kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱

منطقه هرمود لارستان میزبان پرندگان کمیاب دنیا شد

رئیس‌اداره محیط‌زیست لارستان گفت: پرنده‌های مهاجر منطقه حفاظت‌شده هرمود این شهرستان از نوع پرندگان حفاظت‌شده در سطح دنیا و گونه‌های نادرند که برای زمستان‌گذرانی در حال مهاجرت به این منطقه هستند.



«خدانظر انصاری» با اشاره به اینکه منطقه حفاظت‌شده هرمود 207 هزار هکتار وسعت دارد، افزود: این منطقه اکنون میزبان پرندگان کمیاب دنیا شده است، پرندگانی نظیر هوبره و انواع درنا و پلیکان‌ها.
وی اظهار داشت: در منطقه حفاظت‌شده لارستان گونه‌های جانوری ازقبیل قوچ و میش لارستان، کَل و بُز، آهوی جبیر، پلنگ، گرگ، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، شغال و روباه وجود دارد.
انصاری با ابراز نگرانی از آسیب‌پذیری و درخطر بودن برخی از گونه‌های منطقه حفاظت‌شده لارستان مانند پلنگ، تصریح کرد: برای حفظ و افزایش تعداد این‌ گونه‌های جانوری نیاز به آموزش جوامع محلی و ساکنان حاشیه مناطق حفاظت‌ شده است.
رئیس‌اداره محیط‌زیست لارستان با اشاره به اینکه منطقه حفاظت‌شده هرمود لارستان پذیرای پرندگان بومی و در برخی از فصول سال میزبان پرنده‌های مهاجر است، ادامه داد: پرنده‌های بومی شامل کبک، تیهو، باقرقره، عقاب مارخور، عقاب طلائی و غیره می‌شود.