kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
معاون قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خبر داد

احداث و بازسازی ۳۱ مدرسه در سیستان و بلوچستان

معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت: ۳۱ مدرسه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان احداث و بازسازی شده است.


شهرام اسکندری داشت: انجام اقدامات محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در این خطه از کشور به عنوان یکی از اولویت‌های کاری در دستور کار قرارگاه منطقه‌ای قدس سپاه در جنوب شرق کشور قرار گرفته است.
وی افزود: فضاهای آموزشی،عمرانی، اشتغال‌زایی، فرهنگی و اجتماعی توسط قرارگاه قدس در سیستان و بلوچستان اجرا شده است.
اسکندری گفت: در منطقه «روتک» شهرستان خاش 2 مدرسه احداث و بازسازی شده است.وی افزود: این مدارس شامل مدرسه روستای «نوک‌جو» و مدرسه «نادرآباد» در فاصله 800 متری از این روستا واقع شده است.معاون اقتصادی قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه ادامه داد: مدرسه روستای «نادرآباد» با زیربنای 75 مترمربع ظرف مدت 2 ماه احداث شده و مدرسه «نوک‌جو» با زیربنای 70 مترمربع مورد بازسازی کامل و ایمن‌سازی قرار گرفته است.اسکندری خاطرنشان کرد: در سال 94 و 6 ماه اول امسال 26 مدرسه خشت و گلی در نقاط مختلف استان بازسازی کامل شده و هزینه بازسازی هر یک از این مدارس بین 15 تا 35 میلیون تومان بوده که از محل اعتبارات داخلی سپاه تامین شده است. وی بیان کرد: در این مدت 5 مدرسه نیز توسط سپاه در استان احداث شده که شامل 2 مدرسه در روستای «روتک و اله آباد» در شهرستان زاهدان، یک مدرسه در شهرستان قصرقند و 2 مدرسه در نقاط صفر مرزی شهرستان سرباز است.