kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

کره شمالی با حضور رهبر این کشور حمله به کاخ ریاست جمهوری کره‌جنوبی را تمرین کرد

ارتش کره شمالی در بحبوحه بحران سیاسی حاکم بر سئول با برگزاری رزمایشی حمله به کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی را تمرین کرد.

 
سرویس خارجی-

تقابل کره شمالی و کره جنوبی به نقطه‌ای رسیده که می‌توان به جرأت گفت عملا دو کشور «هر لحظه» آماده شروع جنگ با یکدیگر هستند. کره جنوبی به دلیل استیضاح رئیس‌جمهور این کشور عملا در حالت «هشدار» قرار گرفته و تعلیق رئیس‌جمهور، شرایط این کشور را بسیار سؤال‌برانگیز کرده است. به همین دلیل دو کشور سعی دارند تا با شبیه‌سازی حمله به خاک یکدیگر خود را برای زمان شروع «جنگ احتمالی» آماده کنند. در همین ارتباط خبر رسیده ارتش کره شمالی رزمایشی را آغاز کرده که هدف آن «حمله به کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی» است. به گزارش فارس، در این رزمایش علاوه بر اینکه نیروهای ویژه کره شمالی مشارکت دارند «کیم جونگ اون» رهبر این کشور نیز بر آن نظارت مستقیم دارد. روزنامه دولتی کره شمالی نیز گزارشی مفصل از این رزمایش منتشر کرده است. در این گزارش عکس‌های متعددی از ساختمانی شبیه به کاخ رئیس‌جمهور کره جنوبی به تصویر کشیده شده که در آتش می‌سوزد و رهبر کره شمالی با خنده بر این رویداد نظارت می‌کند.
واکنش سئول
بعد از انجام این رزمایش یک مقام کره جنوبی به رویترز گفت: «اگر کره شمالی اقدامی تحریک آمیز انجام دهد، سئول فورا واکنش نشان داده و تلافی می‌کند.» وی همچنین تاکید کرد، «سئول این رزمایش و اقدام کره شمالی را محکوم می‌کند.» تهدیدات آمریکا علیه پیونگ یانگ و آزمایشات اتمی و موشکی کره‌شمالی در سال جاری میلادی تنش‌ها در شبه جزیره کره را بالا برده است.
وحشت آمریکا
از سوی دیگر، یک مقام ارشد نظامی آمریکا که نامش فاش نشده در مصاحبه با پایگاه اینترنتی «دیفنس تک» تاکید کرد که «کره شمالی موشک‌های هسته‌ای بالستیک و قاره پیمایی را تولید کرده که قادر است به خاک آمریکا برسد.» این مقام نظامی آمریکا همچنین گفت که «با این حال کره شمالی هنوز نتوانسته مشکل عایق حرارتی را حل کند و این بدان معناست که کلاهک این موشک در زمان ورود مجدد به جو زمین، مشتعل شده و می‌سوزد.» وی در پایان بیان داشت که «هنوز تهدید ناشی از کره شمالی می‌تواند من را نیمه شب از خواب بیدار کند.»