kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
چند روز پس از حکم دادگاه برای آزادی وی صورت گرفت

انتقال شیخ زکزاکی و همسرش از زندان به مکانی نامعلوم

برخی گزارش‌های منتشر شده حاکی است نیروهای امنیتی نیجریه شیخ زکزاکی و همسرش را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.


سرویس خارجی-

آذر ماه سال گذشته، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی(ع) در حسینیه صاحب الزمان(عج) حدود ۲ هزار نفر از سوگواران را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را دستگیر کرد.
متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه‌الله، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را بطور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار دارد. وی  تحت عمل جراحی قرار گرفته که البته این عمل نتیجه‌ای دربر نداشته است.
چند روز پیش اما یکی از شعبه‌های دادگاه عالی فدرال نیجریه در ابوجا حکم آزادی «فوری» شیخ «ابراهیم زکزاکی» را صادر کرد.این دادگاه بازداشت  رهبر جنبش اسلامی این کشور را غیرقانونی دانسته و دستور آزادی وی را ظرف 45 روز آینده صادر کرده اما دولت نیجریه تا کنون در مقابل آزادی شیخ زکزاکی و همسرش مقاومت می‌کند.
دیروز اما گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد شیخ زکزاکی و همسرش  به بازداشتگاهی در ابوجا که نام آن ذکر نشده است انتقال یافته‌اند. «ابراهیم موسی» سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در بیانیه‌ای اظهار داشته: «طبق منابع موثقی که به ما رسیده نیروهای امنیتی نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش را به اجبار به مکانی نامشخص انتقال داده‌اند و مدعی شده‌اند که دستور از مقامات مافوق رسیده است.»
سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه همچنین گفته: «اداره امنیت ملی نیجریه به جای عمل به دستور قاضی دادگاه و آزادی شیخ زکزاکی و همسرش، با این توطئه شوم همراهی کرده و برای اینکه آسیب‌های احتمالی به شیخ برساند وی را همچنان در حبس نگه داشته‌اند.»  «محمد ابراهیم زکزاکی» فرزند رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز گفته: «در خصوص وضعیت نامناسب و تغییر مکان والدین من که در زندان هستند، اخبار و گزارش‌های زیادی به دستم رسیده است. ... مقامات سرویس امنیت دولت به بهانه بهتر شدن مکان نگهداری شیخ زکزاکی، حریم وی را نقض کرده‌اند و این اخبار به شدت بنده و طرفداران ایشان را نگران کرده است.»