kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

یوشکا فیشر: ترامپ غرب را نابود می‌کند

وزیر خارجه اسبق آلمان طی تحلیلی، هشدار داده که رئیس‌جمهور منتخب آمریکا جهان غرب را نابود خواهد کرد.



«یوشکا فیشر» در روزنامه «زدویچه سایتونگ» نوشت: «با روی کار آمدن (دونالد) ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا، جهان غرب آن‌گونه که ما آن را می‌شناسیم، نابود می‌شود.»
در این مقاله آمده است: «با انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، احتمالاً باید با آنچه که تا به حال به عنوان جهان غرب می‌شناختیم، خداحافظی کنیم.» جهان غرب شامل اروپای غربی و شمالی به همراه آمریکای شمالی، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند است. به همین خاطر، فیشر نوشت که غرب نباید با مغرب زمین اشتباه گرفته شود.
در آمریکا نیز ثروتمندان و اشراف سیاسی این کشور و افرادی مثل «جرج سوروس» تلاش می‌کنند ترامپ را مهار کنند، ولی تاکنون موفق نشده‌اند. این عده نیز معتقدند ترامپ آمریکا و ارزش‌های آن را به چالش کشیده است.
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه ترامپ
دونالد ترامپ اما دیروز «رکس تیلرسون» را به عنوان وزیر خارجه دولت خود انتخاب کرد. تیلرسون که مدیر شرکت «اکسون موبیل» است، به داشتن روابط نزدیک با روسیه و شخص «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور شهرت دارد. تیلرسون 64 ساله مخالف تحریم روسیه بوده و در سال 2013 از سوی پوتین «مدال دوستی» دریافت کرده است. کارشناسان کابینه ترامپ را «کابینه ثروتمندان» توصیف می‌کنند.
«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در ارتباط با تیم ترامپ مدعی شد: «روابط آشکار و روشنی میان تیم ترامپ و روسیه وجود دارد.»