kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
رئیس سازمان بهزیستی:

سالانه حدود 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند

رئیس سازمان بهزیستی گفت: سالانه حدود 30 هزار کودک معلول بر اثر مشکلات ژنتیکی در سطح کشور متولد می‌شوند.


به گزارش خبرنگار مهر، نوشیروان محسنی بندپی در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های جامعه بهزیستی سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکلیف سازمان بهزیستی در برنامه ششم توسعه بحث غربالگری، شنوایی‌سنجی و تنبلی چشم است که باید این موضوع به بالای 95 درصد برسد.
وی افزود: مهم‌ترین کاری که دولت پیشنهاد و مجلس با اجرای آن موافقت کرده بحث غربالگری ژنتیک ازدواج است که با اجباری کردن این اقدام امیدوار هستیم بتوان معلولیت‌زایی را کنترل و کاهش دهیم.
رئیس سازمان بهزیستی در بحث توانمندسازی معلولان نیز تصریح کرد: استاندارد کردن خدمات استراتژی مراقبت در منزل از راهبردهای مهم سازمان است.
وی با بیان اینکه در شش ماه نخست  امسال برای 13 هزار نفر از معلولان شغل ایجاد شده است ابراز کرد: این رقم در سال گذشته 45 هزار  شغل بوده که 25 هزار آن مربوط به معلولان است.
محسنی بندپی تأکید کرد: ساخت هر واحد برای خانواده‌های معلول در مجموع 30 میلیون تومان هزینه نیاز دارد که 15 میلیون توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، 10 میلیون توسط سازمان بهزیستی و 5 میلیون کمک‌های خیرین تأمین اعتبار می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین مبلغ ریالی ساخت مسکن خانواده‌های یک معلول و زنان سرپرست خانوار نیز در برنامه ششم به 20 میلیون کمک بلاعوض افزایش یافته است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در رابطه با ساخت مسکن خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی نیز هم‌اکنون 46 واحد مسکن در سطح کشور در حال ساخت است که متأسفانه به دلیل اینکه خانواده‌ها درآورده اولیه دچار مشکل هستند کار ساخت به کندی پیش می‌رود.
وی ادامه داد: مقرر شده است واحدهایی که دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است با مشارکت بنیاد برکت حضرت امام تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.