kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
دبیر علمی کنگره دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی:

شیوع مشکلات دندانی در تمام سنین دیده می‌‌شود

دبیر علمی کنگره دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، گفت: متأسفانه در کشور ما مشکلات دندانی از جمله پوسیدگی و مشکلات لثه در تمام سنین شیوع دارد.


حسن اسلامی در حاشیه برگزاری شانزدهمین کنگره تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران  به فارس گفت: در کشور ما تقریباً تمام سنین مشکلات دندانی دارند، این مشکلات از سنین پایین شروع شده و در بسیاری از موارد به  علت بی‌توجهی تا سنین بالا ادامه می‌یابد، پوسیدگی و مشکلات لثه عمده مشکلات دهان و دندانی هستند. اسلامی در مورد اهمیت حفظ دندان‌های شیری، گفت: وقتی این دندان‌ها زودتر از موعد از دست روند فضا برای خروج دندان دائمی از لثه به محیط دهان بسته می‌شود زیرا دندان‌های دائمی در زیر دندان‌های شیری قرار دارند. وی افزود: دندان‌های شیری باید در زمان خود و به صورت طبیعی بریزند، به همین دلیل به والدین توصیه می‌‌شود از زمان رویش دندان‌ها در دهان کودک آنها را برای کنترل و معاینات منظم پیش دندانپزشک ببرند.
به گفته دبیر علمی کنگره دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، مسواک‌های کوچک و ظریفی برای کودکان طراحی شده تا آنها به زدن مسواک علاقه‌مند شوند و والدین وظیفه دارند از زمان کودکی عادت مسواک زدن را در کودکان خود نهادینه کنند.