kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

کوتاه اقتصادی


* عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مرکز مخابرات آیت ا... ایروانی از تاریخ 30 دی ماه آغاز می‌شود.به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات آیت‌‌الله ایروانی از ساعت 9 صبح به مدت 4 ساعت با اختلال همراه است.
* تعیین مزد منطقه‌ای از دستورکار کلی نشست شورای سه‌جانبه ملی خارج شد .به گزارش فارس، مزد منطقه‌ای در مجموع دارای محاسن و معایبی است که پیش از اجرا باید مورد موشکافی و بررسی دقیق کارشناسان بازار کار قرار گیرد و پیش از آن نیز نقاط قوت و ضعف آن به طور کامل استخراج شود. تعیین مزد منطقه‌ای ماه گذشته برای چندمین‌بار در سال‌های اخیر توسط معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد، به طوریکه با انجام اقدامات پژوهشی و علمی در این زمینه، قابلیت اجرایی پیدا کند. بر همین اساس، با توجه به دلایلی که عنوان شد و شرایطی که هنوز توسط مسئولان دولتی فراهم نشده است، موضوع تعیین مزد منطقه‌ای در نشست شورای سه‌جانبه ملی متشکل از نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت مورد بحث قرار گرفت، تا اینکه برخی گمانه‌زنی‌ها از اجرای آن در سال 96 به طور کامل منتفی شود.
* مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه جلسات هماهنگی پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن مهر در حال حاضر توسط تیمی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن در حال برگزاری است، گفت: از هفته آینده پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن مهر به پروژه‌ها تزریق می‌شود. به گزارش فارس، سعید غفوری با اشاره به اینکه اعتقادی به افتتاح واحدهای مسکن مهر ندارد بلکه تحویل واحدها بهترین روش برای سرعت دادن افتتاح واحدهای مسکن مهر است، گفت: ما افتتاح واحدهای مسکن مهر را نخواهیم داشت. تلاش ما تحویل واحد به واحد و بلوک به بلوک است بنابراین تحویل واحدهای مسکن مهر در فاز 8 آغاز و پس از آن به سراغ واحدهای مسکن مهر در فاز 5 سپس فاز 11 و فاز 9 قدیم خواهیم رفت. بر اساس این گزارش، شب چهارشنبه اداره اعتبارات بانک مرکزی افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان را به بانک‌های عامل مسکن، ملی، صادرات، تجارت، ملت و رفاه ابلاغ کرد.
* بانک توسعه تعاون ۶ماه است مدیرعامل ندارد.به گزارش تسنیم، 11 تیر ماه بود که وزیرکار و رفاه اجتماعی، حجت الله مهدیان را پس از انتصاب محمدعلی سهمانی به عنوان مدیرعامل جدید بانک رفاه کارگران به سمت سرپرستی بانک توسعه تعاون منصوب کرد. اما اکنون با گذشت 6 ماه از رفتن «محمد علی سهمانی» و تعیین «حجت الله مهیان» به عنوان سرپرست همچنان بانک توسعه تعاون مدیرعامل قطعی ندارد.در این مدت اسامی مختلفی برای مدیرعاملی این بانک مطرح شده ولی هیچ کدام از آنها هنوز حکم نهایی برای پذیرش مسئولیتشان رادریافت نکرده‌اند.از لحاظ قانونی یک مجموعه دولتی تنها سه ماه می‌تواند با سرپرست اداره شود و در برخی موارد امکان تمدید این حکم برای سه ماه دیگر وجود دارد.
* بنابر دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امروز آخرین مهلت تکمیل اطلاعات ثبت‌نامی مشترکان تلفن همراه است.به گزارش فارس ،رگولاتوری مهلت مشترکان تلفن‌همراه برای احراز هویت را 10 روز تمدید کرده بود که امروز این مهلت نیز به پایان می‌رسد. تاکنون ارتباط سیم‌کارت‌های بی‌هویت یک طرفه شده است و از روزپنج شنبه ارتباط این سیم‌کارت‌ها به طور دوطرفه قطع می‌شود.ایرانسل نیز به این دسته از مشترکان خود توصیه کرده برای جلوگیری از انسداد دائم و سلب امتیاز سیم کارت خود، نسبت به تکمیل ثبت‌نام سیم‌کارت خود اقدام کنند.
* به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار در جلسه مورخ 1395/10/14 مقرر کرد: کلیه شرکت‌هایی که با مشارکت ایرانی‏‏-خارجی و با حداقل 50 درصد سرمایه‌گذاری طرف خارجی در کشور ایجاد می‌گردد، برای حداکثر سه‌سال به عنوان یک ذی‌نفع واحدِ مستقل، قلمداد شوند، مشروط بر این‌که نسبت سرمایه‌گذاری طرف خارجی ظرف مدت مذکور از 50 درصد کمتر نگردد.به موجب بخشنامه شماره 95/343157 مورخ 1395/10/28 بانک مرکزی که با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی در داخل کشور به عنوان یکی از مؤثرترین راهکارهای خروج از تنگنای اعتباری و رکود در شرایط کنونی کشور ابلاغ شده است، شرکت‌های تأسیس شده ایرانی‏‏- خارجی به عنوان ذی‌نفع واحدِ مستقل و مشمول مفاد مقررات و آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان می‌شوند.