kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

کوتاه از شهرستان ها




اعزام به اردوی زیارتی سیاحتی
هندیجان- خبرنگارکیهان: رئیس‌اداره بهزیستی هندیجان گفت: تعدادی از مددجویان تحت پوشش این اداره به اردوی زیارتی وسیاحتی قم و شهرستان بابلسر اعزام شدند.
ماشالله مکتوفی با بیان اینکه اردوی مزبور 8 روزه است، افزود: 13 مددجو دراین اردوحضور دارند که برای آنان برنامه‌های فرهنگی ورزشی درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ۳۰بسته نوشت افزار با هزینه مبلغ 450هزارتومان بین دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی هندیجان توزیع شد.
افتتاح پایگاه آتش نشانی
چناران- خبرنگار کیهان: پایگاه آتش‌نشانی روستایی تاریخی رادکان از توابع بخش مرکز شهرستان چناران به بهره‌برداری رسید. بخشدار مرکزی چناران گفت: این پایگاه دارای 110متر مربع سوله، 60 متر مربع ساختمان اداری است که در زمینی به مساحت 200 متر مربع اهدایی شورای روستا و صرف بالغ بر 120 میلیون تومان احداث شده است.
 حسین غریب افزود: به منظورتجهیز این پایگاه یک دستگاه خودرو کامیون آتش‌نشانی و تجهیزات امداد و نجات بالغ بر 210 میلیون تومان هزینه شده است.
 وی افزود :این پایگاه به 20 هزار نفر جمعیت ساکن در 30 روستای منطقه خدمت‌رسانی خواهد کرد.
 تولید 20 هزار مترمربع فرش
بناب- خبرنگارکیهان: مدیرعامل شرکت تعاونی فرش روستایی بناب گفت: هم اکنون 11 هزار نفر در شهرستان بناب به شغل بافندگی فرش مشغول بوده و سالانه 20 هزار مترمربع فرش در این شهرستان تولید می‌شود.
سیدجواد هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان بناب از امضای قرارداد شرکت تعاونی فرش روستای بناب با صندوق کارآفرینی خبرداد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه 60 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به بافندگان فرش اختصاص یافت که تاکنون 40 میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخت شده و مابقی مبلغ نیز در حال پرداخت شدن است.
وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه این شرکت با بانک مهر ایران 30 میلیارد ریال تسهیلات نیز به متقاضیان فرشبافی در این شهرستان پرداخت می‌شود.
این فعال حوزه فرش روستایی بیان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با همکاری بسیج سازندگی شهرستان 30 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات برای توسعه قالی بافی شهرستان در حال جذب است و در این راستا شهرستان بناب به عنوان قطب فرش انتخاب شده است.
پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی
چناران- خبرنگار کیهان: رئیس‌اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران از ثبت تعداد176 تقاضای تسهیلات رونق اقتصادی درسامانه «بهین یاب» و پرداخت بیش از 185 میلیارد ریال تسهیلات در بخش صنعت به واحد‌های تولیدی خبر داد.
بخشعلی بیاتی قله زو اظهار داشت: ازمجموع کل ثبت نام‌های انجام شده 63 واحد تولیدی مربوط به بخش صنعت است.
وی تصریح کرد: درخواست‌های باقی مانده در کمیته‌های کارشناسی و کارگروه تسهیل استان در دست بررسی و برخی‌ها نیز به سیستم بانکی معرفی شده‌اند.
گشایش نمایشگاه خودرو
تبریز - خبرنگار کیهان: «بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی با حضور 10 کشور خارجی، در تبریز گشایش یافت.
در این گردهمایی صنعتی که در 35 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی، ترتیب می‌یابد کشورهای ژاپن،‌آلمان، کره‌جنوبی، اسپانیا، ترکیه، چین، کانادا، بلاروس، تایوان و مالزی حضور دارند.
در نمایشگاه فوق که تا 1‍0 مهرماه برپا است، انواع خودروهای سواری و سنگین، سیستمهای الکتریکی و ایمنی خودرو، تایر، لیفتراک، کمپرسور فیلتر، قطعات فولادی، کمپرسور، باتری، دستگاههای تعمیرگاهی، روغن موتور، انواع قطعات یدکی اتومبیل و پیستون بنمایش گذاشته شده است.