kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

حوادث کوتاه از کشور


    
    قاچاق 42 تن برنج خارجی
بیرجند- ایرنا: فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران ایست و بازرسی علی‌آباد بیرجند هنگام کنترل و بازرسی از خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیون کشنده عبوری 25 تن برنج به دست آوردند.
سرتیپ مجید شجاع افزود: با بررسی مدارک خودرو مشخص شد محموله برنج بدون مجوز حمل بود که با استعلام از سامانه گمرک جعلی بودن بارنامه و قاچاق بودن بار خودرو محرز شد.
وی بیان کرد: خودروی حامل کالای قاچاق توقیف و دو نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.
سرتیپ شجاع بیان کرد: در عملیاتی دیگر ماموران انتظامی شهرستان سرایان نیز در بازرسی از یک دستگاه کامیون 17تن برنج قاچاق که بدون اسناد گمرکی بود کشف کردند.
وی تصریح کرد: در ارتباط با محموله قاچاق برنج چهار نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
ناکامی قاچاقچیان کالا
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان استان بوشهر گفت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید صلاحی حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور خروجی این شهرستان دو دستگاه کشنده تریلر که مشکوک به حمل کالای قاچاق بود را متوقف کردند.
سرهنگ سیدجواد رضوی افزود: در بازرسی‌های انجام شده از وسایل نقلیه توقیفی، یک محموله شامل انواع اجزاء و قطعات رایانه فاقد مدارک گمرکی که به صورت قاچاق در حال انتقال به دیگر نقاط کشور بود، کشف شد.
وی ارزش محموله توقیفی را با توجه به نظر کارشناس10 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مرجع قانونی شدند.
انهدام باند آدم‌ربایی
دزفول- ایرنا: فرمانده انتظامی دزفول گفت: در یک عملیات موفقیت‌آمیز ماموران پلیس آگاهی این شهرستان عوامل آدم‌ربایی را در کمتر از پنج ساعت شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ علی الهامی اظهار کرد: اعضای این باند یک مرد 41 ساله را در یکی از مناطق حاشیه دزفول ربوده و متواری شدند.
فرمانده انتظامی دزفول ادامه داد: با توجه به شناخت کامل ماموران از محل وقوع جرم و تحقیق و بررسی مشخص شد انگیزه این آدم‌ربایی اختلاف حساب بوده است.
وی افزود: ماموران  موفق شدند هویت و مخفیگاه سه نفر از عاملان این آدم‌ربایی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در کمتر از پنج ساعت 2 نفر از آنان را دستگیر کنند.
سرهنگ الهامی گفت: نفر سوم این باند در یکی از جاده‌های ورودی دزفول فرد گروگان را رها کرده و متواری شد که تحت تعقیب است.
وی ادامه داد: متهمان، اختلاف حساب در زمینه خرید و فروش مواد مخدر را دلیل این اقدام عنوان کردند.
نشت گاز  
ورامین- ایرنا - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ورامین گفت: حادثه نشت گاز در یک واحد مسکونی حوالی ظهر دیروز به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ورامین اعلام و ماموران این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.
بهنام کرمانی افزود: در این حادثه سه عضو یک خانواده شامل مرد 48 ساله، خانم 23 ساله و کودک پنج ساله به استنشاق گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده بودند که توسط عوامل اورژانس با همکاری سازمان آتش‌نشانی ورامین به بیمارستان منتقل شدند.
کشف 50 انبار کالای قاچاق
اصفهان- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران این فرماندهی با هماهنگی مقام قضایی و همکاری اصناف 50 انبار نگهداری کالای قاچاق در شهرهای اصفهان، خمینی‌شهر، برخوار و فلاورجان کشف کردند. سرهنگ حسین حسین‌زاده افزود: در بازرسی از این انبارها مقادیر زیادی لاستیک و رینگ، لوازم خانگی، گوشی تلفن همراه، وسایل مخابراتی، تجهیزات برقی و رایانه‌ای، مواد غذایی، ابزار صنعتی، قهوه، لوازم تزئینی و آشپزخانه و قطعات خودرو، کشف شد.
وی ارزش محموله‌های کشف شده را 40 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه تعداد 10 نفر دستگیر شدند.
مرگ آشپز در رستوران
تبریز- خبرنگار کیهان: گازگرفتگی موجب مرگ یک آشپز رستورانی در تبریز شد. سازمان فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر اعلام کرد: این آشپز 37 ساله بود که به علت مسمومیت با گاز منواکسید کربن سطح هوشیاریش کاهش یافت و به فوتش منجر شد. مرگ این آشپز چند ساعت قبل از حضور امدادگران اورژانس رخ داد.
مین مجروح گرفت
ایلام- خبرگزاری مهر: یک کشاورز هنگام شخم زدن زمین تراکتورش با مین به جای مانده از جنگ تحمیلی برخورد کرد و تراکتورش از وسط دو نیم شد. در این انفجار کشاورز مجروح و به مرکز درمانی منتقل شد. دهلران یکی از مناطق جنگی در استان ایلام بود و میادین مین و مواد منفجره زیادی بر جای مانده که پس از جنگ عملیات پاکسازی آنها شروع شد.
سلاح شکاری لابه‌لای میوه
کرج- خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اظهار داشت: پس از رصد اداره کل اطلاعات استان البرز، یک محموله اسلحه شکاری غیرمجاز که از یکی از شهرستان‌های غرب کشور به مقصد کرج بارگیری شده بود، شناسایی شد. رضا شاکری افزود: خودروی مذکور که حاوی بار میوه بود در مبادی ورودی کرج توقیف و به اداره اطلاعات کرج منتقل شده و پس از بازرسی آن، تعداد 40 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز تک لول و دو لول کشف شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اظهار داشت: متهم اکنون در مراحل تحقیقات مقدماتی است و پس از تکمیل بررسی‌ها و شواهد پرونده در یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب کرج مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
توقیف تانکر
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سراوان گفت: مأموران این شهرستان هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تانکر که در حال حرکت به طرف نوار مرزی بود مشکوک و آن را متوقف ساختند. سرهنگ احسانعلی آذربودینه افزود: مأموران در بازرسی از این تانکر 30 هزار لیتر سوخت فاقد مدارک قانونی کشف کردند. وی تصریح کرد: تانکر مذکور توقیف و راننده آن دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.