kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

آب‌های مرزی آذربایجان غربی کنترل می‌شود

رئیس‌سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای طرح کنترل آب‌های مرزی آذربایجان غربی در پروژه چهار ساله خبر داد.


اسماعیل کریم‌زاده ادامه داد: مشکل تامین آب آشامیدنی یکی از مشکلات جدی در استان است که با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه باید این وضعیت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول با اشاره به ارایه طرح‌های مختلف در این خصوص، اذعان داشت: بیش از 20 طرح در قالب طرح مهار آب‌های سطحی در مناطق مرزی استان در حال اجراست که در این راستا آب‌های استان به نحو شایسته‌ای مورد بهره‌برداری و در اختیار بخش کشاورزی استان قرار می‌گیرد.
کریم‌زاده با بیان اینکه از طریق مهار آب‌های مرزی تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در این خصوص امسال 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از این محل به آبیاری نوین تجهیز خواهند شد.
رئیس‌سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز در این خصوص از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می‌شود، تصریح کرد: در این خصوص برای آذربایجان غربی 12 هزار و 200 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز در این زمینه بر حسب پیشرفت فیزیکی پروژه تزریق می‌شود، خواستار تسریع در روند اجرای این پروژه شد و گفت: با بهره‌گیری از این طرح شاهد تجهیز بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی به آبیاری نوین خواهیم بود.