد و 40 ساله است. اطلاعات دقیقی از نحوه کشته شدن این متخصص انگلیسی منتشر نشده اما دولت قطر به صورت رسمی آغاز تحقیقات رسمی درباره این حادثه را اعلام کرده است. جام‌جهانی 2022 قطر در 7 شهر این کشور برگزار خواهد شد. ساخت ورزشگاه‌های این رقابت‌ها در چند سال اخیر قربانیان زیادی از کشورهای مختلف گرفته است.
تبعید پایت به تیم زیر ۲۳ ساله‌های وستهام
درگیری بین باشگاه وستهام و ستاره ناراضی‌اش ابعاد جدیدی به خود گرفت. دیمیتری پایت، مهاجم فرانسوی وستهام به دلیل ابراز بی‎علاقگی به ادامه حضور در تیم لندنی و ارائه درخواست انتقال به المپیک مارسی، موقتا از تیم اصلی کنار گذاشته و به تیم زیر 23 سال باشگاه تبعید شد. تیم لندنی علاقه‌ای به فروش او در فصل نقل و انتقالات زمستانی ندارد و از طرفی پایت هم به وضوح گفته دیگر مایل نیست لباس وستهام را به تن کند. این کشمکش در نهایت باعث شده پایت به دستور سرمربی وستهام به تمرین با تیم زیر 23 سال مشغول شود و فعلا تا تصمیم‌گیری نهایی باشگاه از تیم اصلی دور بماند.