kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

اعتبار پروژه راه‌آهن تهران- همدان- سنندج افزایش یافت

سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعلام کرد: برای پروژه راه‌آهن تهران- همدان- سنندج معادل 143 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که با نظر و تأکید رئیس جمهور، این میزان افزایش یافت و تاکنون 250میلیارد تومان به پروژه مذکور اختصاص داده شده است.

 همدان- خبرنگار کیهان:

محمدباقر نوبخت گفت: به میزان 7 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جاری، به عنوان بودجه عمرانی استانها تخصیص یافته که در سال آینده این اعتبار به 8 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
وی افزود: البته مطابق اصل تعادل بخشی، اجازه داده شده تا 3 درصد از سرجمع اعتبارات در سطح کشور، بین استانها توزیع شود.
نوبخت یادآور شد: با تعویض 700 کیلومتر از راه‌آهن کشور مطابق برنامه زمان‌بندی مشخص، هم اکنون هزار کیلومتر از راه‌آهن نوسازی شده و 1300 کیلومتر ریل جدید نیز به تدریج نصب خواهد شد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به وضعیت راه‌آهن استان همدان، اظهار داشت: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ارتباط 5 استان کشور با شبکه ریلی باید عملیاتی شود که همدان نیز جزو این استانهاست و تا پایان سال جاری قرار است به شبکه ریلی بپیوندد.وی خاطرنشان ساخت: با تحقق 172 درصدی پیشرفت ریلی پروژه راه آهن همدان- تهران، این پروژه از نظر پیشرفت فیزیکی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.