kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

6 روز اعتصاب در لوفت‌هانزا 106 میلیون دلار به این شرکت خسارت زد

اعتصاب 6 روزه خدمه و خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان باعث لغو حدود دو سوم پروازهای این شرکت شده و چیزی حدود 106میلیون دلار نیز به این شرکت خسارت زده است.



شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده اعتصاب 6 روزه خلبانان خطو‌ط هوایی لوفت‌هانزا، باعث زیان 100 میلیون یورویی (معادل 106 میلیون دلار)، لغو 4/500 پرواز و سرگردانی بیش از 500 هزار مسافر شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، خلبانان لوفت‌هانزا از بهار 2014 تاکنون 15 بار اعتصاب کرده‌اند. آنها به شرایط نامناسب کاری معترضند و خواستار «افزایش دستمزدها» هستند با این حال تاکنون مذاکرات صورت گرفته با مقامات این شرکت هواپیمایی به توافق منجر نشده است. اتحادیه خلبانان آلمان از سال 2015 خواستار افزایش 3/7 درصدی حقوق 5400 خلبان طی 5 سال شده است. این در حالی است که مدیریت شرکت با افزایش تنها 2/5 درصدی حقوق برای 6 سال تا 2019 موافقت کرده است.
با ادامه اعتصاب و لغو صدها پرواز لوفت هانزا، نگرانی سرمایه‌گذاران و سهامداران این شرکت از نبود افق‌هایی برای توافق بین مدیریت شرکت و خلبانان تشدید شده است. این در حالی است که به گفته «کارستون اسپور» مدیر اجرایی شرکت لوفت هانزا، افزایش دستمزد خلبانان به میزان درخواست آنان، آینده این شرکت را با خطر مواجه خواهد کرد.
یک مقام شرکت هواپیمایی لوفت هانزا پیش از این در این‌باره گفته بود اعتصاب خدمه پرواز سبب سرگردانی بیش از صدها هزار مسافر شده است و ما به این علت واقعا متأسفیم. ما از خدمه پرواز خواستیم که به کار خود برگردند. هر چند که آنان هنوز قبول نکرده‌اند، اما امیدواریم که آنان به زودی از اعتصاب خود دست بکشند و با ما مذاکره کنند. گفتنی است پس از این اعتصاب 6 روزه، خلبانان مجدداً از روز گذشته اعتصاب 2 روزه‌ای را آغاز کرده‌اند. دور اعتصاب‌ها از 3 آذرماه سال جاری آغاز و مرتباً تکرار شده است.