kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
حیدر عبادی پس از ورود به نینوا:

سر داعش را در موصل قطع می‌کنیم

نخست‌وزیر عراق که به استان «نینوا» سفر کرده، اظهار داشت، نیروهای مسلح عراق سر داعش را در موصل قطع می‌کنند.






«حیدر عبادی» دوشنبه و همزمان با آغاز مرحله نهایی عملیات آزادسازی موصل وارد پایگاه هوایی «القیاره» در جنوب این شهر شد تا عملیات آزادسازی این دومین شهر بزرگ عراق را از نزدیک پیگیری کند. وی اعلام کرد، پس از آزادسازی موصل، بقیه مناطق نیز به سرعت از دست داعش آزاد خواهند شد.
نخست‌وزیر عراق با تأکید بر اینکه «داعش چاره‌ای جز کشته شدن و یا تسلیم ندارد»، اطمینان داد که «سر داعش را در موصل قطع خواهیم کرد.»
تحولات میدانی
اما برخی خبرها حاکی است، نیروهای ارتش عراق عصر دیروز به داخل شهر از بخش شرقی موصل وارد شدند و ساختمان قدیمی تلویزیون شهر موصل را تحت کنترل خود در آوردند و تروریست‌ها را از این ساختمان بیرون کردند.این ساختمان در منطقه «کوکجلی» شهر موصل قرار دارد.این پیشروی برق‌آسا، نشان می‌دهد که جبهه تروریست‌ها بیش از حد تصور شکننده است و کار داعش خیلی زودتر از موعد مقرر (پنج ماه آینده) به پایان برسد.در غرب موصل نیز نیروهای بسیج مردمی پنج روستا را از لوث عناصر داعش پاکسازی کردند. مأموریت اصلی بسیج در غرب موصل جلوگیری از فرار عناصر تکفیری از این شهر به سوریه عنوان شده است. این اقدام نیروهای بسیج مردمی، در واقع طرح آمریکا را برای انتقال داعش به سوریه، نقش برآب می‌کند.با این حال، به گفته «جواد الطیباوی» یکی از سخنگویان بسیج مردمی، آمریکا برای فرار عناصر داعش به سوریه، همچنان تلاش می‌کند. وی گفت که آمریکا پارازیت سنگینی را بر دستگاه‌های ارتباطی بسیج مردمی ایجاد کرده و علاوه بر آن، از همه سنگرها و مواضع بسیج در غرب موصل تصویربرداری کرده است!
هشدار هادی عامری
«هادی عامری» رئیس سازمان «بدر» عراق از فرماندهان بسیج مردمی اما در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «ما نگران این هستیم که موصل به حلب دیگری تبدیل شود، اما امیدواریم که این اتفاق نیفتد.» وی گفت: «بسیج مردمی احتمال دارد که به سوریه برود و با داعش مبارزه کند. ما معتقدیم که اگر داعش در سوریه از بین نرود، ممکن است که بعداً برای عراق به یک خطر واقعی تبدیل شود.»
خبر دیگر اینکه، آسوشیتدپرس طی گزارشی از عملیات موصل، اعلام کرد که اهالی مناطق آزاد شده در موصل، از ارتش عراق بهگرمی استقبال می‌کنند.