kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹

اخاذی میلیاردی مرد زن‌نما در فضای مجازی

مردی که در شبکه‌های اجتماعی خود را به عنوان دختر جا زده و کاربران را اغفال و از آنها اخاذی می‌کرد توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

اصفهان- خبرنگار کیهان:

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی فریب خورده و مورد اخاذی قرار گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ مصطفی مرتضوی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد شاکی مدتی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی با زنی که خود را مهسا معرفی کرده آشنا و بین آنان در فضای مجازی رابطه دوستی عمیقی شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: پس از مدتی این فرد به بهانه ازدواج عکس‌های کاملا خصوصی و شخصی خود را برای این زن ارسال و مبالغی نیز به حسابش واریز کرد که پس از واریز وجه با عدم پاسخگویی فرد شیاد به پروفایل خود مواجه می‌شود.
این مقام مسئول عنوان داشت: در ادامه رسیدگی به این پرونده شکایت دیگری مبنی بر اخاذی چند صدمیلیونی یک زن از وی در فضای مجازی در مقابل انتشار عکس‌های خصوصی و محرمانه وی به این پلیس واصل که بررسی‌ها برای دستگیری این فرد شیاد وارد مرحله‌ای تازه شد.
وی افزود: کارشناسان با جست‌وجو در فضای مجازی سرانجام عامل این اخاذی که یک مرد 28 ساله بود را شناسایی و دستگیر کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در مواجه  با مدارک و مستندات این پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و اظهار داشت: حدود یک سال پیش فعالیت خود را در این زمینه با نیت سوءاستفاده مالی از کاربران آغاز کرده و با شیوه‌هایی همچون ازدواج موقت و برقراری رابطه دوستی توانسته تعداد زیادی از کاربران را فریب و از آنها کارت شارژ و یا پول نقد دریافت کند.سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم در این مدت توانسته بود بیش از یک میلیارد ریال از کاربران پول دریافت کند گفت: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.