kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
سرپرست اورژانس کشور:

هیچ قانونی به ما اجازه نمی‌دهد بیمار اورژانسی را پذیرش نکنیم

مشاور وزیر بهداشت و سرپرست اورژانس کشور گفت: در بحث‌های اورژانسی هیچ کس نمی‌تواند مانع‌تراشی کند و بیمار اورژانسی را قبول نکند.


پیر حسین کولیوند در نشستی با حضور رؤسای بیمارستان‌های نظامی تهران افزود: ما در برابر جان انسان‌ها مدیونیم و نباید مردم را به لحاظ یک سری مسائل اقتصادی از پذیرش در بیمارستان‌ها محروم کنیم.
کولیوند افزود: هیچ قانونی به ما اجازه نمی‌دهد که بیمار اورژانسی را پذیرش نکنیم و خدمت‌دهی به بیمار و مصدوم اورژانسی را قربانی مسائل اقتصادی کنیم.
 وی تصریح کرد: بایستی با تمام توان باری که بردوش مردم هست را برداریم و در صورتی که بیمار به خاطر مسائل اقتصادی پذیرش نشود و خدمات‌دهی به بیمار صورت نگیرد این امری پسندیده نیست .سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اهمیت تجهیز و تقویت بیمارستان‌های نظامی در کشور، افزود: بیمارستان‌های نظامی بایستی تقویت و به بهترین تجهیزات مجهز شوند و همانطور که تقویت تمام مراکز نظامی کشور تقویت نظام است، تقویت بیمارستان‌های نظامی نیز تقویت نظام ما می‌باشد، در دنیا بهترین بیمارستان‌ها با بهترین تجهیزات و امکانات بیمارستان‌های نظامی هستند.
کولیوند ادامه داد: بزودی در تمامی دسپیچ‌های اورژانس کشور پزشک قلب مستقر می‌شود و این امر در جهت ارائه خدمات ویژه به بیماران قلبی خصوصا سکته‌ای حاد قلبی است تا در اسرع وقت خدمات درمانی و فوق‌تخصصی قلبی برایشان انجام پذیرد.
وی با اشاره به حمایت بی‌قید و شرط مسئولین بیمارستان‌های نظامی از این امر، افزود: رؤسای بیمارستان‌های نظامی ضمن تایید این امر باتمام توان اعلام آمادگی کردند.