kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
فرماندار تاکید کرد

ضرورت رهاسازی آب سد نساء بم برای نجات ریگان

فرماندار ریگان گفت: زیستگاه‌های جانوری شهرستان ریگان به‌ دلیل خشکسالی در معرض خطر است، و نیاز به رهاسازی آب سد نساء بم دارند.


امین باقری در جلسه شورای آب این شهرستان اظهار داشت: بیش از 6هزار هکتار از اراضی بالادست بخش گنبکی را اسکنبیل تشکیل می‌دهد که به‌ دلیل خشکسالی و نبود آب در حال نابودی است و از آن جایی که این پوشش گیاهی بیش از 20 روستا را از هجوم شن‌های روان در امان گذاشته است، در صورت نابودی اقتصاد بخش گنبکی اقتصاد نیز نابود می‌شود.
باقری افزود: با توجه به اینکه زیستگاه جانوری جبیر ایرانی در بخش گنبکی و در دشت این بخش وجود دارد، این منطقه نیاز به آب دارد و در غیر این صورت نابود می‌شود.
وی افزود: خشکسالی‌های پیاپی و بروز توفان‌های شدید شن و ریزگردها در شهرستان ریگان بیش از 16 روستا را خالی از سکنه کرده و بیش از 50روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.
عادلی مدیر سد نساء بم گفت: برای آبرسانی شهرستان‌های شرقی استان کرمان از سد نساء بم بیش از 20 میلیون لیتر آب شرب تخصیص یافت.
وی افزود: به‌ زودی آب آشامیدنی شهرستان‌های شرقی استان از سد نساء تامین می‌شود و برنامه‌ریزی‌هایی برای آبرسانی به این شهرستان‌ها انجام شده است.