kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش:

باید مشکل ورزشکاران دوومیدانی حل شود



معاون وزیر ورزش در مورد اختلافات اهالی دوومیدانی با مدیریت این رشته گفت: نمی‌توانم بگویم حق با کدام طرف است فقط سوء تفاهماتی ایجاد شده که باید برطرف شود. گزیده ای از تازه‌ترین صحبت های نصرالله سجادی در ادامه می‌آید:
*دوومیدانی کاران اعتراضاتی نسبت به مسائل مختلف از جمله حقوق های شان داشتند. همچنین در مورد برنامه های تمرینی و حضورشان در رقابت های مختلف هم انتقاداتی را مطرح کردندکه همه را شنیدم. مشکل خاصی نیست و امیدوارم به زودی مشکلات اهالی دوومیدانی را حل کنیم تا آرامش به این رشته بازگشته و بتوانند بدون دغدغه تمرینات شان را دنبال کنند.
* من هنوز صحبت های رئیس فدراسیون (کیهانی) را نشنیده ام، نمی‌توانم حرفی در این مورد بزنم اما به هر حال باید مشکل این ورزشکاران حل شود تا با خیال راحت تمرین کنند. آنها ورزشکارانی دلسوز و علاقمند هستند. فکر می کنم سوء تفاهماتی به وجود آمده که باید برطرف شود. در کل مشکل خاصی نیست.
*سیاست وزارت ورزش کسب میزبانی در رشته های مختلف برای مسابقات آسیایی و جهانی است. میزبانی مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان به نوبه خود استثنایی است. در این رابطه از مدت ها پیش و حتی قبل از نهایی شدن میزبانی، مذاکرات زیادی میان فدراسیون شطرنج و وزارت ورزش انجام شد و در آستانه مسابقات هم این مذاکرات ادامه دارد.
* هزینه های میزبانی بالا است، وزارت ورزش باید به فدراسیون کمک کند و ان شالله این کمک‌ها زودتر انجام می شود. مشکل اصلی البته ارزی است که باید پرداخت شود. در این رابطه و برای تامین هزینه های لازم برای واریزشدن به حساب فیده،  بخشی از کار به عهده ما نیست و مربوط به نهادهای دیگر می شود که امیدوارم کمک کنند. در کل اینکه پرداخت هزینه میزبانی شاید با تاخیر انجام شود اما قطعا به طور کامل و به همین زودی انجام می شود.