kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
پایان رقابت‌های جایزه بزرگ باکو و گلایه‌های سرمربی تیم ملی

تکواندو از حواشی پیدا و پنهان ضربه می‌خورد!

سرمربی تیم ملی تکواندو می‌گوید بیشترین چیزی که به این تیم ضرر می‌زند، حاشیه‌های پنهان و آشکار است.


سرویس ورزشی-

پرونده رقابت‌های تکواندوی جایزه بزرگ باکو بسته شد و از جمع مدال‌های این مسابقات تنها یک مدال سهم ایران بود که به سجاد مردانی رسید. در اولین روز از مسابقات فینال مسابقات گرند پری تکواندو باکو، چارلی مادوک از بریتانیا، میلاد بیگی از آذربایجان هایری او از کره و کارلوس ناوارو از مکزیک مدال طلا کسب کردند.
در این مسابقات 118 ورزشکار از 41 کشور شرکت کردند. این رقابتها، مهم‌ترین رویداد مهم تکواندو بعد از المپیک ریو بوده است. مدال نقره این مسابقات در روز اول نیز به تکواندوکاران کره، مصر، چین و تایپه رسید. ورزشکاران روس، سوئد و کره نیز مدال ‌های برنز را از آن خود کردند.
طلا را برای ما کنار نگذاشته‌اند
در پایان این مسابقات، بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: هر ساله فینال گرندپری با حضور هشت نفر برگزار می‌شد، اما امسال 16 نفر در هر وزن حضور داشتند که این اتفاق به دلیل سال المپیک بود و امسال تنها یک مرحله گرند پری برگزار شد. خوشبختانه با توجه به فشارهای زیاد سجاد مردانی توانست سربلند از میدان بیرون بیاید و همه رقبای المپیکی و جهانی خود را شکست داد. 12 مدال در مجموع توزیع شد که مدال‌های طلا بین مکزیک، کره، ایران و آذربایجان تقسیم شد. به نظرم مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و اگر رصد کنیم مدال‌ها کاملا تقسیم شد و ما نیز نتیجه‌ بدی نگرفتیم.
وی ادامه‌ داد: سال‌های گذشته فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی بیشترین و خوش رنگ‌ترین مدال‌های ما را در گرند پری‌ها می‌گرفتند، ولی امسال به دلیل تغییر وزن این دو تکواندو کار، آنها را در اختیار نداشتیم.
مقانلو با اشاره به عدم هماهنگی‌های لیگ برتر با اردوهای تیم‌ ‌ملی پیش از اعزام به گرند پری، خاطر نشان کرد: به دلیل تداخل لیگ برتر با اردوها ما به مشکلات زیادی برخورد کردیم. بازیکنان تیم در لیگ مبارزه زیادی داشتند و این باعث شد که ابوالفضل یعقوبی دچار آسیب‌دیدگی‌ شود و نتوانست نتیجه‌ مدنظر را بگیرد. آرمین هادی پور و بهنام اسبقی هم به دلیل وزن کم کردن نتوانستند به شرایط ایده‌آل برسند، اما خدا را شکر در سنگین وزن یک مدال طلا گرفتیم.
وی ادامه‌ داد: نمی‌دانم که چرا برخی هنوز از حاشیه‌ها دست نمی‌کشند. فکر کنم سطح فینال گرند پری را نمی‌شناسند. مدال را برای ما کنار نگذاشتند که برویم برداریم و باز گردیم. تیم‌های دیگر نیز به اندازه ما کار می‌کنند. بیشترین چیزی که به تیم ضرر می‌زند حاشیه‌های پنهان و آشکار است. نمی‌دانم که چرا برخی این حاشیه‌ها را تا کجا ادامه خواهند داد و چه چیزی نصیب شان می‌شود. هنوز هم مصاحبه‌هایی علیه تیم ملی انجام می‌دهند و همین حاشیه‌ها بود که در المپیک به ما ضرر زد.
سرمربی تیم‌ ‌ملی تکواندو در ادامه صحبت‌های خود در خصوص گروه ایران در جام جهانی، تصریح کرد: در جام جهانی با روسیه، ترکیه و کره جنوبی همگروه شدیم و به نظرم گروه ما «گروه مرگ» است. در آن طرف تنها سه تیم حضور دارند و آذربایجان، بلژیک و آمریکا با هم همگروه هستند. در حالی که گروه ما چهار تیمی است کار بسیار سخت است، اما امیدوارم که با تلاش بازیکنانم از گروه بالا بیاییم و نتیجه‌ دلخواه را بگیریم. البته به نظرم گروه بندی درست نبود و قانون فدراسیون جهانی برای قرعه‌کشی را قبول ندارم، اما باید تابع قانون بود و از قانون اطاعت کنیم.
مقانلو در خصوص ترکیب تیم ایران ، عنوان کرد: ما در وزن اول فرزان عاشورزاده را در اختیار داریم و در وزن دوم جلالی جایگزین اسبقی شد، زیرا اسبقی در گرندپری دچار آسیب‌دیدگی‌ شده است و نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. ابوالفضل یعقوبی نیز از ناحیه دست آسیب دیده است، ولی مجبوریم از او استفاده کنیم چون در این وزن تنها او را داریم.