kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

شکار پرندگان در اردبیل ممنوع شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت:‌ به دلیل احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور، شکار پرندگان در اردبیل ممنوع شد.


 محمد خداپرست اظهار داشت: با توجه به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان براساس اعلام سازمان دامپزشکی طرح ممنوعیت شکار پرندگان در سطح استان اردبیل اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: برای حفاظت از سلامت عمومی مردم در مقابل این بیماری صدور پروانه شکار برای هرگونه پرنده وحشی شامل آبزی و خشک‌زی ممنوع است و ضروری است مردم و به ویژه شکارچیان به این امر توجه جدی داشته باشند تا سلامت آنها در مقابل این بیماری و شیوع آن حفظ شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: از تمامی دارندگان پروانه شکار پرندگان انتظار می‌رود به هشدارهای داده شده در این زمینه توجه داشته و برای حفظ سلامتی خود و جامعه تا اطلاع ثانوی از شکار هرگونه پرنده وحشی آبزی، کنار آبزی و خشک­زی خودداری کنند تا شاهد تهدید سلامت عمومی در استان نباشیم.
خداپرست با تاکید بر همکاری و مشارکت مردمی در اجرای طرح ممنوعیت شکار پرندگان در اردبیل بیان کرد: مردم با مشاهده هر گونه موارد مشکوک در پرندگان و تلف شدن آنها می‌توانند مراتب را به اداره کل محیط زیست استان و ادارات تابعه در شهرستان اطلاع دهند.
وی گفت: با اعلام اداره کل دامپزشکی استان تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل مشاهده نشده است.