kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

اخبار ورش جهان


انتقاد بولت از عملکرد فدراسیون دوومیدانی جامائیکا
دونده جامائیکایی اعلام کرد از تصمیم مسئولان جامائیکایی برای حمایت نکردن از اصلاحات فدراسیون جهانی دوومیدانی شوکه شده است. در کنگره خاص فدراسیون جهانی دوومیدانی برای تصویب اصلاحات، ۱۸۲ رای مثبت و ۱۰ رای منفی به این بسته اصلاحی داده شد.جامائیکا جزو کشورهایی بود که از اصلاحات حمایت نکرد. یوسین بولت که برنده ۹ مدال طلای  المپیک است، درباره این تصمیم مسئولان کشورش گفت‌: بسیار متعجب شدم. به نظر مسخره و خنده‌دار می‌آید. فدراسیون جهانی سعی دارد قدم‌های بزرگی بردارد تا وضعیت ورزش دوومیدانی بهتر شود. چرا نباید از این کار حمایت شود؟ رئیس فدراسیون دوومیدانی جامائیکا درباره این مسئله گفت‌: بسیاری از ما انتقاد کردند که چرا رای موافق نداریم. می‌خواهم به آنها بگویم که بروید و نگاه کنید قبلا تغییرات چه بودند. فکر می‌کنم همه باید به حق فدراسیون برای تصمیم‌گیری درباره رای‌اش احترام بگذارند.
محرومیت کمک‌داور ال‌کلاسیکو
نوربت سبریان به علت رفتار صمیمانه‌اش با بازیکنان بارسلونا در ال‌کلاسیکو محروم شد. هفته‌ گذشته رئال‌‌مادرید و بارسلونا در نیوکمپ برابر هم قرار گرفتند و این بازی یک بر یک به پایان رسید. قضاوت این بازی بر عهده کلوس گومس بود که اشتباهاتش در این بازی با انتقادات زیادی همراه شد. اما دیروز اعلام شد یکی از کمک داوران ال‌کلاسیکو به نام نوربت سبریان محروم شده است. کمک‌داور اسپانیایی به علت رفتار دوستانه با بازیکنان بارسلونا در تونل رختکن با این محرومیت مواجهه شد. او نمی‌تواند در دو بازی لالیگا حضور داشته باشد.
خطر کسر امتیاز از چلسی قوت گرفت
باشگاه چلسی ممکن است به دلیل اتفاقات پیش آمده در دیدار با منچسترسیتی با کسر امتیاز مواجه شود. در دیدار جنجالی چلسی و منچسترسیتی دو بازیکن تیم میزبان از زمین اخراج شد و بی‌نظمی‌های زیادی از سوی نیمکت دو تیم خصوصا چلسی صورت گرفت که این اتفاقات از چشم مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس دور نماند. مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس تصمیم دارند تا باشگاه چلسی را با جریمه سنگینی روبه‌رو کنند. آنها معتقدند به دلیل سابقه بدی که این باشگاه لندنی در اتفاقات مشابه داشته آنها این بار باید با کسر امتیاز مواجه شوند. اتفاقی که در صورت رخ دادن ممکن است به قیمت از دست رفتن جایگاه این تیم منجر شود.
قهرمانی تالاخادزه
در وزنه‌برداری سنگین وزن زیر 23 سال اروپا
لاشا تالاخادزه، وزنه‌بردار بنام گرجی و قهرمان سنگین وزن المپیک ریو توانست مدال طلای مسابقات قهرمانی جوانان و زیر 23 سال اروپا را کسب کند. تالاخادزه وزنه‌بردار گرجستان که مدال طلای  المپیک ریو را اخیرا در نبرد با بهداد سلیمی کسب کرده است توانست در مسابقات قهرمانی اروپایی زیر 23 سال طلا بگیرد. البته قهرمانی تالاخادزه در این مسابقات قابل پیش‌بینی بود چرا که او قبلا قهرمان بزرگسالان جهان و المپیک ریو شده است تالاخادزه بعد از پیروزی خود گفت‌: من کاملا احساس می‌کنم که وزنه‌برداری در خون من است. من تلاش می‌کنم تا به موفقیت‌های بیشتری برسم. می‌دانم که هیچ کس تابحال سه مدال طلای  المپیک در سنگین وزن نگرفته است. البته این هدف من نیست و هدف من چهار مدال طلای المپیک است. وزنه‌برداران سنگین وزن ثبات بیشتری دارند. ما نگران اضافه وزن نیستیم و این برتری ما نسبت به وزن‌های دیگر است. بنابراین من می‌توانم  با خیال راحت تمرین کنم و سال‌ها مسابقه دهم تالاخادزه که در  المپیک ریو رکورد مجموع 473 کیلوگرم را داشت، در این مسابقات در یک ضرب 205 کیلوگرم را بالای سر برد و رکورد مجموع آلبگف در مسابقات اروپایی را که 435 کیلوگرم بود، پنج کیلوگرم ارتقاء داد. احتمال دارد که ماه آینده تالاخادزه، ورزشکار سال گرجستان شود. هدف بعدی تالاخادزه مسابقات اروپایی بعدی و مسابقات قهرمانی جهان است که در ماه آوریل و نوامبر سال آینده برگزار می‌شود. مدال نقره این مسابقات به آنتونی ساوچوک روس رسید و مدال برنز نیز از آن لوئیز کوبیشکفسکی اوکراینی شد.
بلاتر: هیچ پولی را به اشتباه به کسی پرداخت نکردم
سپ بلاتر که به تازگی درخواست تجدیدنظر در رای محرومیتش رد شده است، در دفاع از خود تاکید کرد هیچ پولی را به اشتباه به کسی پرداخت نکرده است. بعد از آنکه درخواست تجدیدنظر برای محرومیت سپ بلاتر از سوی دادگاه عالی ورزش (CAS)  رد شد، رئیس سوییسی سابق فیفا با صراحت بیشتری نسبت به بیان پشت‌پرده حضور خود در راس بالاترین نهاد فوتبالی جهان صحبت کرد. به نظر می‌رسد او دیگر امیدی به کاهش محرومیت ۶ ساله از حضور در فوتبال را ندارد و به همین خاطر، سعی می‌کند با بیان بدون پرده حرف‌هایش، وجهه از دست رفته‌اش را بازیابد. سپ بلاتر در آخرین اظهارنظرش گفت: هیچ پول اشتباهی به کسی ندادم. اگر در یک دادگاه سوییسی محاکمه می‌شدم، مشخص می‌شد هیچ پول اشتباهی را پرداخت نکردم. فقط خواستار یک چیز هستم و آن هم اعتبارم است. هیچ تقلب و کار اشتباهی انجام ندادم و جریمه‌ای که برای من در نظر گرفته شده درست نیست.