kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

اخبار کوتاه از فوتبال



مشخص شدن تکلیف بازی ایران و هلند در هفته آینده
فدراسیون فوتبال هلند تکلیف دیدار تدارکاتی تیم ملی این کشور برابر ایران را در نشست هفته آینده خود مشخص خواهد کرد.پس از سفر مایکل فن پراخ، رئیس فدراسیون فوتبال هلند به تهران و عقد تفاهم‌نامه با همتای ایرانی خود صحبت‌هایی مبنی بر دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی دو کشور صورت گرفت.در این میان اعضای ارشد فدراسیون فوتبال هلند با توجه به برنامه‌های از پیش تعیین‌شده تیم‌های ملی این کشور در نشست هفته آینده قصد دارند در خصوص برگزاری بازی تدارکاتی برابر ایران به بحث و تبادل‌نظر بپردازند.یک منبع آگاه در این خصوص گفت: در این جلسه تصمیم‌گیری قطعی درباره زمان و مکان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هلند صورت خواهد گرفت.
طاهری: نیم‌فصل درباره جذب رفیعی اقدام می‌کنیم
علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس بعد از جلسه هماهنگی باشگاه‌ها در سازمان لیگ در مورد بحث سرباز شدن امید عالیشاه و احمد نوراللهی خاطرنشان کرد: در مورد عالیشاه مطلبی نداریم، اما نوراللهی قرار است سرباز شود و در یکی از تیم‌های نظامی بازی کند.وی درمورد بحث جذب سروش رفیعی گفت: فعلاً بازی‌های ما در لیگ ادامه دارد و کارمان را پیش می‌بریم و در نیم‌فصل برای جذب او اقدام می‌کنیم.
بلیت‌فروشی لیگ برتر از نیم‌فصل دوم در اختیار  باشگاه‌ها
رئیس فدراسیون فوتبال از بلیت‌فروشی مسابقات توسط خود باشگاه‌ها در نیم‌فصل دوم خبر داد. مهدی تاج پس از پایان مراسم هم‌اندیشی باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در جمع خبرنگاران گفت: از نیم‌فصل دوم بلیت‌فروشی برعهده خود باشگاه‌ها خواهد بود و تمامی تیم‌ها موظف هستند وظیفه بلیت‌فروشی بازی‌ها را برعهده بگیرند.
اصفهانیان: منصوریان کدام دو پنالتی را می‌گوید
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید همه مربیان باید به داوران احترام بگذارند و اگر اعتراضی هم وجود دارد باید با سند و مدرک ارائه شود. فریدون اصفهانیان درباره اظهارات خداداد عزیزی پس از شکست تیمش مقابل پیکان مبنی بر اینکه داوران به عمد به نفع پیکان و علیه سیاه جامگان قضاوت کرده‌اند، اظهار کرد: من گزارش ناظر داوری این دیدار را دیده‌ام و او عملکرد داور را خوب ارزیابی کرده است. آقای عزیزی و دست‌اندرکاران فوتبال باید به داوران احترام بگذارند. ما برای غزال تیزپای فوتبال ایران احترام قائلیم اما او هم باید با دلیل و مدرک اعتراض کند. نمی‌شود که در رسانه‌ها هر چیزی که می‌خواهد، بگوید. اصفهانیان در پاسخ به این سؤال که علیرضا منصوریان مدعی شده بود که در دیدار تیمش با تراکتورسازی داور دو پنالتی استقلال را اعلام نکرده است گفت: نمی‌دانم منصوریان کدام دو پنالتی را می‌گوید که به نفع تیمش نگرفته‌ایم. داور بازی قضاوت خوبی را به نمایش گذاشت.
استعفای فکری از سرمربیگری نساجی
سرمربی تیم نساجی قائمشهر با نامه‌ای به مدیرعامل این باشگاه از هدایت این تیم استعفا داد. محمود فکری، سرمربی تیم نساجی قائمشهر که برای ادامه حضور در این تیم دچار مشکل شده بود با ارسال نامه‌ای به مهدی پرهام، مالک این باشگاه از سمت خود استعفا کرد.
جلسه افتخاری و منصوریان در وزارت ورزش
مدیرعامل و سرمربی تیم فوتبال استقلال جلسه‌ای با یکدیگر برگزار کردند. سیدرضا افتخاری و علیرضا منصوریان دیروز جلسه‌ای در وزارت ورزش و جوانان در خصوص شرایط تیم، دیدارهای پیش‌رو و برنامه‌های آینده تیم برگزار کردند. استقلال روز جمعه مقابل تراکتورسازی با نتیجه دو بر یک شکست خورد و پس از این دیدار، افتخاری عنوان کرده بود که کادر فنی نیاز به تقویت دارد. همچنین بحث‌هایی هم مطرح شده که مدیرعامل استقلال به منصوریان پیشنهاد داده که یک مربی خارجی به کادر فنی اضافه شود.
پیروزی آلانیااسپور در حضور ۶ دقیقه‌ای شهباززاده
تیم آلانیااسپور در حضور ۶ دقیقه‌ای مهاجم ایرانی‌اش دیدار خارج از خانه برابر کاردمیر را با پیروزی به پایان رساند. تیم آلانیااسپور عصر دیروز در چارچوب هفته چهاردهم سوپر لیگ ترکیه میهمان تیم کاردمیر بود و با دو گل مهاجم برزیلی خود به پیروزی 2 بر صفر رسید. واگنر لاو، مهاجم 32 ساله آلانیااسپور در دقایق 33 و 66 (پنالتی) دروازه تیم کاردمیر را باز کرد.آلانیااسپور با این پیروزی ارزشمند خارج از خانه 17 امتیازی شد و با سه پله صعود در جدول رده بندی سوپر لیگ ترکیه رتبه یازدهمی را به دست آورد.سجاد شهباززاده، مهاجم آلانیااسپور که در اکثر دیدارهای فصل جاری تیمش سکونشین بود در این بازی روی نیمکت حضور داشت و از دقیقه 84 به جای واگنر لاو، زننده دو گل این تیم وارد میدان شد.
راهيابي 6 فوتساليست تيم دانش‌آموزي به تيم‌ اميد ايران
شش بازيكن تيم‌هاي‌ فوتسال دانش‌آموزي به تيم اميد ايران راه پيدا كردند.تيم‌اميد فوتسال ايران از ماه گذشته كار خود را آغاز كرده و در حال آماده‌سازي براي شركت در رقابت‌هاي زير 20سال آسيا است و به همين منظور علي صانعي سرمربي اين تيم پس از تست حدود 200 فوتساليست جوان و مستعد، نهايتا 20بازيكن براي بازي با روسيه و ديدارهاي تداركاتي آتي به خدمت گرفته است.در ليست سرمربي تيم‌ اميد نام شش بازيكن تيم‌هاي منتخب دانش‌آموزي شهرستان‌هاي استان تهران و آذربايجان‌غربي به چشم مي‌خورد كه پيش از دعوت به تيم‌ملي در رقابت‌هاي جام‌جهاني دانش‌آموزي ايتاليا2014 و كرواسي2016 به عنوان بازيكن بومي و يا يار كمكي از ساير استان‌ها در غالب اين تيم‌ها حضور داشته و به عنوان نايب قهرماني دانش‌آموزان جهان دست يافته بودند.بهنام فعال، توحيد لطفي، ابوالفضل شهبازي، هاشم سجاديان، سجاد اماني و سينا صمدي در تيم‌ اميد در دو بازي دوستانه اخير برابر روسيه نيز خوش درخشيدند.