kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

سردار نقدی: هنر مقاومت در سرتاسر دنیا گسترش یافته است(اخبار ادبی و هنری)

نمایشگاه چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با نمایش 600 اثر در بخش‌های نقاشی، پوستر، کارتون و کاریکاتور و آثار حجمی شامگاه دیروز در فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز به کار کرد و تا 20 دی ادامه دارد.



سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، پس از بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: مقاومت موضوع بسیار مهم و از دغدغه‌های هنرمندان آزادی‌خواه و روشن‌بین دنیا است تا دردهای مظلومین و حس و روح مقاومت را به تصویر بکشند.
وی ادامه داد: در این رابطه بسیجیان هم پناهگاه هنرمندان آزادی‌خواه دنیا شده‌اند؛ همان طور که دیدیم این دوره برجسته‌تر از دوره‌های قبل درخشیده است و با افزایش 20 درصدی نزدیک به 5 هزار اثر به جشنواره جهانی هنر مقاومت رسیده که هزار و 500 اثر آن بین‌المللی و مربوط به 71 کشور دنیا است.
به گزارش فارس، سردار نقدی یادآور شد: تعداد قابل توجه آثار رسیده از سوی هنرمندان دنیا به جشنواره هنر مقاومت، نشان می‌دهد که هنر مقاومت در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده است. دوره اول و دوم آثار جنبه‌های فنی داشت که قابل درک و فهم عموم مردم نبود و بیشتر هنرمندان حرفه‌ای می‌توانستند آن را تفسیر کنند؛ اما در این دوره بسیاری از آثار به مردم نزدیک شده است.
محمد حبیبی دبیر اجرایی چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت درباره آثار این جشنواره گفت: در نمایشگاه این رویداد هنری، 150 اثر نقاشی، 100 پوستر، 250 اثر کارتون و کاریکاتور و 70 اثر حجمی دیده می‌شود که این 600 اثر طی دو مرحله داوری انتخاب شده است.
محمدحسین نیرومند نیز درباره نمایشگاه گفت: این آثار باید با مخاطب نزدیک شود که رسانه و شبکه‌های مجازی نقش مهمی در این ارتباط دارد.