kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳

اخبار کوتاه از فوتبال

برانکو: تمرکزم روی کارم است نه حرف‌های دیگران
سرمربی پرسپولیس اظهار کرد تیمش به هیچ وجه با سجاد شهباززاده مذاکره‌ای برای پیوستن به این تیم نداشته است. برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی تیمش مقابل فولاد خوزستان و تثبیت صدرنشینی این تیم در لیگ برتر با حضور در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیلی خوشحالم صدرنشینی ما تثبیت شده و از تعقیب‌کننده اصلی‌مان فاصله گرفته‌ایم و واقف هستیم که به هدف اصلی‌مان نزدیک نشدیم. برانکو درباره شایعه مذاکره باشگاه پرسپولیس با سجاد شهباززاده برای پیوستن به این تیم تاکید کرد: نمی‌دانم چه کسانی با این بازیکن در تماس بودند. صحبتی با او نکردیم و تا زمانی که با بازیکنی قرارداد نبندیم، نام او را مطرح نمی‌کنیم. در حال حاضر ما یک جای خالی داریم و می‌توانیم یک بازیکن را جذب کنیم. ما دنبال بازیکن در خط دفاعی هستیم. او در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه یک آقایی همچنان به انتقاد از او می‌پردازد و برانکو را مسئول نتایج تیمش عنوان کرده است، تاکید کرد: سوال شما را متوجه نمی‌شوم. من به تیمم فکر می‌کنم و همانطور که می‌بینید به دنبال تکمیل ورزشگاه شهید کاظمی هستیم. نمی‌بینم که چه کسی چه چیزی گفته است.
عضویت تاج در کمیته برگزاری مسابقات فیفا
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان به عنوان عضو کمیته برگزاری مسابقات فیفا انتخاب شد. فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران را به عنوان عضو جدید کمیته برگزاری مسابقات فیفا انتخاب کرد. این کمیته متشکل از 17 عضو است و الکساندر سفرین، اسلوونیایی ریاست این کمیته را برعهده دارد. وظیفه این کمیته رسیدگی و نظارت بر تمامی مسابقات بین‌المللی فیفا است.
اعتراف تلخ مسئول فدراسیون فوتبال:
برای باشگاه‌ها سندسازی می‌کنیم!
سرپرست کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت که این فدراسیون برای باشگاه‌های فوتبال سندسازی می‌کند. عابدینی گفت: ما مجبوریم این اقدام را انجام بدهیم چون فوتبالمان ورشکسته است! امیر عابدینی در خصوص وضعیت باشگاهداری در ورزش و فوتبال ایران گفت: طبق قانون تجارت، فوتبال و باشگاه‌های ما ورشکسته هستند. با این وضعیت باید تیمداری را رها کنیم و در باشگاه‌ها را ببندیم چون باشگاه‌ها بدون تامین بودجه و درآمد، دیون انباشته دارند. وی تاکید کرد: تا یک باشگاه هم می‌آید نفسی بکشد، مباحث و مسائل مختلفی مطرح می‌شود و اعضای هیئت مدیره را ممنوع‌الخروج می‌کنند و همین یک نفس را هم نمی شود کشید. سرپرست کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال یادآور شد: ما در تمام رشته های ورزشی دچار مشکلات عدیده هستیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده باید قوانین درآمد فوتبال، طبق قانون تجارت شود یعنی درآمد و هزینه با هم همخوانی داشته باشد؛ با این حال ما برای باشگاه‌هایمان سندسازی می‌کنیم. عابدینی خاطرنشان کرد: می‌دانید چرا سندسازی می‌کنیم؟ چون با این کار باشگاه‌های بزرگ را حفظ می کنیم وگرنه آنها محروم می شوند! وی تصریح کرد: همه باشگاه‌ها باید از فدراسیون حمایت شوند تا در گیرودار بازرسی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا دچار مشکل نشوند. وی در ادامه صحبت‌های خود درباره بحث ۱۶ تیمی شدن لیگ دسته اول فوتبال، تاکید کرد که این اتفاق رخ نخواهد داد. عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در این خصوص گفت: لیگ دسته اول نباید ۱۶ تیمی شود چون قوانین فیفا این اجازه را نمی‌دهد. طبق قوانین فیفا، لیگ دسته اول باید دو تیم بیشتر از لیگ برتر داشته باشد. چون لیگ برتر ما ۱۶ تیمی است، به این ترتیب لیگ دسته اول ۱۸ تیمی باقی خواهد ماند.