kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

استقرار کنسولگری موقت عراق در البرز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: به منظور ارائه ویزا به زائران اربعین، کنسولگری عراق به طور موقت در البرز مستقر می‌شود.



«فتح‌الله حقیقی» در نشست ستاد اربعین حسینی در استان البرز افزود: با توجه به اینکه از سوی وزارت کشور، استان البرز معین سه استان دیگر برای صدور روادید تعیین شده است، زائران استان‌های زنجان، قزوین و گیلان نیز با مراجعه به دفتر نمایندگی کنسولگری در استان البرز نسبت به دریافت روادید اقدام می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور سهولت تردد و بازگشت زائران حسینی باید اندیشیده شود تا در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی پیش نیاید.
حقیقی تصریح کرد: هرچند خدمت‌رسانی در مرزها با کیفیت بسیار بالا در حال انجام است ولی مسئولان نیز باید تا آنجا که در توان دارند به خوبی از پس وظایف خود در این زمینه بربیایند.
معاون استاندار البرز تصریح کرد: سهم استان البرز از اعزام زائران در سال جاری 30 هزار زائر پیش‌بینی شده است اما ظرفیت ارتقاء این رقم را نیز دارا هستیم که این امر مستلزم برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائرین اربعین حسینی است.
وی گفت: تلاش می‌شود تا از تمام ظرفیت‌های شهرداری‌های استان، نهادها و صنایع و اصناف و ... در استان برای توسعه خدمات به زائران و خدمات‌دهی مطلوب استفاده شود.