kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
یک روز پس از جنایت در کلیسا

داعش در مصر گلوی 10 نفر را برید یک نفر را منفجر کرد!

تنها یک روز پس از انفجار در کلیسای ارتدکس قبطی‌ها در قاهره، گروه تکفیری داعش ویدیویی از اعدام وحشیانه ۱۱ غیرنظامی را منتشر کرد. برخی مقامات مصری گفته‌اند، قطر در انفجار کلیسا دست دارد.



گروه تروریستی داعش در جنایتی وحشیانه در سینای مصر ۱۰ شهروند مصری را سر برید و یک نفر را نیز با بمب منفجر کرد. به گزارش ابنا، تنها یک روز پس از انفجار در کلیسای ارتدکس قبطی‌ها در قاهره که دستکم ۲9 کشته و ۵۰ زخمی بر جای گذاشت گروه تکفیری داعش ویدیویی از قتل ۱۱ غیرنظامی به اتهام «جاسوسی برای ارتش مصر» منتشر کرد. در این ویدیو جلادان داعش در «شیخ زوید» واقع در شمال سینا این غیرنظامیان را وحشیانه به قتل می‌رسانند. بیشتر حملات به نیروهای امنیتی در شبه جزیره سینا در شمال مصر و از سوی گروه تروریستی ولایت سینا که شاخه گروه تروریستی داعش در این کشور است، انجام می‌شود، اما گاهی قاهره نیز صحنه حمله به نیروهای امنیتی و مقام‌های دولتی بوده است.
از سوی دیگر، وزارت کشور مصر سران گروه اخوان المسلمین مستقر در قطر را پشت پرده انفجار اخیر در یک کلیسا در شهر قاهره دانستند. وزارت کشور مصر اعلام کرد، متهم اصلی فراری این شبکه «مهاب مصطفی السید قاسم» 30 ساله و پزشک است و ثابت شده است. همچنین اعلام شده که با برخی از کسانی که معتقد به مفاهیم گروه موسوم به انصار بیت المقدس هستند، در ارتباط بوده است. در بیانیه یاد شده آمده است، «تحقیقات تایید می‌کند که این فرد در سال 2015 به قطر رفته است و ارتباط قوی با برخی از سران گروه اخوان‌المسلمین تروریستی فراری دارد.» گفتنی است پیش از این نیز برخی مقامات مصری اعلام کردند قطر با استفاده از پول و شبکه تلویزیونی الجزیره مرتکب این جنایت شده است.
روز دوشنبه «یحیی الکدوانی» رئیس‌کمیسیون دفاع و امنیت در پارلمان مصر، در مصاحبه مطبوعاتی با متهم کردن قطر به حمایت از عاملان انفجار کلیسای جامع «مرقس قدیس»، اعلام کرد: «برنامه‌های مسموم شبکه الجزیره قطر با اقدام تروریستی اخیر در قاهره ارتباط دارد.» شبکه «الجزیره» وابسته به قطر و شبکه سعودی «العربیه» به عنوان مهم‌ترین رسانه‌های حامی تفرقه در منطقه شناخته می‌شوند. همزمان با صدور بیانیه وزارت کشور مصر که در آن به دست داشتن قطر در حادثه انفجار کلیسای مسیحیان در منطقه العباسیه اشاره شده بود، کاربران شبکه‌های اجتماعی قطع روابط مصر و قطر را خواستار شدند.