kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

برف، برخی ‌مدارس 3 استان را تعطیل کرد

بارش برف سنگین در بیشتر شهرهای استان اردبیل زندگی عادی مردم این مناطق را مختل کرد و قطع برق و شکستن درختان را موجب شد.

 
 اردبیل - خبرنگار کیهان:

بارش برف که از بعد از ظهر روز سه‌شنبه با شدت بیشتر در اکثر مناطق استان آغاز شده بود عبور و مرور وسائط نقلیه و عابرین پیاده در سطح شهرها را با مشکل مواجه کرد.
بیشترین بارش برف در شهرستان نیر با 40 سانتی‌متر گزارش شده و در سرعین 39 سانتی‌متر، اردبیل 30 سانتی‌متر، گرمی 15 سانتی‌متر و نمین 10 سانتی‌متر برف باریده است. همچنین در بیله‌سوار 27 میلی‌متر باران باریده است.
در شهر اردبیل بارش برف سنگین که در دومین ماه از فصل پاییز چهره کاملا زمستانی به آن بخشیده است، شهر را به حالت تعطیل درآورد تا جایی که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز در روز چهارشنبه کلاس‌های آموزشی خود را تعطیل اعلام کردند.شرایط جوی نامناسب موجب شد کارمندان ادارات و کسبه به موقع نتوانند در سر کار خود حاضر شوند.بارش برف سنگین در اردبیل تعداد قابل توجهی از شاخه‌های درختان و در برخی مواقع خود درختان شکسته شده است  و سه‌شنبه شب بیشتر مناطق اردبیل با قطع مکرر و متوالی برق مواجه شده بود.
براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل روز چهارشنبه کلیه مقاطع تحصیلی در اردبیل، هیر، نیر، سرعین، نمین، انگوت و گرمی و در خلخال پیش‌دبستانی و ابتدایی و متوسطه دوره اول در مشگین‌شهر، لاهرود، ارشق، جعفرآباد، اصلاندوز، پارس‌آباد و بیله‌سوار مقطع ابتدایی تعطیل اعلام شد.
اداره کل راه و ترابری استان اردبیل از کسانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان را دارند خواست وسائط نقلیه خود را به زنجیر چرخ و امکانات زمستانی مجهز نمایند.
برف مدارس اهر و هوراند را تعطیل کرد
به دلیل بارش برف، مدارس ابتدایی شهر اهر و تمام مدارس روستایی این شهرستان و همچنین شهرستان هوراند در آذربایجان شرقی دیروز تعطیل شد.
در شهرهای سراب، بستان‌آباد، اهر، کلیبر، هریس و ورزقان دمای هوا زیر صفر گزارش شد.
رئیس‌پلیس راه آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به ممنوعیت تردد در برخی محورهای کوهستانی آذربایجان‌شرقی بدون زنجیر چرخ، به رانندگان توصیه کرد از سفرهای غیر ضرور پرهیز کرده و نسبت به پر بودن باک بنزین، سالم بودن لاستیک و بخاری خودروها اطمینان حاصل کنند.
بارش برف پاییزی مردم چالدران را غافلگیر کرد
به گزارش ایرنا، بارش چشمگیر برف در روزهای ابتدایی آبان ماه که در چالدران در استان آذربایجان غربی آغاز شده بود، موجب غافلگیری مردم این منطقه شد.
بارش برف در این منطقه که از سه شنبه شب آغاز شده بود دیروز نیز ادامه داشت. ارتفاع برف در سطح شهر چالدران بیش از 30 سانتیمتر گزارش شد وبرودت هوا در این شهرستان به یک درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.
همچنین مدارس این شهرستان دیروز در مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در نوبت صبح تعطیل شد.
مسدود شدن راه ارتباطی 5 روستای سیاهکل
به دنبال بارش شدید باران و رانش زمین، روز سه شنبه راه ارتباطی پنج روستای سوتگوابر، سه چکه ، کاشکی ، خونه لنگه و لاکارم در بخش مرکزی سیاهکل قطع و برخی خیابان‌ها و کوچه‌های روستای پیربازار رشت دچار آبگرفتگی شد.
بارش 30 سانتیمتر برف در ارتفاعات آستارا
مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا گفت: با توجه به بارش 30 سانتی متری برف در ارتفاعات و تداوم بارندگی‌ها، راهداران برای تامین امنیت جاده‌ای و خدمات رسانی به خودروها در محورهای مواصلاتی این شهرستان در آماده باش کامل هستند.
وی افزود: با تلاش راهداران آستارا ، گل ولای ریزش کرده از کوه در گردنه حیران این شهرستان جمع آوری شد، همچنین به علت بارش برف و باران در مسیر ارتباطی آستارا - آق چای در چند نقطه از محدوده منطقه بهارستان، گل و لای دامنه کوه به جاده ریزش و چند اصله درخت سقوط کرده بود که با حضور به موقع راهداران نسبت به جمع آوری آنها و بازگشایی مسیر اقدام شد. بارش باران در آستارا در برخی نقاط شهری و روستایی این شهرستان موجب آبگرفتگی معابر شد.