kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
حبیبی در نشست دبیران حزب موتلفه:

دولت نباید به سخنان مداخله‌جویانه انگلیس در منطقه پاداش دهد

دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه دولت نباید از طریق امضای تفاهم‌نامه با «شل» به سخنان مداخله‌جویانه انگلیس پاداش دهد، گفت: دولت شفاف بگوید در برابر بدعهدی آمریکا چه می‌خواهد بکند و ناکامی برجام را به دیگران نسبت ندهد.

 

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به امضای تفاهم‌نامه شرکت ملی نفت ایران با «شل» در همان روز تهدید نخست وزیر انگلیس گفت: دولت نباید به سخنان مداخله‌جویانه انگلیس در منطقه پاداش بدهد. باید سکوت خود را بشکند و کاملا شفاف جواب زیاده‌خواهی‌های انگلیس و برخی دولت‌های عرب خلیج‌فارس را بدهد و صریحا اعلام کند به نفع شما نیست با دم شیر بازی کنید.
حبیبی تاکید کرد: انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا که نزدیک به نیمی از صادرات انگلیس را پوشش می‌داد، دچار بحران جدی اقتصادی است و سعی دارد با ایران‌هراسی به کشورهای عربی سلطه یافته و در کنار آن از سفره نفت ایران نیز بی‌بهره نماند.
وی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در توافق برجام، تصریح کرد: با آنکه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در انتخابات اخیر نشان دادند جز در چپاول ملت‌ها و کشورها هیچ توافقی در هیچ زمینه داخلی و خارجی ندارند؛ بخصوص در مورد مقابله با ایران تصویب کردند هیچ اختلافی با یکدیگر نداشته و اجماع آنها در مقابله با ملت ایران چیزی است که روی آن توافق دارند.
دبیرکل حزب موتلفه اظهارکرد: دولت باید شفاف بگوید در برابر بدعهدی آمریکا چه می‌خواهد بکند و همچنین مسئولیت حسن و قبح برجام را بپذیرد و ناکامی در این توافق را به دیگران نسبت ندهد.
به گزارش فارس، حبیبی افزود: همانطور که رئیس‌جمهور گفت، تصمیمات در مورد برخورد و مقابله‌به‌مثل با آمریکا در رابطه با نقض برجام به اطلاع عموم می‌رسد اما متأسفانه درباره نشستی که چهارشنبه گذشته به این منظور تشکیل شد هیچگونه اطلاع‌رسانی شفافی در مورد مصوبات شورایعالی امنیت ملی مبنی بر مقابله به مثل، به مردم داده نشد.
وی در ادامه درخصوص ابهام در رسیدگی به جرایم حقوق‌بگیران نجومی گفت: مردم منتظر رأی دیوان محاسبات در مورد جرائم حقوق‌بگیران نجومی هستند.