kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱

ترامپ: با پول جنگ در خاورمیانه می‌توانستیم 2 بار آمریکا را بازسازی کنیم(خبر ویژه)

اولین انتصاب‌های دونالد ترامپ از هماهنگی وی با جمهوری‌خواهان حکایت می‌کند.



به گزارش دویچه وله، ترامپ رینس پریبس، دبیر کمیته ملی جمهوری‌خواهان آمریکا را به عنوان رئیس دفتر در کاخ سفید برگزید. انتخاب پریبس حاوی این پیام دانسته شده که ترامپ می‌خواهد در هماهنگی با جمهوری‌خواهان کار کند.
رئیس جمهور جدید آمریکا که این روزها سرگرم رایزنی‌های گوناگون برای تعیین اعضای کابینه و کادر پرسنلی خود است، سمت ریاست دفتر کاخ سفید را به راینس پریبس واگذار کرده است.
ترامپ همچنین استیون بنن را به عنوان مشاور اصلی خود معرفی کرد. بنن مدیر اجرایی رسانه خبری «برایبارت نیوز» بود که از محافظه‌کارترین رسانه‌های ایالات متحده محسوب می‌شود. او چند ماه پیش از این مقام کناره گرفته بود تا بتواند ترامپ را در انتخابات حمایت کند.
ترامپ روز یکشنبه در ارتباط با تصمیمات خود تصریح کرد: «استیون و راینس چهره‌هایی بسیار صالح هستند و از توانایی‌های راهبردی برخوردارند. آنان در کارزار انتخاباتی ما که به پیروزی‌ای تاریخی انجامید، عملکرد خوبی از خود نشان دادند.»
راینس پریبس که 44 سال دارد، به عنوان رئیس دفتر بالاترین مقام کارمندی را در کاخ سفید واشنگتن خواهد داشت.
او نه تنها کنترل ساختار اداری کاخ سفید را عهده‌دار خواهد بود و همه ارتباطات و نامه‌نگاری‌ها و دیدارهای ترامپ را هماهنگ خواهد کرد، بلکه پلی است میان رئیس جمهور و کنگره آمریکا.
با توجه به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اکنون تمامی مراکز قدرت در آمریکا، یعنی کاخ سفید، مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در دست جمهوری‌خواهان قرار دارد.
دویچه وله نوشت: از آنجایی که پریبس رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه است و در این سمت تجربیات زیادی اندوخته است، می‌تواند به عنوان سیاستمداری مجرب نقشی مؤثر در ارتباط میان ترامپ با رهبری حزب جمهوری‌خواه در کنگره، به ویژه با پل رایان، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، ایفا کند.
پریبس در گذشته نیز به عنوان سخنگوی حزب جمهوری‌خواه فعالیت داشت و مسئول جمع‌آوری کمک‌های مالی این حزب بود.
همزمان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: با رئیس جمهور منتخب آمریکا به توافق رسیده است تا هر چه زودتر با وی دیدار کند.
به گزارش شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتانیاهو از برگزاری نشستی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای بررسی موضوعات مهم و مشترک خبر داد و گفت: «با ترامپ به توافق رسیدیم هر چه زودتر نشست دوجانبه‌ای برای بررسی همه مسائل مهم مطرح شده میان اسرائیل و آمریکا برگزار کنیم».
وی افزود: «ترامپ هفته گذشته در تماسی تلفنی از دوستی عمیق خود با اسرائیل سخن گفت».
در همین حال دونالد ترامپ در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت: با پول جنگ در خاورمیانه در 15 سال گذشته، می‌توانستیم دوبار آمریکا را بازسازی کنیم.
وی گفت: سیاستمداران ما برای مدتی طولانی، مردم را مأیوس کرده‌اند. آنها، مردم را در زمینه اشتغال مأیوس کرده‌اند. آنها حتی در حوزه جنگ نیز مردم را مأیوس کرده‌اند. ما از پانزده سال پیش در این جنگ (در منطقه خاورمیانه) درگیر هستیم. ما شش تریلیون دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کرده‌ایم. ما با این پول می‌توانستیم کشورمان را دو مرتبه از نو بازسازی کنیم. به وضع جاده‌ها، پل‌ها، تونل‌ها و فرودگاه‌هایمان نگاه کنید که شبیه مکان‌های از رده خارج است.