kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    جمع‌آوری 580 مانتو
اصفهان- خبرگزاری مهر: مدیر بازرسی و نظارت اصفهان گفت: جواد محمدی فشارکی اظهار داشت: طی بازرسی به عمل آمده با همراهی پلیس اماکن عمومی از یک واحد صنفی و انبار در اصفهان، تعداد 580 ثوب انواع مانتو (جلوباز) مبتذل با حروف انگلیسی کشف شد.
جواد محمدی فشارکی افزود: کارشناسان ارزش اقتصادی این تعداد مانتو را 300 میلیون ریال تعیین کرده‌اند. وی گفت: پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.
تخم‌مرغ فاسد بار کامیون
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی آستارا گفت: ماموران ایست بازرسی سه راه قلعه آستارا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ رسول عزیزی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند 3 هزار و 911 کیلوگرم تخم‌مرغ غیرقابل مصرف کشف کنند.وی ارزش محموله کشف شده را 400 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: راننده 30 ساله کامیون به همراه تخم‌مرغ‌های کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع صلاحیت‌دار معرفی شد.
پایان 31 سال شرارت
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان در پیگیری پرونده‌های جنایی سال‌های گذشته، شناسایی و دستگیری فردی را که به جرم قتل از سال 1364 تحت تعقیب مراجع قضایی بوده، به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ «ابراهیم ملاشاهی» تصریح کرد: کارآگاهان پلیس دریافتند که این متهم حرفه‌ای در شهر زاهدان تردد دارد و با شناسایی محل اختفای وی، او را در یک عملیات پلیس دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه این فرد با هویت جعلی در این مدت متواری بوده، افزود: این فرد به دلیل درگیری مسلحانه با ماموران در سال 1364، درگیری مسلحانه در یکی از بیمارستان‌های زاهدان در سال 64، درگیری طایفه‌ای در منطقه قطار قنجک زاهدان در سال 71 و قتل عمد، تحت تعقیب مراجع قضایی بوده است.
ملاشاهی خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شد.
مرگ در اثر سقوط از پل
دزفول – ایرنا: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دختری 18 ساله بر اثر سقوط از روی پل در دم کشته شده است.
فریدون جعفریانفر افزود: فرد مذکور به دلیل نامعلوم از روی پل شریعتی در مرکز شهر دزفول بر روی خشکی سقوط کرده و جان باخته است.
این حادثه به ترافیک سنگین بر روی پل منجرشد.
در شهریورماه امسال نیز مردی کهنسال از حاشیه پل شریعتی دزفول سقوط کرد و جان باخت.
درگیری مسلحانه با قاچاقچیان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران پلیس این شهرستان مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقداری مواد افیونی را از روستای کهیری به این شهرستان منتقل کنند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان با بیان اینکه ماموران پس از شناسایی دقیق محل انتقال مواد مخدربه آن مکان اعزام شدند، اظهارداشت: سوداگران مرگ با مشاهده ماموران به صورت مسلحانه با آنها درگیر شده که با توجه به آتش شدید پلیس، با بجا گذاشتن خودروی پژو حامل مواد مخدر از محل متواری شدند.
وی گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو 142 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.
بی احتیاطی مرگ آفرین
شهرکرد- ایرنا: بخشدار دوآب صمصامی کوهرنگ از کشته شدن دو نفر سرنشین خودروی نیسان درمحور ارتباطی این بخش با شهر چلگرد خبرداد.
حسن مرادی افزود: این حادثه به دلیل بی‌احتیاطی راننده خودرو رخ داد که دراثر آن یکی از سرنشینان نیسان در محل حادثه جان باخت و دیگری نیز مصدوم شد اما بدلیل شدت جراحات وارده در  بیمارستان شهرستان اردل فوت کرد.
وی تصریح کرد: کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه و رعایت نکردن سرعت مطمئنه بیشترین حوادث رانندگی این منطقه است.
زن سارق طلاجات بازداشت شد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر اظهار داشت: خانمی که پس از طرح دوستی و جلب اعتماد یک خانوار بوشهری طلا و زیوالات زن صاحبخانه را سرقت کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ ابراهیم عرب‌زاده افزود: سارق زنی 33 ساله بود که از دوستان زن صاحبخانه به شمار می‌رفت و به آنجا رفت و آمد زیادی داشت.
وی اضافه کرد: متهم پس از دستگیری اعتراف کرد که طلاهای مسروقه را به منزل یکی از دوستانش در شیراز منتقل کرده است.
به گفته عرب‌زاده با اعزام ماموران پلیس به شیراز 203 گرم طلای مسروقه کشف و به مالباخته تحویل شد.
3هزار  مرغ در آتش کباب شدند
مشهد- ایرنا: افسرنگهبان سازمان آتش نشانی مشهد گفت: یک واحد مرغداری در جاده کلات این شهر طعمه آتش شد و 3هزار قطعه مرغ زنده در آن سوخت.
حمید فرزین شهری افزود: این مرغداری 400 متر مربعی ساعت 23 شب گرفتار آتش سوزی شد و بیش از 30 آتش نشان به محل اعزام شدند.
وی با بیان اینکه حادثه هنگامی به آتش نشانی اعلام شد که آتش گسترش یافته بود، ادامه داد: زمان رسیدن آتش نشانان شعله‌های سرکش آتش کل مرغداری را در بر گرفته بود و دود ناشی از آن از فاصله دور قابل رویت بود.
فرزین با بیان اینکه این عملیات تا بامداد ادامه داشت، گفت: علت دقیق وقوع این حادثه نیازمند بررسی‌های بیشتری است .
دام قاچاق به مقصد نرسید
سنندج- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان کامیاران گفت: یک محموله قاچاق شامل 80 راس گوسفند بدون مجوز حمل، توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید میرجلیلی این شهرستان کشف و توقیف شد.
سرهنگ احمد ساکی افزود: ارزش این محموله دامی  بیش از 350میلیون ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به دستگیری 2 متهم در این زمینه اظهار کرد: متهمان اقدام به بارگیری این تعداد گوسفند از کرمانشاه کرده و قصد داشتند این محموله را به سنندج انتقال دهند.
به گفته ساکی، افراد دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
پلنگ سه روستایی را زخمی کرد
مراغه – ایرنا:  بخشدار بخش مرکزی مراغه  گفت: یک قلاده پلنگ به روستای قرطاول این شهرستان  حمله کرد و سه نفر از اهالی این روستا را زخمی ساختحسین گل محمدی افزود: سه مرد مجروح توسط اهالی به بیمارستان منتقل شدند و هم اکنون وضعیت جسمانی آنان مساعد است.وی اضافه کرد: پس از وقوع این حادثه ماموران انتظامی و حفاظت محیط زیست شهرستان در محل حاضر شدند اما نبود سلاح بیهوش‌کننده در اداره حفاظت محیط زیست مراغه موجب شد تا با گذشت ساعت‌ها از وقوع این حادثه تلاش‌ها برای به دام انداختن پلنگ مهاجم به نتیجه نرسد.