kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
استاندار مازندران اعلام کرد

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان مشوق صادرات مرکبات به مازندران

استاندار مازندران از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی به مرکبات داران استان خبر داد.



 ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استانداری مازندران اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران باید پیگیر مشوق‌های صادراتی تولیدکنندگان مرکبات استان باشد تا این امر تحقق یابد.
استاندار مازندران با بیان اینکه همه فرمانداران استان در ستاد مرکبات مسئولیت دارند، افزود: کمیته مربوط به مرکبات باید راهکار لازم برای فروش، خرید و عرضه آن در استان را فراهم سازد.
فلاح با بیان اینکه در حال حاضر برای عرضه مرکبات اقدامات لازم  صورت نگرفته است، گفت: اکنون قیمت تمام شده مرکبات پایین بوده و باید این موضوع به صورت کارشناسی شده بررسی شود.
استاندار مازندران با اعلام اینکه تمهیدات کافی برای عرضه مرکبات در استان اندیشیده شود، تصریح کرد: در کلانشهرها نیز برای عرضه و توزیع مرکبات باید غرفه گرفته شود تا محصول استان در همه استان‌ها توزیع شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 5 درصد پرتقال استان برداشت شده است، افزود: در حال حاضر با توجه به نارس بودن پرتقال امکان ذخیره‌سازی آن وجود ندارد.
فلاح با بیان اینکه 60 هزار تن مرکبات برای خرید شب عید در نظر گرفته شده است، گفت: قیمت مرکبات اکنون در بازارهای مازندران کیلویی 2500 تومان به فروش می‌رسد.